نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

مدیرعامل منصوب حمیداوی در شهرخودرو: بدهکار؟ طلبکار هم هستیم

  • کد خبر: ۷۷۵۰۷
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
مدیرعامل منصوب حمیداوی در شهرخودرو: بدهکار؟ طلبکار هم هستیم
سردار مسعود معمایی، مدیرعامل شهرخودرو، که به‌نمایندگی از حمیداوی مسئولیت اجرایی باشگاه را برعهده دارد مدعی شد که نه تنها بدهی ندارند، بلکه طلبکار هم هستند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ قصه بازگشت فرهاد حمیداوی، مالک جنوبی، و انتقال دوباره امتیاز تیم لیگ‌برتری شهر مشهد به مالک و مدیران سابق در چند روز گذشته آن‌قدر داغ بوده که هواداران فوتبال استان نگرانی‌های ویژه‌ای بابت این دعوا‌ها و کش‌مکش‌هایی داشته باشند که دوباره به جان فوتبال شهر افتاده است.

 

حالا یاران حمیداوی دوباره از راه رسیده‌اند و تمام اتفاقات چند ماه گذشته را تخلفی بزرگ و آشکار می‌دانند و با حکم دادستانی کل کشور می‌خواهند حقوق ازدست‌رفته‌شان را باز ستانند. فرهاد حمیداوی که نقش اول همه این اتفاقات است، در گفت‌وگوی تلفنی با شهرآراورزشی مدعی می‌شود که پنج‌شش ماهی است از فوتبال دور است و گرفتار کار‌های شخصی و حقوقی شرکتش. او جعبه‌سیاه این معمای رفت و برگشت را معمایی می‌داند و می‌گوید همه‌چیز را باید از مدیرعامل قانونی باشگاه شهرخودرو یعنی «سردار مسعود معمایی» بپرسید. این بهانه‌ای شد که با اوبه گفتگو بنشینیم و البته این آمادگی را داریم که حرف‌های کسانی که او مخاطب قرار داده را هم بشنویم.


■بازگشت تیم فوتبال مشهد به شهرخودرو. چه اتفاقاتی در این مدت افتاد؟

نه تنها بدهکار نیستیم، بلکه طلبکار هم هستیمما بنا نداشتیم با کسی جنگ و دعوا کنیم، بلکه می‌خواستیم حقانیتمان را اثبات کنیم. تیم برنگشته است! طبق احکامی که صادر شده، تیم شرعا و عرفا از ابتدای کار در اختیار مالکش، فرهاد حمیداوی و شرکت شهرخودرو، بوده است. عده‌ای جوان که سر سودایی هم داشتند، آمدند، نقشه کشیدند و گفتند برای حمیداوی جای دیگر مشکلی با یک شخصیت حقوقی به وجود آمده است، اینجا هم فشار بگذاریم و این تیم را غصب کنیم. این کار را هم کردند!

 

پیراهنی دوختند و عده‌ای را هم این وسط واسطه کردند تا شریک جرمشان شوند. اما خوشبختانه عدلیه کشور آن‌قدر مقتدر است که ورود بموقع داشت و دوباره تمام احکام و نامه‌ها را ابطال کرد. تیم از اول مال مالک بود و الان هم دست مالکش است. ما برای این شش‌هفت ماهی که دوستان تیم را غصب کردند و هر کاری دلشان می‌خواست انجام دادند، تصمیم و برنامه‌های خودمان را داریم و پیگیری‌های قانونی را انجام می‌دهیم.


■ این مدت که تیم دست استان بود...

تیم دست استان نبوده؛ دست عده‌ای بوده است که تعدادی از آن‌ها از شخص حمیداوی حکم داشتند. منتصب آقای حمیداوی بودند، اما دیدند آن‌طرف می‌چربد، رفتند آن‌طرف. اما مالک فرهاد حمیداوی بوده و احکام هم مشخص است. اگر پدیده مشکل نداشت که واگذار نمی‌کرد. چه لزومی داشت یک نفر که بخش خصوصی است و از جیبش پول در آورده است، مشکلات پدیده را با خریدن تیم رفع کند و دوباره بیاید همان بلایی که سر ابومسلم و پیام خراسان آوردند، سر این تیم هم بیاورد. برای ابومسلم هم همین بساط را درست کردند و به هیئت فوتبال واگذار کردند و تیم از بین رفت. ضمن اینکه مسئولیت هیئت فوتبال این نبوده و این کار از اساس غیرقانونی بوده است. هیئت فوتبال مگر می‌تواند تیم‌داری کند؟

 

در اساسنامه‌اش نوشته‌اند که نمی‌تواند تیم‌داری کند. استدعای من از شما رسانه‌ها این است که واقعیت را بگویید. زمانی که پدیده را واگذار کردند یک نفر آمده و جنازه تیم را گرفته و ۳ سال با آن مدارا کرده و تیم را به آسیا برده و برای بچه‌های خراسان افتخار آفریده است، چرا با این کار آمدند عشق جوانان را به‌هم زدند و این‌ها را دشمن همدیگر کردند.


■یعنی مشکلات شرکت شهرخودرو حل‌وفصل شده است؟

حمیداوی عشقش فوتبال است. آن مشکلش هم هرچه هست چشمش کور، باید برود و جواب بدهد. ضمن اینکه اتفاقی هم نیفتاده، الان هم بیرون است و مشکلش حل‌وفصل می‌شود، اما فرصت‌طلبی کار خوبی نیست. باتوجه‌به مشکلاتی که در داخل کشور داریم، شما باید دائم به مردم نشاط پمپاژ کنید، نه چیز دیگر.


■اما همچنان گفته می‌شود انتقال دوباره تیم به شهرخودرو هنوز قطعی نیست.

بله، همچنان این مقاومت ادامه دارد! از شهرآراورزشی می‌خواهم فریاد بلند مرا به همه برساند: ما با هیچ‌کسی دشمنی و دعوا نداریم. تمام دوستانی که هستند سرجایشان می‌مانند، مگر آنکه آن‌ها نخواهند با ما کار کنند. به دوستان کادرفنی، بچه‌های رسانه، تبلیغات، روابط عمومی و... به این عزیزان افتخار می‌کنم. روزی آمدند به آن‌ها گفتند مدیرتان این است و آن‌ها تبعیت کردند، امروز آمدند گفتند نه اشتباه شده، تیم مال صاحب اصلی‌اش است. البته تیم مال صاحب اصلی‌اش بوده است، فقط گفتند مدیریت و اداره آن موقت دست گروهی دیگر است. من از شخص دادستان کل کشور و معاونان عالی‌رتبه‌شان تشکر می‌کنم که از تمام استان‌ها و سازمان‌ها استعلام گرفتند و دیدند تمام این تهمت‌ها ساختگی و همه اش فتنه بوده است.


■این فتنه‌ها که از آن صحبت می‌کنید، از طرف چه کسی بوده است؟

آن‌هایی که هستند می‌دانند کار چه کسی بوده است. مگر می‌شود بروم تیمی را که مال من و بچه‌ام است تحریک کنم بگویم این کار را بکنید؟ می‌شود آدم در خانه به بچه‌اش نان ندهد؟


■نگفتید از طرف چه کسی بوده است.

این قضیه را از طریق دستگاه قضا پیگیری می‌کنیم و ما هم شاکی خصوصی‌اش هستیم و یکی‌یکی در هر مقام و جایگاهی که باشند، به فضل خدا چنان چک قانونی به آن‌ها خواهیم زد که دیگر نتوانند در خراسان و تهران سر بلند کنند. هر مسئولیتی که دارند فرقی نمی‌کند.


■شما مسئولیت تیم را از کی به‌عهده گرفتید؟

من از بهمن مدیرعامل این تیم هستم. فوتبالی هم هستم. در باشگاه‌های راه‌آهن، ملوان و چند جای دیگر سابقه کار داشتم؛ بنابراین نمی‌توانند انگ‌های دیگر به من بزنند. من در این مدت هیچ مصاحبه تنش‌آفرینی نداشتم و به کسی تهمتی نزدم. توطئه نکردم. مثل قضیه مادری است که بچه‌اش را بردند پیش امیرالمؤمنین (ع) و ۲ مادر مدعی یک بچه بودند. آقا دستور دادند بچه را نصف کنند. مادر واقعی وقتی دید کار به اینجا رسیده است، گفت من مادر این بچه نیستم. چون نمی‌خواست بچه‌اش نصف شود. ما هم نمی‌خواستیم به تیم و هوادار تنش وارد شود. اوج بازی‌ها و درگیری‌ها زمانی بود که حمیداوی در این تیم مسئولیت اجرایی داشت.

 

آن زمان چهارم شدیم و به آسیا رفتیم. امروز تیم نهم است. پس ما پیش نرفتیم، پس رفتیم. زمانی هم که یکی‌دو ماه از فصل گذشته بود، ما بازهم رتبه ششم بودیم که تیم را غصب کردند و از ما گرفتند. امروز هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که حرکت ما روبه‌جلو بود. البته در فوتبال همیشه این مسائل هست که، چون نهم شدی، پس مقصری. ولی فوتبال بالا و پایین دارد و باید براساس منطق باشد. شنیدید که می‌گویند فوتبال خیلی کثیف است؟ اشتباه است، فوتبال کثیف نیست؛ بعضی از آدم‌هایش کثیف‌اند. ما فوتبال پاک می‌خواهیم. فوتبال ما پاک است. آدم‌هایش گاهی آن را کثیف می‌کنند.


■گفته می‌شود شهرخودرو باید تمام هزینه‌های این مدت را که تیم از حمیداوی گرفته شده بود، پرداخت کند. چنین تعهدی دادید؟

دوستان نه‌تن‌ها پرداختی نداشتند، بلکه برداشت هم داشتند. تیمی که پول ندارد، چرا باید برای تساوی پاداش بدهد؟! واقعا این ریخت‌وپاش‌ها از محل مالکیت تیم است؟ کسی که مالک تیم باشد چنین ریخت‌وپاش‌هایی می‌کند؟ ما نه‌تن‌ها بدهکار نیستیم، بلکه طلبکار هم هستیم. حکم دادستانی کل کشور نوشته است تسویه‌حساب بین ۲ طرف. معنی‌اش این نیست که من بدهکار هستم و بیایم پرداخت کنم. نوشته است کارشناس بیاید بررسی کند و هر کسی که بدهکار شد، باید پرداخت کند. ما طبق محاسباتی که داشتیم، به‌احتمال فراوان چندین میلیارد از دوستان طلبکار هستیم. باید بیایند و تسویه کنند. تازه با پول‌دادن هم دست از سرشان برنمی‌داریم.

■می‌خواهید بگویید علاوه بر طلب مادی، طلب معنوی هم دارید؟

صددرصد. هرکسی که در این قضیه دخیل بوده بیش از ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان به ما خسارت برندینگ زده است. همه مدارکش آماده است. این‌ها باید پاسخ بدهند.


■هفته آینده قرار است در مشهد جلسه‌ای برای دادن تضامین لازم به استان داشته باشید؟

ما پیش‌تر تعهدات لازم را یک‌دفعه داده‌ایم و من فکر می‌کنم شاید می‌خواهند از ما دل‌جویی کنند. معنایش این نیست که بخواهند به ما بگویند دفعه آخرت باشد این کار را می‌کنی! اگر ما خطا کرده باشیم، حرف شما درست، ولی ما خطایی نکردیم و باید از کسی که زلزله‌زده و مال‌باخته است، دل‌جویی کنند.


■زمان در نقل و انتقالات می‌گذرد و هواداران نگران‌اند که کی قرار است کار تیم سامان پیدا کند.

ا‌ن‌شاءا... هفته آینده به مشهد می‌آییم. کارهایمان را انجام می‌دهیم و باید ببینیم شرایط و نحوه تحویل تیم به چه صورت است. ما تیم را با شرط‌وشروط تحویل نمی‌گیریم. شرط‌وشروط مال کسی است که تخلف کرده است. باید برای آن‌هایی شرط‌وشروط گذاشت که این کار‌ها و تخلفات را کردند. ما بخش خصوصی هستیم و اختیار مالمان دست خودمان است. ما می‌خواهیم ورزش مقتدرانه توسعه پیدا کند. هیچ‌وقت نمی‌آییم تیشه به ریشه خودمان بزنیم.


■با همین کادرفنی ادامه می‌دهید؟

ما همه کادرفنی را دوست داریم و مشکلی با آن‌ها نداریم، مگر آن‌ها با ما مشکلی داشته باشند. ما لوکوموتیو نیستیم که بخواهیم آدم بیاوریم و آدم ببریم. مایلیم با تمام کادرفنی، کادر رسانه‌ای و سایر دوستان کار کنیم، اما اگر آن‌ها دوست نداشته باشند، بحث دیگری است؛ و در پایان با هواداران چه صحبتی دارید؟
هواداران صاحب حق هستند. مالک اصلی این تیم هواداران هستند. ما شرمنده هواداران بوده‌ایم و هستیم که نتوانستیم زودتر از این آن‌ها را به حقشان برسانیم. ان‌شاءا... به کمک هواداران و مسئولان شهر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا دوباره آسیایی شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->