گاریدو: منتظر حضور در مسابقات با پرسپولیس هستم کاپیتان در راه بازگشت به اصفهان علیپور ۷۰۰ هزار دلار می‌خواهد! خارجی‌های پرسپولیس منتظر نظر گاردیو کارخانه: من پرسپولیسی نیستم و عاشق استقلالم انتخابات ریاست جمهوری و تحولات احتمالی در مدیریت استقلال و پرسپولیس علیپور پیشنهاد از استقلال را تایید کرد گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کورکردن چشم بازار!

  • کد خبر: ۷۹۱۳
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
کورکردن چشم بازار!
بررسی عملکرد خریدهای پرسپولیس و استقلال بر اساس آمار متریکا
هفته نهم لیگ برتر فوتبال درحالی از روز جمعه این هفته آغاز می‌شود که سایت آماری متریکا که عملکرد بازیکنان را آنالیز می‌کند، گزارشی از عملکرد بازیکنان این ۲ تیم داده که بخش مربوط به تازه‌وارد‌های سرخابی جذاب است؛ یعنی جایی که مدیران این تیم دست‌به‌جیب شده‌اند و بعضا با دست‌ودل‌بازی خرید‌هایی کرده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. این گزارش می‌گوید که بیشتر بازیکنانی که ۲ تیم با صرف هزینه‌های فراوان و حتی جاروجنجال به خدمت گرفته‌اند، تااینجای لیگ عملکردی متوسط و ضعیف داشته‌اند و تنها نمایش چند نفر در حد توقعی که از آن‌ها می‌رفت، بوده است.

کنعانی‌زادگان، سورپرایز پرسپولیس
در بین خرید‌های جدید این تیم، بهترین عملکرد را محمدحسین کنعانی‌زادگان داشته و ضعیف‌ترین عملکرد هم رقابتی است بین جونیور و احمدزاده. پرسپولیس در فصل جدید ۸ بازیکن برای کالدرون خرید؛ البته نیمی از این ۸ بازیکن سن کمی دارند و بیشتر برای کسب تجربه و شکوفایی استعداد خریداری شدند. محمدحسین کنعانی‌زادگان در این فصل به اندازه‌ای خوب بود که دیگر کسی بابت دعوت‌شدنش به تیم ملی انتقاد نکند. کنعانی‌زادگان علاوه بر گل سه‌امتیازی که مقابل نفت آبادان زده، طبق آمار متریکا در ۶ مسابقه این فصل متوسط ۸۶ درصد دقت پاس، ۱.۳ توپ‌گیری، ۱.۷ نبرد هوایی موفق و ۲.۳ عملکرد دفاعی داشته است. شاید مهدی عبدی هنوز آمار ویژه‌ای نداشته و ستاره نشده، اما با تأثیری که روی گل شهرآورد داشته، برای هواداران این تیم یک قهرمان شده است. برای اینکه نام عبدی در بین خرید‌های خوب پرسپولیس بماند، همان یک گل شهرآورد کافی است.

امیری به دور از روز‌های امیری
وحید امیری در بازگشت به پرسپولیس، امیری سابق نشده و مهره‌ای متوسط برای قرمز‌ها به‌شمار می‌رود. او با اینکه یک گل مقابل شاهین در لیگ برتر و یک گل مهم در جام حذفی برابر ماشین‌سازی زده، اما هنوز انتظارات را آن‌طور که باید، برآورده نکرده است. امیری در این ۸ مسابقه، درمجموع ۲ شوت در چهارچوب زده که ناگفته پیداست به‌هیچ‌وجه راضی‌کننده نیست.

ضعف وارثان شماره‌های بزرگ
وارثان شماره پیراهن علی دایی و علی پروین، ۲ اسطوره پرسپولیس، در زمره بدترین‌های این فصل پرسپولیس هستند. فرشاد احمدزاده با پس‌گرفتن شماره ۱۰ پرسپولیس، تابه‌حال ۹۸ دقیقه بازی کرده که در این مدت جز محرومیت‌های متوالی، تأثیر دیگری نداشته است. شماره ۷ پرسپولیس هم به بازیکنی برزیلی رسیده که در ۳۱۶ دقیقه این فصل، پایین‌ترین نمره را در سایت آماری متریکا گرفته و صدای تماشاگران این تیم را نیز درآورده است.

جوان‌هایی برای آینده
غیر از این‌ها پرسپولیس چند بازیکن جوان و گمنام هم گرفته است که کسی انتظاری از آن‌ها ندارد؛ بازیکنانی مثل امیر روستایی، احمدرضا احمدوند و امیرحسین بیات که بیشتر برای آینده پرسپولیس خریداری شده‌اند و در این هفته‌ها با حضور در کنار سایر بازیکنان، بیشتر مشغول کسب تجربه هستند. هر چند روستایی هراز‌گاهی به ترکیب پرسپولیس اضافه می‌شود و در این فصل ۱۲۹ دقیقه در لیگ بازی کرده است.

یک تیم بازیکن تازه در استقلال
استقلال در تعطیلات بین ۲ فصل یک ترکیب یازده‌نفره بازیکن جدید به تیمش تزریق کرد؛ البته فقط ۲ تا از این ۱۱ بازیکن جواب دادند و دلیل خرید ۵ بازیکن هم هنوز مشخص نشده است. هرچند میلیچ، رضاوند و ریگی نشانه‌هایی از امید را به سکو‌ها تزریق کردند. هر ۲ خرید خوب استقلال، مدافعان این تیم هستند. غلامی علاوه بر یک گل و یک پاس‌گل، طبق آمار متریکا بالاترین میانگین عملکرد دفاعی (۸.۱) را در استقلال دارد. ضمن اینکه به‌طور‌متوسط ۲ توپ‌گیری و ۳ نبرد هوایی موفق هم در هر مسابقه دارد. سیاوش یزدانی هم با متوسط ۵.۳ عملکرد دفاعی و ۴ نبرد هوایی موفق، جزو فعال‌ترین و تأثیرگذارترین بازیکنان عقب زمین استقلال است.

میلیچ و نمایشی متوسط
هروویه میلیچ با اینکه یک گل هم زده، اما نمایش متوسطی داشته و در این هفته‌ها نیمکت‌نشین میلاد زکی‌پور شده است. مسعود ریگی هنوز نتوانسته است در استقلال درخششش در پدیده را تکرار کند و به فرم ایده‌آل نرسیده است. آرش رضاوند هم ۲ پاس گل داده و بیشترین توپ‌گیری را داشته، اما هنوز ستاره این تیم نشده است.

دشتی پرسر‌وصدا، ولی ناکام
خرید پرسرو‌صدای استقلال که از سایپا آمده، علی دشتی نام دارد؛ بازیکنی که هنوز به اندازه یک ۹۰ دقیقه هم برای این تیم بازی نکرده است. دشتی در ۷۳ دقیقه‌ای که برای استراما بازی کرد، هیچ شوت در چهارچوبی نزده و پاس کلیدی هم نداده است. دشتی بیشتر از سوی استراما و باشگاه در حال گذراندن تنبیه انضباطی‌اش است تا درخشش در زمین فوتبال. شیخ دیاباته هم مانند جونیور سکو‌ها را راضی نکرده است. بازیکنی که در این فصل هیچ پاس کلیدی نداده و درمجموع ۲ شوت در چهارچوب زده که هیچ‌کدام هم گل نشده است.

موضوع ویژه بلبلی
در کنار خرید‌های بی‌شمار ضعیف آبی‌ها، آن‌ها یک مورد ویژه و خاص هم دارند. محمد بلبلی، خرید جنجالی که سپیدرود و فولاد را دور زد، جز محرومیت هیچ چیز دیگری نداشته است. حالا استقلال باید منتظر پایان محرومیت او بماند تا شاید بازیکنی باشد که انتظارش را داشتند! استراما علاوه بر این‌ها چند بازیکن دیگر هم در فهرست خود دارد که هنوز از آن‌ها رونمایی نکرده است. حتی زمانی که دستش در خط دفاع خالی بود هم حاضر نشد به میلاد باقری شانس بازی بدهد. علی‌اصغر تاری و حسین پورحمیدی هم بازیکنان جوانی هستند که مطابق انتظار برای حضور در زمین باید صبرِ بیشتری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->