جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

«حسینیه کتاب» با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۷۷۲۲۱
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
«حسینیه کتاب» با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آغاز به کار کرد
آیین اذن عزا از حضرت امام رضا (ع) و آغازبه‌کار «حسینیه کتاب» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز - آیین اذن عزا از حضرت امام رضا (ع) و آغازبه‌کار «حسینیه کتاب» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بسیار خوشحالم که فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد هم‌زمان با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) آغاز شد.


به گفته او مقوله فرهنگ یکی از معضلات موجود در جامعه است، شهر از لحاظ اجتماعی به رشد فرهنگی، درک و آگاهی نیاز مبرمی دارد و این مهم با همکاری و همیاری دستگاه‌هایی همچون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به دست خواهد آمد.

 

منصوریان با اشاره به فراگیری شدید کرونا خاطرنشان کرد: این شرایط خاص باعث برگزار نشدن مراسم عزاداری به صورت حضوری شده است، اما مهم این است که بتوانیم راهی برای اقامه عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) پیدا کنیم، در واقع همان‌طور که شیوه زندگی مردم با وجود کرونا تغییر کرده باید شیوه عزاداری را نیز تغییر دهیم. این تغییر شیوه به کمک ایده‌پردازی و کار خلاقانه یک دستگاه فرهنگی و مدیری خوش‌ذوق در قالب طرح «حسینیه کتاب» گنجانده شده است. امیدوارم با حمایت از این‌گونه ایده‌ها و طرح‌ها بتوانیم به‌واقع ادای دینی به ساحت اهل بیت (ع) به عنوان خادمان به ویژه در شهر مشهد به یمن حضور حضرت امام رضا (ع) کنیم.

 

در این مراسم محسن صابر، رئیس بسیج جامعه مداحان و ستایشگران خراسان رضوی ضمن مقدس خواندن دو واژه «حسینیه» و «کتاب» گفت: مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتاب‌خوانی می‌فرمایند: «امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است.»


به گفته او بخشی از این سفارش مقام معظم رهبری با ایجاد فضای کتاب‌خوانی و بخش دیگر آن با توجه به رشد بی‌رویه فضای مجازی در دنیای امروز به ویژه با توجه به گسترش کرونا با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نگاه جدی‌تر و عمیق‌تر به این مقوله پوشش داده می‌شود.


در ادامه حجت الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام محرم و صفر گفت: این مراسم اعلام آغازبه‌کار محفل عاشورایی کتابداران و همچنین آغاز دومین سال برنامه‌های «حسینیه کتاب» است، امیدوارم با یاری خداوند این حسینیه به همت هیئت عزاداران کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان باشکوه‌تر و مؤثرتر از سال پیش برگزار شود و افراد بیشتری از برنامه‌های بصیرتی و معرفتی این حسینیه استفاده کنند.

 

سبزیان با اشاره به شعار امسال «حسینیه کتاب» گفت: هدف ما از انتخاب شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» این است که بتوانیم به پشتوانه این ایام با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در زیر علم حضرت سیدالشهدا (ع) برنامه‌هایی اجرا کنیم که مرضی پروردگار عالم و مورد توجه حضرت ولیعصر (عج) قرار بگیرد.


برنامه‌های تولیدی «حسینیه کتاب» در دهه اول محرم ۱۴۴۳ هر شب ساعت ۲۱ با بسترنرم افزار اسکای‌رم اداره کل و بخش‌هایی از آن نیز از سوی برنامه هفت اقلیم، رادیو فرهنگ در ساعت ۲۰:۳۰ هر شب پخش می‌شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->