تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرز تهیه آب‌دوغ خیار تشریفاتی

  • کد خبر: ۷۷۵۵۵
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
طرز تهیه آب‌دوغ خیار تشریفاتی
با طرز تهیه آب دوغ خیار، یکی از ساده‌ترین غذا‌های مخصوص تابستان آشنا شوید و با تهیه آن در منزل، یک وعده غذای سبک و خوشمزه نوش جان کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از غذا‌هایی که درست‌کردن آن به فصل بستگی دارد، آب‌دوغ‌خیار است. خارج از ایران، به سوپ سرد ایرانی با سبزیجات معطر معروف است. این غذا یک وعده غذایی کامل و سرشار از فیبر، انواع ویتامین و موادمعدنی است. نعنا و ریحان آن ضدنفخ و ضدسوزش معده، خیار آن سرشار از ویتامین سی، ماست و دوغ و کشک آن حاوی مقدار زیادی کلسیم و پروتئین و کشمش و گردویش مقدار زیادی پتاسیم دارد و با طبع معتدلش مناسب با انواع مزاج‌هاست.

تعداد: ۱۰ عدد

زمان تهیه: ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه آب‌دوغ خیار تشریفاتی:

خیار: یک‌کیلو
پیاز: ۲ عدد
سیر: ۴ حبه
سبزی خوردن: نیم کیلو
گردوی خردشده: ۲۰۰ گرم
کشمش: ۱۰۰ گرم
نعنای خشک: ۲ قاشق غذاخوری
کشک: ۲ قاشق غذاخوری
خامه: ۵/۱ قاشق غذاخوری
دوغ: یک لیتر
یخ: به مقدار لازم
پودر گل محمدی: ۳ قاشق غذاخوری


طرز تهیه آب‌دوغ خیار تشریفاتی
کشک، خامه و دوغ را درون ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید.
طرز تهیه آب‌دوغ خیار تشریفاتی
خیار و پیاز را نگینی ریز و به مایه اصلی آب دوغ اضافه کنید. سپس سیر را رنده کنید و به آن بیفزایید.
طرز تهیه آب‌دوغ خیار تشریفاتی
سبزی را پس از تمیز کردن، خرد و همراه با پودر گل محمدی، گردو، نعنای خشک و کشمش به دیگر مواد اضافه و خوب مخلوط کنید. آخر سر یخ را بریزید.

نکته 
خوردن آب‌دوغ‌خیار با نان خشک طعم دیگری دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->