سرخط خبرها

همه میزبانیم

  • کد خبر: ۷۷۶۴
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
همه میزبانیم
نگاهی به موکب‌های مستقر در منطقه ۲ در روز‌های آخر صفر
محبوبه فرامرزی - این روز‌ها مشهد شاهد حضور زائرانی است که کیلومتر‌ها راه را از شهرشان پیاده می‌پیمایند تا در روز شهادت امام هشتم شیعیان در کنار مرقد منور این امام همام حضور یابند. همه ساله طی یک رسم قدیمی مشهدی‌ها از این زائران پذیرایی می‌کنند. ایجاد ایستگاه صلواتی در این میان موجب متمرکز شدن خدماتی است که از سوی مردم به زائران ارائه می‌شود. شهرداری منطقه ۲ مشهد نیز در راستای حمایت از این ایستگاه‌های صلواتی می‌کوشد.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ مشهد در این‌باره گفت: شهرداری منطقه ۲ به ۲ ایستگاه مهم مستقر در خیابان قرنی و بولوار جانباز کمک می‌کند.
سجاد رستمی ادامه داد: ایستگاه مستقر در بولوار جانباز، تقاطع شهید ساجدی و جانباز، جنب بازار سازمان میادین از ایستگاه‌هایی است که تحت حمایت شهرداری منطقه قرار دارد. در این ایستگاه پذیرایی، خیاطی، خدمات پزشکی، واکس، شارژ تلفن‌همراه، ماساژ، مشاوره، خطاطی مذهبی، نذورات مردمی، غرفه کودک، استراحتگاه موقت و اقامه نماز جماعت انجام می‌شود.
وی به ایستگاه صلواتی دیگر هم این‌طور اشاره کرد: این ایستگاه در بولوار شهید قرنی، ابتدای بولوار شهید موسوی قوچانی قرار دارد. در این ایستگاه هم خدماتی، چون ماساژ، واکس، خدمات درمانی-پذیرایی، تعمیر کفش، خیاطی، پزشکی، آرایشگاه، غرفه کودک، شارژ و تعمیر تلفن‌همراه، استراحتگاه موقت و اقامه نماز جماعت ارائه می‌شود. این ۲ ایستگاه روزانه بیش از ۶ هزار پرس غذا بین زائران امام رضا (ع) توزیع می‌کنند.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۵۰ ایستگاه صلواتی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند. این رقم در دهه اول محرم به ۱۲۰ ایستگاه می‌رسید. با این حال می‌توان گفت در دهه آخر صفر ایستگاه‌های کوچک ادغام شده است و خدمات مطلوب‌تری ارائه می‌دهد.
وی در ادامه به ۲ موکب میدان جانباز که یکی از آن‌ها متعلق به بانک صادرات شعبه استان است، اشاره کرد و گفت: این ۲ ایستگاه نیز خدمات ویژه‌ای ارائه می‌کنند. از جمله اینکه هر کدامشان بیش از ۶ تا ۸ هزارپرس غذا بین زائران توزیع می‌کنند.
رستمی درباره  موکب مستقر در ابتدای خیابان فردوسی یک هم گفت: در این ایستگاه هم توزیع روزانه بیش از ۸ هزار پرس غذای نذری انجام می‌شود. در این ایستگاه نانوایی سیار دایر است و نان گرم به دست زائران می‌دهد. خدمات واکس، ماساژ، خدمات پزشکی، مشاوره مذهبی و خانواده و... در این ایستگاه نیز دایر است.
وی افزود: ایستگاه منزلگاه هنر واقع در میدان فردوسی پشت مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای نیز خدمات ویژه‌ای به زائران ارائه می‌دهد. افزون بر این ۳ پاتوق محله شامل، پاتوق دلگشا، بالا خیابان و گلشن هر ۳ در خیابان توحید تا میدان شهدا نیز به زائران خدمات خوبی ارائه می‌دهد.
رستمی در ادامه بر اسکان مردمی زائران تأکید کرد و گفت: در بسیاری از محلات منطقه ما مردم به صورت خودجوش زائران پیاده را اسکان می‌دهند. به طور مثال ۳ نفر از اعضای شورای اجتماعی محله هنرور چند سالی است که با سرجمع کردن ظرفیت مردمی بیش از ۸۰۰ زائر را اسکان می‌دهند. افزون بر این برخی از منازل مسکونی نیز در این طرح شرکت کرده‌اند و در‌های خانه‌هایشان را برای پذیرایی و اسکان زائران باز می‌گذارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->