علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آیا سرماخوردگی دیگر وجود ندارد؟

  • کد خبر: ۷۸۶۱۲
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
آیا سرماخوردگی دیگر وجود ندارد؟
شاید در این روزهایی که اصطلاحا هوابه‌هوا می‌شود، شما هم دچار مشکلاتی مانند گلودرد و کوفتگی شده باشید که از نظر خودتان یک سرماخوردگی ساده باشد، اما به هر پزشکی که مراجعه می‌کنید، بی‌بروبرگرد به شما می‌گوید که کرونا گرفته‌اید و خودتان خبر ندارید!

جانقربان | شهرآرانیوز- شاید در این روزهایی که اصطلاحا هوابه‌هوا می‌شود، شما هم دچار مشکلاتی مانند گلودرد و کوفتگی شده باشید که از نظر خودتان یک سرماخوردگی ساده باشد، اما به هر پزشکی که مراجعه می‌کنید، بی‌بروبرگرد به شما می‌گوید که کرونا گرفته‌اید و خودتان خبر ندارید!

 

هرچند که تردید به ویروس مخوف کرونا مهم و ضروری است، اما خیلی‌ها سؤال دارند که سرماخوردگی چه شد؟

یک متخصص داخلی دراین‌زمینه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: کرونا مسئله غالب امروز جامعه ماست و اگر گفته می‌شود هر سرماخوردگی‌ای کروناست، به‌دلیل همه‌گیری جهانی است که اکنون با آن درگیر هستیم. درواقع باید بگوییم که هر سرماخوردگی‌ای می‌تواند کرونا باشد، زیرا به این صورت هم نیست که دیگر سرماخوردگی نداشته باشیم.

دکتر فاطمه ملکی‌پور افزود: هر سرماخوردگی را نباید کرونا بدانیم، زیرا افراد باتوجه‌به ویژگی‌های ایمنی و بدنی ممکن است به سرماخوردگی مبتلا شوند و به کرونا بودن آن باید شک کرد. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که ممکن است فرد به سرماخوردگی مبتلا شود و کرونا هم کنارش بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: کرونا شاخصه‌های متفاوتی با سرماخوردگی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه یا جناق سینه و درد بین دو کتف را در کنار کوفتگی دارد. افرادی که فکر می‌کنند سرما خورده‌اند اگر بعد از گذشت چند روز با وجود مصرف داروهای تجویزشده بهبود نیافتند، به کرونا بودن دردشان باید شک کنند.

این پزشک متخصص یادآور شد: به همه افراد جامعه پیشنهاد می‌کنیم که سیستم ایمنی بدنشان را تقویت کنند، زیرا چه سرماخوردگی و چه کرونا هردو خطرناک هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->