آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

درباره فیلم شوالیه سبز «The Green Knight»، فیلمی که باید ببینیم

  • کد خبر: ۷۸۳۸۴
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
درباره فیلم شوالیه سبز «The Green Knight»، فیلمی که باید ببینیم
«شوالیه سبز» اقتباسی فانتزی از یک منظومه است که باید هنگام دیدنش همه حواستان را در اختیارش بگذارید. این فیلم کابوسی مالیخولیایی است که داستانی قرون وسطایی را جذاب‌تر از آنچه فکر کنید، به نمایش می‌گذارد.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز؛ «شوالیه سبز» اقتباسی فانتزی از یک منظومه است که باید هنگام دیدنش همه حواستان را در اختیارش بگذارید. این فیلم کابوسی مالیخولیایی است که داستانی قرون وسطایی را جذاب‌تر از آنچه فکر کنید، به نمایش می‌گذارد. شوالیه سبز از منتقدان امتیازات خیلی خوبی گرفته است. منتقدان روتن تومیتوز امتیاز خوب ۸۷% و منتقدان متاکریتیک امتیاز ۸۵% را به این فیلم داده اند. IMDB این فیلم هم حدود ۷ از ۱۰ است.

یک اثر خوب کم ستاره

The Green Knight تقریبا ستاره مشهوری ندارد و نقش اول آن (گاوین) را بازیگر مطرح شده هندی الاصل (Dev Patel) که از فیلم مشهور میلیونر زاغه نشین چهره شد، بازی می‌کند. بیننده بی شک می‌تواند قصه یک خطی را در طول فیلم درک کند، اما چیزی که مهم است لایه‌های درونی فیلم است؛ نماد‌ها و اسطوره‌هایی که با پرداختی به نسبت کم در ریشه‌های قصه گنجانده شده اند و کارگردان می‌خواهد با هیپنوتیزم کردن مخاطبش و ایجاد فضای غیر قابل اعتماد برای او، فیلمی خاص خلق کند.

 

در شوالیه سبز تنها شخصیتی که معرفی و پرداخت می‌شود گاوین است. کارگردان می‌خواهد که با کنار زدن دیگر شخصیت‌ها و کارکتر‌ها او را در مرکز توجه قرار دهد و مخاطب را درگیر او کند. ریتم شوالیه سبز بنا به موقعیت، گاهی تند می‌شود و بعضی اوقات ممکن است کند و آهسته حرکت کند، اما این کندی دلیلی بر ضعف نیست. از آنجایی که فیلم اثری استعاری است کارگردان تصمیم گرفته است برخی اوقات مخاطب را در محتوای فیلم غرق کند و فرصت بیشتری را برای فکر کردن به او بدهد. ریتم و تمپو در فیلم‌های این چنینی هم می‌توانند خطرآفرین باشند و هم نجات دهنده.

داستان از این قرار است

گاوین (Dev Patel)، خواهرزاده شاه آرتور نام دار، فردی از خانواده سلطنتی است که تاکنون جز خوش گذرانی کار دیگری انجام نداده است. در روز تولد مسیح، شاه آرتور (Sean Harris) از او می‌خواهد که داستانش را تعریف کند. اما گاوین که تاکنون هیچ دلاوری‌ای از خود نشان نداده است شرمسار می‌شود. در همین هنگام مادر گاوین (Sarita Choudhury) که ساحره‌ای قدرتمند است برای اینکه فرزندش را به لیاقت برساند و او را به عنوان جانشینی برای آرتور به دیگران بشناساند، جادویی را ترتیب می‌دهد و شوالیه «نیمه درخت» را به مهمانی پادشاه می‌فرستد. شوالیه سبز از حضار می‌خواهد که ضربتی بر او وارد کنند.

 

گاوین داوطلب می‌شود و سر او را از بدن جدا می‌کند، اما بعد از مدتی این شوالیه زنده می‌شود و با گاوین یک بازی را شروع می‌کند و بنا می‌شود که گاوین سال دیگر و در روز تولد مسیح به دیدار او برود تا شوالیه سبز به او ضربه‌ای بزند. شوالیه سبز قصه‌ای خاص دارد و مانند دیگر آثار دلاوری و جنگاوری پیش نمی‌رود. شما هنگام دیدن این فیلم نباید انتظار جنگ‌های فیزیکی و لشکرکشی‌های مرسوم را داشته باشید؛ زیرا این قصه تنها یک جنگجو دارد و آن هم مبارزی است که می‌خواهد تازه پا به میدان بگذارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->