نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پاسخ اصولی به ادعاهای معمایی، مدیرعامل منصوب حمیداوی در شهرخودرو

  • کد خبر: ۷۷۶۶۵
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
پاسخ اصولی به ادعاهای معمایی، مدیرعامل منصوب حمیداوی در شهرخودرو
رئیس هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز پاسخ ادعا‌های «معمایی» را داد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ صحبت‌‎های روز گذشته سردار مسعود معمایی، مدیرعامل منصوب‌شده فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، واکنش‌های متفاوتی را به‌همراه داشت. ادعا‌های معمایی درباره وضعیت مالکیت باشگاه شهرخودرو و بازگرداندن تیم فوتبال لیگ‌برتری پدیده به این مجموعه، موجب شد به‌سراغ احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال استان و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، برویم تا نظر‌های او را دراین‌باره جویا شویم. اصولی در این گفتگو باشگاه شهرخودرو را به رسمیت نشناخت و گفت حمیداوی و دوستانش باید ابتدا بروند باشگاهشان را ثبت کنند و بعد تیم را تحویل بگیرند! در ادامه گفت‌وگوی ما را با شخص اول فوتبال استان بخوانید.

■ از صحبت‌های سردار معمایی شروع کنیم.

من درباره این آقا و حرف‌هایش صحبتی ندارم، درباره پدیده صحبت می‌کنم.

■ بسیار خب. تکلیف این تیم با وضعیت موجود چه خواهد شد؟

تیم پدیده به‌عنوان نماینده لیگ‌برتری استان سرمایه‌ای متعلق به همه مردم است. نوع مالکیت، تصرف و بهره‌برداری از امتیاز یک تیم فوتبال که نماینده استان در لیگ‌برتر است، خیلی با انواع مالکیت‌های دیگر متفاوت است. نمی‌توان این‌طور گفت که، چون این تیم مال من است، می‌توانم هر بلایی سرش بیاورم؛ زیرا انبوهی از مردم و طرف‌داران فوتبال با اتفاقات این تیم شاد یا ناراحت می‌شوند. زمانی که پدیده به شهرخودرو واگذار شد، امتیاز آن در اختیار ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان بود و این ستاد بدون اینکه بابت حق‌امتیاز تیم وجهی را از فرهاد حمیداوی دریافت کند، اجازه بهره‌برداری از امتیاز تیم را به او داده است و ایشان هم متعهد شدند به بهترین شکل ممکن این تیم را اداره کنند. البته در مقابل حمیداوی هم متعهد شد در قبال بدهی‌های باشگاه پدیده اقدام کند و برخی از بدهی‌ها پرداخت شد و برخی به قوت خود باقی است.

■ و این اتفاق نیفتاد.

پارسال سر مشکلات مالی که برای شرکت ایشان به وجود آمد، تأمین هزینه‌ها دچار مشکل شد، به‌نحوی‌که در تبریز پول تسویه هتل را نداشتند یا در همین مشهد به‌دلیل پرداخت‌نکردن بدهی به ورزشگاه، از ورود اتوبوس تیم به ورزشگاه امام‌رضا (ع) ممانعت شد تا جایی که بازتاب‌های وسیعی در کشور داشت و با آبروی فوتبال خراسان بازی شد. بعد از آن هم به‌دلیل اتفاقاتی که برای ایشان افتاد، تیم رها شد و حتی ایشان هزینه‌های کوچک تیم را هم نمی‌توانستند پوشش بدهند.

■ اینجا بود که مدیریت شهری و مدیریت استانی پای کار آمدند و زیر پروبال تیم را گرفتند.

دقیقا. به‌هرحال استان هزینه‌های زیادی کرد و این نمی‌شود حالا که شرایط تیم خوب شده است، بیایند و دوباره تیم را بگیرند. باید همه هزینه‌ها را به استان برگردانند. آقای حمیداوی اگر می‌خواهند دوباره تیم را بگیرند، باید بدهی‌های خودشان به شهر و استان را تسویه کنند.

■ نظر سرمربی درباره این انتقال چیست؟

سرمربی تیم هم کاملا مخالفتش با هرگونه نقل‌وانتقالی را اعلام کرده است.

■ شما می‌گویید اصلا باشگاهی به‌نام شهرخودرو وجود دارد؟

ما استعلام این ماجرا را از اداره‌کل ورزش‌وجوانان گرفتیم و اسنادش هم موجود است که اصلا باشگاهی به‌نام شهرخودرو در اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان ثبت نشده است. بگذارید یک مسئله را هم بگویم، ما با هیچ شخصی مشکلی نداریم و همیشه هم گفته‌ایم هرکسی بیاید و خدمتی به فوتبال این استان بکند، ما استقبال می‌کنیم؛ اما باید ضمانت‌های لازم را از دوستان بگیریم و داشته باشیم.

■ چه ضمانتی؟

این هفته قرار است جلسه‌ای در مشهد برگزار شود و کمیته نظم و امنیت استان این ضمانت‌ها را از دوستان بگیرد. به‌عنوان مثال باید سند‌های مالکیتی برای ضمانت گرفته شود تا وسط فصل تیم لیگ‌برتری را به امان خدا رها نکنند. کسی که می‌خواهد وسط بیاید، باید بداند پشتوانه‌ای وجود دارد و با دست خالی نمی‌توان تیم‌داری کرد.

■ باشگاه شهرخودرو چه مراحلی را برای ثبت رسمی باید بگذراند؟

مراحل ثبت باشگاه مشخص است و دوستان باید ابتدا دراین‌زمینه اقدام کنند و تأیید صلاحیت‌ها بیاید و آن‌موقع مدیر و مدیرعامل معرفی کنند.

■ اتفاقاتی هم در فصل گذشته رخ داد که به حیثیت فوتبال استان لطمه زد. آیا تدبیری برای جلوگیری از تکرار آن اندیشیده شده است؟

درباره اتفاقاتی هم که فصل گذشته افتاده است، از لحاظ اخلاق حرفه‌ای و لطمه به حیثیت استان باید دوستان پاسخگو باشند، حتی آن شرکتی هم که خودرو پیش‌فروش کرده است و عده‌ای از افراد جامعه طلبکار و دنبال مطالبه‌شان هستند، باید پاسخ دهد. وقتی دوستان بیایند تیم‌داری کنند، این افراد معترض خواهند شد که هزینه‌های تیم از محل مطالبه‌های ما تأمین می‌شود. به‌هرحال دوستان باید دراین‌باره هم ضمانت‌های لازم را بدهند تا این موارد تکرار نشود.

■ در صحبت‌هایتان اشاره کردید که باشگاهی به‌نام شهرخودرو ثبت نشده است، پس چطور دادستانی کل کشور به اداره‌کل ورزش‌وجوانان نامه می‌زند و می‌گوید باید تیم به باشگاه شهرخودرو بازگردد؟

واقعا من هم این را نمی‌دانم. از دوستان باید بپرسید.

■ آیا شما به‌عنوان مرجع فوتبال استان از دادستانی کل کشور برای این نامه پیگیری داشتید؟

مکاتبه‌ای با دادستانی مشهد داشتیم و اعلام کردیم که اگر قرار باشد در بر همین پاشنه بچرخد، فوتبال استان لطمه جدی می‌بیند. از این نظر ابراز نگرانی کردیم. البته این نامه رونوشتی هم به دادستانی کل کشور دارد.

■ و هنوز پاسخی دریافت نکردید؟

نامه را همین دیروز زدیم. امیدواریم فعلا تا زمان تعیین تکلیف نهایی، تیم در مسیر خودش پیش برود تا ببینیم این هفته بعد از جلسه چه اتفاقاتی می‌افتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->