توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

در محرم و صفر ۱۴۰۰ چه سریال‌هایی پخش می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۶۵۸۴
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
  • ۱
در محرم و صفر ۱۴۰۰ چه سریال‌هایی پخش می‌شود؟
 ماه محرم یکی از زمان‌های ویژه‌ای است که رسانه ملی برای آن برنامه ریزی‌های زیادی انجام می‌دهد و آثار مختلفی برای پخش آماده می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید توضیحاتی درباره سریال‌هایی است که احتمال دارد با آغاز ماه محرم روی آنتن بروند.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - ماه محرم یکی از زمان‌های ویژه‌ای است که رسانه ملی برای آن برنامه ریزی‌های زیادی انجام می‌دهد و آثار مختلفی برای پخش آماده می‌کند. در میان این آثار سریال‌های مختلفی هم دیده می‌شود که با روایت‌های متفاوت تلاش دارند مخاطب را با خود همراه کنند. شاید اوج جذابیت سریال‌های این ماه به دهه هشتاد برگردد. سال‌هایی که آثاری، چون «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی، «سفر سبز» ساخته محمدحسین‌لطیفی، «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داوود میرباقری، «وفا» دیگر ساخته محمدحسین لطیفی و «پریدخت» اثر سامان مقدم روانه آنتن تلویزیون شدند.

دوران درخشانی که در دهه نود دیگر تکرار نشد. در این دهه آثار محرمی آن چنان که باید نتوانستند رضایت مخاطبان را جلب کنند. به طوری که می‌توان از «پرده نشین» ساخته بهروز شعیبی سینماگر مشهدی به عنوان تنها اثر ماندگار این دهه نام برد. از این رو در سال‌های اخیر بار‌ها دیده ایم، پخش سریال‌های ماندگار قبلی از آثار جدیدی که تلویزیون روانه پخش کرده، پربیننده‌تر شده اند. تلویزیون امسال نیز چندین سریال را آماده پخش دارد که البته تنها یکی از آن‌ها به طور ویژه برای محرم ساخته شده و پخش آن در این ماه قطعی است. آنچه در ادامه می‌خوانید توضیحاتی درباره سریال‌هایی است که احتمال دارد با آغاز ماه محرم روی آنتن بروند.


«درکنار پروانه ها» روی آنتن شبکه دو

 

نگاهی به سریال‌هایی که برای پخش در محرم و صفر امسال در نظر گرفته شده اند

 

«درکنار پروانه ها» تنها سریال آماده پخش تلویزیون است که با محوریت ماه محرم ساخته شده است. داریوش یاری کارگردان این اثر و بهروز مفید تهیه کننده آن است. «درکنار پروانه ها» که در تهران و لاهیجان فیلم برداری شده درامی خانوادگی است که مشکلات پی درپی زندگی جوانی به نام «رهی» را به تصویر می‌کشد. او برای نجات تنها دل خوشی زندگی اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود و ماجرا‌هایی برایش رخ می‌دهد. برزو ارجمند بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون از بازیگران اصلی «درکنار پروانه ها» است.

 

او پیش از این در چند سریال مناسبتی ایفای نقش کرده؛ که برخی از آن‌ها جزو سریال‌های موفق تلویزیون محسوب می‌شوند. باید دید سریال محرمی «در کنار پروانه ها» که ارجمند حضور در آن را پذیرفته هم می‌تواند به یکی از آثار ماندگار کارنامه این بازیگر مشهدی تبدیل شود یا نه. ارجمند در این مجموعه با بازیگرانی، چون پروانه معصومی، کاوه سماک باشی، وحید رحیمیان، شهین تسلیمی، الناز اسماعیلی، مهرداد بخشی، بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی و سامرند معروفی بازی می‌کند. زمان پخش «در کنار پروانه ها» در ابتدا قرار بود ماه صفر باشد، اما تهیه کننده کار به تازگی اعلام کرده روند تولید سرعت گرفته تا این مجموعه در ماه محرم به پخش برسد.


«گاندو» بار دیگر در شبکه سه

 

نگاهی به سریال‌هایی که برای پخش در محرم و صفر امسال در نظر گرفته شده اند

 

شبکه سه که بدون اعلام قبلی فصل دوم سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار را بار دیگر این روز‌ها روانه آنتن کرده به نظر می‌رسد، در دهه اول محرم قسمت‌های باقی مانده از این مجموعه که عید امسال به پخش نرسید را روی آنتن می‌برد. پیش‌تر اعلام شده بود این مجموعه با حضور بازیگرانی، چون داریوش فرهنگ، خسرو شهراز، مجید نوروزی، پندار اکبری، علی افشار، سوگل طهماسبی، نسرین نکیسا، سید محمدجواد طاهری، و ناصر هاشمی، در ۴۰‌قسمت پخش می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت شبکه سه در طول یک سال در دو مناسب مهم سریال «گاندو» را روی آنتن برده است.

 

سریالی سیاسی که موافقان و مخالفان زیادی دارد. اما مجموعه دیگری نیز شبکه سه آماده پخش دارد، و آن «نیمروز تا تهران» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی علی پورکیانی است. با اینکه محوریت این مجموعه هم محرم نیست، احتمالا با پایان «گاندو» در اواخر ماه محرم روانه پخش می‌شود. ملودرام «نیمروز تا تهران» که مضمونی عاشقانه دارد، در ۳۲ قسمت تولید شده و در آن بازیگرانی، چون پیام دهکردی، شقایق فراهانی، فرید سجادی حسینی، مجید مظفری، مائده طهماسبی، شیدا خلیق، اسماعیل خلج، مریم کاظمی بازی می‌کنند. این سریال در پس زمینه داستان اصلی خود نیز به ارتباط ایران با کشور‌های منطقه می‌پردازد.


سرگیجه در شبکه یک

شبکه یک، آثار مختلفی برای پخش آماده دارد، ولی هنوز معلوم نیست کدام یک را روی آنتن می‌برد. چند روز پیش اعلام شد «۸۷ متر» ساخته کیانوش عیاری قرار است پخشش را در این شبکه آغاز کند، اما این اتفاق صورت نگرفت و پخش آن به تعویق افتاد. با توجه به اینکه ژانر این مجموعه ۴۰ قسمتی کمدی اجتماعی است بعید است در ایام پیش رو روی آنتن برود. از این رو احتمال دارد شبکه یک، یکی از دو سریال «پس از آزادی» و «افرا» را در ماه محرم روانه پخش کند.

 

نگاهی به سریال‌هایی که برای پخش در محرم و صفر امسال در نظر گرفته شده اند

 

تصویربرداری سریال «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی سعید سعدی اوایل اسفند ۹۸ به پایان رسید، اما بعد از گذشت یک سال هنوز به پخش نرسیده است. این سریال که مضمونی اجتماعی خانوادگی دارد در ۴۰ قسمت تولید شده و در آن بازیگرانی، چون رضا داوودنژاد، اندیشه فولادوند، مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر همت، قاسم زارع، خسرو شهراز، سام کبودوند، امید روحانی، حسین باشه آهنگر و رویا جاویدنیا به ایفای نقش پرداخته اند. آخرین سریال محمدعلی باشه آهنگر مجموعه «تا صبح» بوده و سال ۱۳۸۵ تولید شده است.

 

سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی دیگر گزینه شبکه یک برای پخش در ماه محرم است. طراحان قصه این مجموعه تلویزیونی که در فضای معاصر می‌گذرد، پدرام پورامیری و حسین امیری دوماری هستند و پیش از این فیلم سینمایی «جاندار» را در کنار هم کارگردانی کرده بودند. از بازیگران این سریال هم می‌توان به مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا و نسرین بابایی اشاره کرد.

 

نگاهی به سریال‌هایی که برای پخش در محرم و صفر امسال در نظر گرفته شده اند


شبکه پنج سیما هنوز سریال خود را برای ماه محرم اعلام نکرده است. یکی از آثار در دست تولید این شبکه فصل سوم «روزگار‌جوانی» است که احتمالا با توجه به حال و هوایش بعد از محرم و صفر روانه پخش شود. دیگر سریال درحال تولید این شبکه، «زن زندگی، مرد زندگی» به نویسندگی فهیمه سلیمانی و کارگردانی غلامرضا رمضانی است که فضایی عاشقانه و خانوادگی دارد. این سریال ۲۶ قسمت است و تا این لحظه فاز ابتدایی آن مقابل دوربین رفته است. خاطره حاتمی، میثم رازفر، شهین تسلیمی، محمود جعفری، نعیمه نظام دوست، سروش جمشیدی، فرزانه سهیلی، عزت ا... مهراوران و لیلی فرهادپور از بازیگران این مجموعه هستند. باید دید شبکه پنج این سریال را برای پخش درنظر گرفته یا در لحظات آخر نام مجموعه دیگری را رسانه‌ای می‌کند.


سریال‌های تکراری آی فلیم

در میان وضعیت نامشخص پخش بسیاری از سریال‌های جدید، شبکه آی فیلم اسامی ۴ سریال تکراری که قرار است در ایام محرم روی آنتن ببرد را اعلام کرده است. «آرام می‌گیریم»، «مرضیه»، «زمین گرم» و «معصومیت ازدست رفته» سریال‌های محرمی امسال این شبکه خواهند بود. «آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح ا... سهرابی با بازی هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، مجید صالحی، لعیا زنگنه، آشا محرابی، کامران تفتی، نسرین مقانلو، لیلا اوتادی و مهدی سلوکی محصول سال ۱۳۹۵ است. یک ملودرام اجتماعی که از یکشنبه ۱۷ مرداد، هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود. «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و با بازی زنده یاد ماه چهره خلیلی نیز قرار است از دوشنبه ۱۸ مرداد، هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه آی فیلم برود.

 

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، مجید مظفری، پژمان بازغی و امیرحسین صدیق دیگر بازیگران این مجموعه هستند. سریال «زمین گرم» به نویسندگی سعید نعمت ا... و کارگردانی بهرنگ توفیقی،  از ۱۸ مرداد، هر شب ساعت ۲۰ از این شبکه پخش می‌شود. در «زمین گرم» بازیگرانی، چون مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، و کامران تفتی حضور دارند.

 

«معصومیت از دست رفته» از آثار ماندگار ماه محرم نیز از ۱۸ مرداد پخشش را از سر می‌گیرد. سریالی به کارگردانی داود میرباقری که با حضور امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خویینی ها، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ تولید شده است. «معصومیت ازدست رفته» هر شب ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن شبکه آی فیلم می‌رود. باتوجه به وضعیت نامشخص سریال‌های محرمی ممکن است بار دیگر شاهد آن باشیم که مجموعه‌های تکراری بازهم مورد اقبال مخاطبان قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
arb
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
کاش بین آثار تکراری،شب دهم رو جا می دادند.
بدون شک بهترین و محبوب ترین سریال مناسبتی و یکی از بهترین سریال های تلویزیون بوده و هست.
سریالی هست که هیچ وقت خسته کننده نمیشه.
جای حسن فتحی در صدا و سیما خالیه.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->