ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توسعه فضای سبز مشهد با اولویت محلات حاشیه شهر سیاست کاری شورای ششم است

  • کد خبر: ۷۸۷۸۵
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
توسعه فضای سبز مشهد با اولویت محلات حاشیه شهر سیاست کاری شورای ششم است
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد یکی از اولویت‌های کاری این کمیسیون در طی دوره شورای ششم را توسعه فضای سبز و پارک‌های شهر با اولویت مناطق حاشیه شهر عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کریمدادی با بیان اینکه شرایط مشهد در بحث فضای سبز بسیار خوب است، گفت: خوشبختانه در سنوات گذشته کار‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده لذا آمار‌های مشهد در این حوزه قابل قبول است. هرچند ممکن است از نظر قوانین و اسناد بالادستی از برنامه عقب باشیم، اما آنچه در پی آن هستیم توسعه مداوم فضای سبز به ویژه در مناطق حاشیه شهر است.

وی افزود: در ادوار گذشته در حوزه فضای سبز کار و پیشرفت بسیار خوبی انجام شده به ویژه در کمربند سبز جنوبی که هم باعث سبزینگی شهر شده و هم یک کریدور هوای تمیز برای شهر ایجاد کرده است. این کار دقیق و بسیار خوب که از گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد و همکاران ما امروز هم کماکان مشغول فرآیند تملک و توسعه این پروژه هستند. همچنین گونه‌های کاشته شده در این پروژه‌ها نیز بر اساس کار کارشناسی دقیق توسط بدنه کارشناسی شهرداری و در ارتباط با دانشگاه به درستی از میان گونه‌های کم آب طلب انتخاب شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد ادامه داد: ما بنا داریم روی توسعه پارک‌های بزرگ و متوسط در مقیاس محلی به ویژه در مناطق حاشیه شهر اولویت بگذاریم تا سرانه فضای سبز این مناطق به حد استاندارد برسد. نیاز اساسی شهر وجود فضا‌هایی است که خانواده‌ها بتوانند با فراق بال فرزندان خود را برای تفریح و سرگرمی به آنجا ببرند. این مهم نیز قاعدتا به تامین منابع مناسب بستگی دارد.

به گفته کریمدادی، البته پروژه عظیم کشف‌رود هم فضای سبز بسیار مناسبی به فضای پیرامونی شهر اضافه می‌کند لذا برای تامین اعتبار مناسب این پروژه و تسریع در روند اجرای آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، کشف رود از جنبه زیست محیطی برای شهر بسیار مهم است و اگر این ساماندهی انجام نشود تبعات آلودگی آن شامل حال همه مردم خواهد شد. متاسفانه آلودگی‌های صنعتی نیز به حوزه کشف رود اضافه شده و ما در تلاشیم با تامین منابع مناسب سرعت پیشرفت پروژه را بالا ببریم.

وی ادامه داد: تامین منابع آبی برای فضای سبز مشهد یک دغدغه بزرگ است و اگر نتوانیم آب را تامین کنیم توسعه فضای سبز فایده‌ای نخواهد داشت. برای تامین منابع آبی برنامه‌ریزی خوبی از گذشته انجام شده و در مسیر تامین منابع پایدار آب گام‌های خوبی از جانب شهرداری برداشته شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد در ادامه گفت: اقدام بسیار خوب شهرداری در اجرای پروژه‌های تصفیه‌خانه‌های محلی نیز می‌تواند در این فرآیند راهگشا باشد تا میزان قابل توجهی نیاز‌های آبی فضای سبز مشهد را برطرف خواهد کرد لذا لازم است برای تامین اعتبار و حل مشکلات اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهیم.

کریمدادی تاکید کرد: به دنبال اجرای طرح‌های درآمدزا و مشارت سرمایه‌گذاران هستیم تا تعدادی از پارک‌های شهر از نظر مالی خودگردان شوند. این نکته را باید درنظر گرفت که هزینه نگهداری پارک‌های مشهد بسیار بالا است و به عنوان مثال تمام درآمد شهربازی پارک ملت کفاف هزینه‌های نگهداری پارک را نمی‌دهد؛ لذا نیاز ضروری حوزه خدمات شهری افزایش تامین منابع لازم نگهداری فضای سبز مستقل از بودجه‌های جاری شهرداری است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->