علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

این یقه گرفتن‌ها را ر‌ها کنیم

  • کد خبر: ۷۷۶۵۵
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
این یقه گرفتن‌ها را ر‌ها کنیم
عباسعلی سپاهی یونسی - روزنامه‌نگار

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری فکر می‌کنم که ما آدم‌ها در وضعیت «هر دم از نو غمی آید به مبارک بادم» قرار گرفته ایم. از تغییرات اقلیمی و اثر ویرانگر آن بر زندگی آدم‌ها در مناطق مختلف جهان گرفته که به شکل آتش سوزی‌های مهیب، سیل‌های ویرانگر و... نمود پیدا کرده است تا جنگ‌ها و این روز‌ها قصه تلخ افغانستان که بیش از همه، دل ما ایرانی‌ها را به درد می‌آورد وقتی می‌بینیم برادران و خواهران افغانستانی ما دوباره راه کوچ در پیش می‌گیرند، آواره می‌شوند یا مجبورند با شرایطی بسیار سخت در خانه خودشان بمانند.
این طرف ما در ایران همچنان به شکل غمگینی با کرونا دست به گریبانیم و در این میان، آدم‌های فراوانی عزیزان خودشان را از دست داده اند. این وضعیت یعنی دست به گریبان شدنی دوساله با کرونا، برای همه ما خارج از تحمل شده است.

 

نمود آن را می‌شود در همه چیز دید، حتی در اخلاقی که این روز‌ها تند و تندتر می‌شود. در مواجهه با کرونا، آدم‌هایی مذهبی گاهی در مقابل آن‌هایی قرار می‌گیرند که شاید همسو و هم فکر آن‌ها نباشند؛ آن‌هایی که بی اعتقاد نیستند، اما اعتقاداتشان با گروهی از آدم‌های جامعه در یک سطح نیست. این روز‌ها متاسفانه شاهد تقابل این دو نگاه و نگرش و اعتقاد هستیم. متاسفانه فضای مجازی این تقابل را پررنگ‌تر کرده است.

 

عده‌ای عکس آن‌هایی را منتشر می‌کنند که به مراسم عزاداری رفته و اجتماعی تشکیل داده اند. از آن طرف بعضی دیگر نیز عکس آن‌هایی را منتشر می‌کنند که سفر رفته، عروسی گرفته اند یا به هر شکلی با همدیگر جمع شده اند. این تقابل به‌هیچ‌وجه، اتفاق فرخنده و ارزشمندی نیست و نخواهد بود. بخشی از این تقابل به عملکرد مدیرانی برمی گردد که در این دو سال نتوانستند ماجرای کرونا و غم هایش را درست مدیریت کنند. وقتی مدیران نتوانند مسئله‌ای به این مهمی را مدیریت کنند، مردم اینجا و آنجا و به ویژه در جایی مثل فضای مجازی، یقه یکدیگر را می‌گیرند.

 

انگار ما با آدم‌هایی روبه رو هستیم که می‌خواهند خشمشان را سر یکدیگر خالی کنند؛ هرچند نمی‌دانند این راهش نیست. تاریخ نشان داده است که انسان‌ها بار‌ها و بار‌ها با مشکلاتی از نوع کرونا، جنگ، سیل، زلزله‌های ویرانگر و انواع واقسام بلا‌ها روبه رو شده و از آن‌ها گذشته اند. اگرچه تلخ، اگرچه دیر، اما باید به این نکته توجه کرد که هیچ چیز در این جهان دائمی نیست و هیچ دردی نیست که دوا نداشته باشد به جز مرگ که مولانا فرمود:
«دردی است درد مردن کان را دوا نباشد
پس من چگونه گویم کاین درد را دوا کن؟»


اگر معتقد باشیم که کرونا هم تمام خواهد شد و ازطرفی هرکدام از ما برای دیگران قائل به حقی باشیم و آنچه را برای خود نمی‌پسندیم برای دیگران هم نپسندیم، شاید بتوانیم با آرامش بیشتری از این گذرگاه صعب و تاریک و تنگ عبور کنیم. امروز بیش از این خشم و خروش‌ها و یقه گرفتن ها، نیاز داریم که آرامش خودمان را حفظ کنیم. به خودمان یادآوری کنیم آیا کاری که انجام می‌دهم تنها به خودم مربوط است یا می‌تواند جان بی گناهی را نیز به خطر بیندازد؟ بی شک اگر این پرسش را در ذهن داشته باشیم، به آرامش خواهیم رسید و تلفات ما درمقابل لشکر کرونا کمتر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->