پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مزایا و معایب تلویزیون های شیائومی

  • کد خبر: ۷۸۲۲۳
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
مزایا و معایب تلویزیون های شیائومی
تلویزیون های شیائومی از جمله اولین محصولات شیائومی هستند و چند سالی است که به دلیل استقبال از خرید تلویزیون شیائومی، شیائومی روی آنها سرمایه گذاری گسترده انجام داده است.

گزارش آگهی

کمپانی شیائومی یکی از شرکت های فن آورانه ی خوش نام چینی است که در حال تبدیل شدن به بازیگر اصلی تولید محصولات الکترونیکی در سطح دنیا هست. تلویزیون های شیائومی از جمله اولین محصولات شیائومی هستند و چند سالی است که به دلیل استقبال از خرید تلویزیون شیائومی، شیائومی روی آنها سرمایه گذاری گسترده انجام داده است تا بتواند در بازار های بین المللی عرضه ی موفقی را داشته باشد. سری های 4S و Q1 و اخیرا P1 در دسته ی محصولات گلوبال این کمپانی هستند که در این مقاله قصد داریم به مزایا و معایب هر یک بپدازیم.

 

تلویزیون 4S، شروعی قدرتمند!

 می تی وی 4S اولین تلویزیون گلوبال شیائومی است که بر مبنای تلویزیون 4X (ساخته شده در شاخه ی هند کمپانی شیائومی) و برای بازارهای اروپایی مانند اسپانیا و روسیه تولید شد. Mi TV 4S را می توان تلویزیونی دانست که دارای پایه ی طراحی کاملی هست. از منظر طراحی، می تی وی 4S زیباتر از کلاس میان رده ی خودش است. قاب آلومینیمی با پایه های فلزی از هر نظر زیبایی را کامل می کند.

 

مزایا و معایب تلویزیون های شیائومی

 

از نظر مشخصات و سخت افزار نیز Mi TV 4S تلویزیون کاملی است. پنل 10 بیتی از نوع IPS رزولوشن 4K یا  UHD با عمق رنگ 24 بیتی  جای هیچ شکی را برای خریدار باقی نگذاشته است. چنین پنلی با بالارده های بازار برابری می کند. سایز 65 اینچی این تلویزیون کامل ترین مشخصات را دارد و تکنولوژی HDR10+ در آن بکار رفته است. البته اگر سایز های کمتر آن را مد نظر داشته باشید باید بدانید که تکنولوژی HDR10 برای آن در نظر گرفته شده است. تکنولوژی smooth motion که برای نمایش روان تر تصاویر هست نیز در سایز های 55 و 65 اینچی در نظر گرفته شده است. با این حال، این تلویزیون به دلیل اینکه برای کشورهای مشخصی تولید شده است، از HLG که در آن کشورها کاربردی نبوده است، پشتیبانی نمی کند.

 

از نظر سخت افزار نیز اوضاع خیلی خوب است. پردازنده ی قدرتمند 64 بیتی از نوع ARM Cortex-CA55 تجربه ی کاربری و نقد های کارشناسی خیلی خوبی را نتیجه داده است. این سخت افزار در کنار 2 گیگ رم و 16 گیگ حافظه ی داخلی، برای اجرای هر فیلم 4K بیش از نیاز است و سیستم عامل اندروید تی وی نسخه ی 9 را به روانی اجرا می کند. همچنین کاربران می توانند مطابق با سلیقه ی خود برنامه های مورد نظر خود را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنند. البته این تلویزیون از منوی فارسی پشتیبانی نمی کند ولی می توانید به راحتی در آن فارسی تایپ کنید.

 

تلویزیون Mi TV P1، میان رده ای با امکانات پرچم دار!

در سال 2021، شیائومی با تلویزیون P1، نسل جدیدی از تلویزیون های گلوبال خود را معرفی کرد. این تلویزیون به صورت یک میان رده ی بی عیب طراحی شده است. ابتدا اینکه مشکلات 4S بر طرف شده است و از منوی فارسی و HLG  پشتیبانی می کند. همچنین، پنل دارای عمق رنگ 07/1 میلیون رنگ هست و 94%  از طیف رنگ DCI-P3 (یا 88% از NTSC) را پوشش می دهد که فقط در تلویزیون های بالا رده ی برندهای دیگر دیده می شود. علاوه بر این، تمام تکنولوژی های اصلی مانند HDR10+، MEMC و DC dimming برای شفافیت بیشتر تصویر در نظر گرفته شده تا از هر نظر این تلویزیون به یک بالا رده شباهت داشته باشد.

 

مزایا و معایب تلویزیون های شیائومی

 

 از نظر ظاهری نیز شیائومی در این تلویزیون برای اولین بار از طراحی بدون قاب استفاده کرده است تا زیبایی آن دو چندان شود. البته دیگر از قاب آلومینیمی و پایه های فولادی خبری نیست و همه ی آنها با پلاستیک ABS با کیفیت جایگزین شده است.

 

از منظر سخت افزار نیز بهبود ها چشمگیر بوده اند. پردازنده ی این تلویزیون به سفارش شیائومی و توسط شرکت مدیاتک و بر مبنای معماری ARM CA-55 برای این تلویزیون بهینه سازی شده است و MediaTek 9611 نامگذاری شده است. در نهایت نیز اندروید تلویزیون برای اولین بار بین شرکت های چینی به نسخه ی 10 ارتقا یافته است تا در کنار امکاناتی مانند سنسور نور محیط و میکروفون داخلی، این تلویزیون از هر نظر بی عیب به نظر برسد.

 

تلویزیون Mi TV Q1، پرچمداری تازه نفس!

برای اینکه شیائومی توانایی های خود را به عنوان یک تلویزیون ساز بین المللی به رخ دیگران بکشد، شیائومی نسخه ی گلوبال QLED خود را با نام Q1 و در کلاس بالارده معرفی کرد. Q1 را می توان شاهکار شیائومی دانست که از هر نظر بی عیب است و جالب اینکه قیمتی باورنکردنی داشته و هم قیمت تلویزیون های میان رده ی برندهای کره ای و ژاپنی است. پنل 75 اینچی این تلویزیون از نوع QLED بوده و دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی است.

 

علاوه بر این، تمام تکنولوژی های روز دنیا مانند HDR10+ و MEMC و دالبی ویژن و ... در آن بکار گرفته شده است تا تصویری بینهایت دل چسب را نتیجه دهد. خصوصا که  100% طیف رنگی NTSC را پوشش می دهد. در کنار این موارد 32 گیگ هارد داخلی و 2 گیگ رم برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است. سیستم صوتی 30 واتی فوق حرفه ای این تلویزیون را نیز نباید فراموش کرد چرا که شامل 2 اسپیکر و 2 تیوتر و 4 ووفر هست و به تنهایی می تواند نیاز خریداران را از هر ساندباری بر طرف کند.

 

البته بر چسب قیمتی این تلویزیون با تلویزیون های 4S و P1 فاصله دارد و درست است که نسبت به بالا رده های دیگر برندهای مطرح دنیا تفاوت قیمتی دارد ولی همچنان هزینه ی نسبتا زیادی را برای آن باید بپردازید.

 

مزایا و معایب تلویزیون های شیائومی

 

کلام آخر

تلویزیون های شیائومی را می توان مانند گوشی های آن، آینده ی صنعت تلویزیون سازی دانست. این تلویزیون ها در بازه ی قیمتی خیلی خوبی، امکانات و کیفیتی بی مانند را به خریداران عرضه می کند. پنل با کیفیت، طراحی زیبا و سخت افزاری قدرتمند که با سیستم عامل اندروید همراه شده است، وقتی برچسب قیمتی مناسبی داشته باشد، جای هیچ شکی برای خریداران باقی نمی گذارد.

در زیر جدول مقایسه ای بین این تلویزیون ها رو مشاهده می کنید.

 

 

Mi TV 4S

Mi TV P1

Mi TV Q1

سایز

43, 55, 65 اینچ

55 اینچ

75 اینچ

نوع پنل

IPS

PVA

QLED

رزولوشن

4K

4K

4K

نرخ نوسازی

60Hz

60Hz

120Hz

مشخصات پنل

زاویه­ ی دید 178 درجه

 زاویه­ ی دید 178 درجه

زاویه ­ی دید 178 درجه

پوشش رنگ

100% sRGB (72% NTSC)

NTSC 88%

NTSC 100%

HDR

HDR10+ (65 inch), HDR10 (55, 43 inch)

HDR10+

HDR10+

تکنولوژی­های نمایش

motion smooth (65 inch), Local Dimming

MEMC, Local Dimming, WCG

 MEMC, Local Dimming, WCG

HLG

ندارد

دارد

دارد

سیستم صوتی

20 واتی (2 اسپیکر)

20 واتی (2 اسپیکر)

30 وات (2 اسپیکر، 2 تیوتر و 4 ووفر)

چیپ ست

ARM Cortex-CA55

MediaTek 9611 Quad

MediaTek 9611 Quad

حافظه/رم

2/8، 2/16

2/16

2/32

سنسور نور محیط

ندارد

دارد

دارد

میکروفون داخلی

ندارد

دارد

دارد

سیستم عامل

Android 9

Android 10

Android 10

منوی فارسی

ندارد

دارد

دارد

گیرنده ها

DVB-S2, DVB-T2

DVB-S2, DVB-T2

DVB-S2, DVB-T2

 

اطلاعات بیشتر:

https://www.mi.com/global/mitv/

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->