وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

معرفی ویژه‌برنامه‌های تلویزیون برای محرم ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۷۲۲۵
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
معرفی ویژه‌برنامه‌های تلویزیون برای محرم ۱۴۰۰
شبکه‌های سیما ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ایام محرم و صفر درنظر گرفته‌اند. پخش سخنرانی‌ها، برنامه‌های ترکیبی و گفت وگومحور و نماهنگ‌های عاشورایی بخشی از این ویژه برنامه‌ها ست که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

گروه فرهنگ و هنر | شهرآرانیوز - شبکه‌های سیما ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ایام محرم و صفر درنظر گرفته‌اند. پخش سخنرانی‌ها، برنامه‌های ترکیبی و گفت وگومحور و نماهنگ‌های عاشورایی بخشی از این ویژه برنامه‌ها ست که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.


تغییر حال و هوای تلویزیون

«سریالیست» دهه اول محرم هر شب روی آنتن شبکه یک می‌رود. این برنامه هر شب به بررسی آثاری که به قیام عاشورا پرداخته‌اند و یا در ایام محرم پخش شده‌اند، می‌پردازد. این برنامه هر شب حوالی ساعت ۱۹:۳۰ زنده روی آنتن شبکه یک می‌رود. شبکه آموزش نیز، در دهه اول محرم برنامه «بفرمایید روضه» که در قالب یک مجلس، فضایل و مناقب همراهان امام حسین (ع) در واقعه کربلا را بازگو می‌کند، روی آنتن می‌برد. در این برنامه از مداحان، ذاکران، پیرغلامان و شاعران آیینی دعوت شده است تا این واقعه را روایت کنند.

 

«حسینیه تلویزیون ایران» در محرم دیدنی است

 

برنامه «بفرمایید روضه» به کارگردانی سجاد مشحون هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آموزش سیما روی آنتن می‌رود. این برنامه در دهه آخر صفر به مناسبت اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) و رحلت رسول‌اکرم (ص) هم با این حال و هوا روی آنتن می‌رود. «ماه در می‌زند» به کارگردانی مریم نوابی‌نژاد، ویژه‌برنامه شبکه دو است که در ایام محرم و صفر هر شب حوالی ساعت ۱۹:۳۰ روانه آنتن می‌شود. این برنامه راوی داستان‌هایی ناشنیده از زندگی، عقاید و باور افرادی است که با محرم گره خورده‌اند.

 

مستند «یک قرن با حسین (ع)» به تهیه‌کنندگی هادی خدادادی نیز هرشب ساعت ۲۱‌روانه آنتن شبکه دو می‌شود. این مستند قصد دارد با نگاهی به تاریخ عزاداری و آیین‌های عاشورایی در یک قرن گذشته چهره‌ها، مکان‌ها، آیین‌ها و وقایع عاشورایی را معرفی و سرگذشت احوالات و مرام خادمان برجسته را روایت کند. شبکه جام‌جم ویژه‌برنامه زنده «روز حسین» را از ۲۴مرداد پخش می‌کند. این برنامه شامل بخش‌های کارشناسی، نماهنگ‌های عاشورایی، حضور شاعران آیینی، بخش عاشورا در آیینه هنر‌های تجسمی است.


بازپخش سریال‌های پرطرف‌دار

 

«حسینیه تلویزیون ایران» در محرم دیدنی است

 

شبکه تماشا، سه مجموعه «یاور»، «شب دهم» و «بخش قلب» را در ایام محرم بازپخش خواهد کرد. مجموعه «یاور» به کارگردانی مشترک اصغر نعیمی و سعید سلطانی با بازی داریوش ارجمند، محمد حاتمی، ارسلان قاسمی، شبنم فرشادجو و اسماعیل محرابی هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود. «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی هر شب ساعت ۱۸ از شبکه تماشا پخش می‌شود.

 

حسین یاری، کتایون ریاحی، ثریا قاسمی و پرویز فلاحی‌پور از هنرمندانی هستند که در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌اند. از امروز ۲۰ مرداد هم با پایان پخش مجموعه «با هم» مجموعه «بخش قلب» از شبکه تماشا برای علاقه‌مندان به مجموعه‌های شرقی پخش خواهد شد. این مجموعه کره‌ای در مورد کارکنان یک بیمارستان بزرگ است که در هر قسمت با ماجرا‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوند. مجموعه «بخش قلب» ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

 

شبکه نسیم سریال پلیسی «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم را با آغاز محرم روی آنتن برده، مجموعه‌ای با بازی کامبیز دیرباز، بهنوش طباطبایی، علیرضا خمسه، کامران تفتی، علی دهکردی و زنده‌یاد پرویز پورحسینی که جریان توطئه‌ای را در شهری کوچک در جنوب کشور روایت می‌کند. سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری هم بار دیگر روانه آنتن تلویزیون شده است. شبکه قرآن هرشب ساعت ۲۴ این مجموعه را روی آنتن می‌برد.


پخش سخنرانی‌های مختلف

 

«حسینیه تلویزیون ایران» در محرم دیدنی است

 

در محرم امسال شبکه‌های سیما همچون سال‌های گذشته با پخش سخنرانی‌ها و مداحی‌های ویژه در قالب «حسینیه تلویزیونی ایران» مهمان خانه مخاطبان خواهند بود. شبکه یک سیما سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالی را ساعت ۱۷:۳۰ و مداحی حاج منصور ارضی را قبل از ساعت ۱۴ و همچنین حوالی یک بامداد پخش می‌کند، شبکه دو سیما هر روز ساعت ۱۳:۲۰ بعداز نمازظهر سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی را ساعت ۶:۰۰ صبح از مشهد مقدس پخش می‌کند.

 

همچنین مداحی حاج محمود کریمی در ساعت‌های ۱۳:۵۰، ۲۰:۱۰ و ۲۳:۳۰ از این شبکه پخش می‌شود. شبکه سه سیما ساعت ۱۰:۳۰ سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی را پخش می‌کند و ساعت ۲۲:۳۰ هم حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی به ایراد سخنرانی درباره واقعه عاشورا خواهد پرداخت. سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزامحمدی در ساعت ۱۴ روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->