ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟ جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه اسناد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در اختیار هکر‌ها قرار گرفت مدیر سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد حزب الله پایگاه نظامی نیریا را با پهپاد انتحاری هدف قرار داد آیت‌الله علم‌الهدی: وظایف روحانیت با دستگاه‌های حکومتی تفاوت دارد | رسالت طلبه، ایستادگی در بیان حق است گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند واکنش کره شمالی به لاف‌ دوستی ترامپ؛ کیم اهمیتی نمی‌دهد
سرخط خبرها

پنتاگون: نیرو‌های افغان از پس طالبان برمی آیند

  • کد خبر: ۷۷۲۲۰
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
پنتاگون: نیرو‌های افغان از پس طالبان برمی آیند
در پی تصرف شش ولایت و چندین منطقه مرزی در افغانستان ا زسوی شبه نظامیان طالبان، جان کربی، سخنگوی پنتاگون، با ابراز نگرانی از روند وضعیت امنیتی افغانستان، اعلام کرد که نیرو‌های افغانستان، توانایی‌های لازم را برای مقابله با طالبان دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛  به گزارش «رویترز»، کربی گفت: من شواهدی دارم که نشان می‌دهند افغانستان بیش از ۳۰۰ هزار نیروی نظامی و پلیس دارد. آن‌ها یک نیروی هوایی مدرن و سلاح‌های مدرن دارند. آن‌ها دارای ساختاری سازمانی هستند. دولت افغانستان، مزایای نظامی زیادی دارد که طالبان از آن برخوردار نیست. طالبان فاقد حریم هوایی است و دولت افغانستان باید از این مزایا استفاده کند.»

 

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه نیرو‌های آمریکایی به حمایت هوایی خود از نیرو‌های افغانستان ادامه خواهند داد، تأکید کرد که دولت آمریکا بر خروج کامل از افغانستان تمرکز دارد و اگر نیرو‌های افغان در مقابل طالبان مقاومت نکنند، آمریکا کمک چندانی از دستش برنمی آید.

 

علاوه بر این، «رویترز» گزارش می‌دهد که وزیر دفاع آلمان با درخواست‌هایی برای بازگرداندن نیرو‌های نظامی آلمانی به افغانستان مخالفت کرده است. این درخواست‌ها در پی سقوط قندوز مطرح شده است؛ نیرو‌های آلمانی بیش از یک دهه در این ولایت حضور داشتند.

 

به گزارش «اسپوتنیک» بسیاری نگران تلاش طالبان برای تصرف کابل هستند؛ با این حال روز سه شنبه ذبیح ا... مجاهد، سخنگوی طالبان، اعلام کرد که این گروه هنوز درباره کابل تصمیمی نگرفته اند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->