سرخط خبرها

اشتیاق حضور در شورای اجتماعی محلات

  • کد خبر: ۷۹۲۵
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
اشتیاق حضور در شورای اجتماعی محلات
شهرآرامحله با اولین ثبت‌نامی گام سوم شوراها گفت‌و‌گو می‌کند
نجمه موسوی کاهانی - در گام سوم از شورای اجتماعی محلات، از تاریخ ۳۰ شهریور ثبت‌نام از داوطلبان ۸ محله از منطقه ۹ در دستورکار قرار گرفت و فعالان محلات هاشمیه، هنرستان، آب و برق، اقبال لاهوری، لادن، زکریا، طالقانی و نوفل لوشاتو برای شرکت در این دوره از انتخابات اقدام کردند. با توجه به اینکه ثبت‌نام با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شد مهلت پایانی نیز از ۲۱ مهرماه به ۲۴ مهر تغییر یافت.

داوطلبان با تحصیلات عالی
به گفته دبیر شورای اجتماعی محلات منطقه ۹ امسال مردم با فعالیت‌های شورا بیش از پیش آشنا شده‌اند و گواه این امر استقبال خوب آن‌ها در مرحله ثبت‌نام است. مهدی صابر مقدم با اشاره به بالابودن تحصیلات داوطلبان این دوره، خاطرنشان کرد: حضور افراد با مدارج بالای علمی و فعالان فرهنگی و اجتماعی نشان از مؤثربودن شورا‌ها در محلات دارد.
وی افزود: اقشار مختلف مردم از کسبه گرفته تا فرهنگیان، بانوان، جوانان و حتی بازنشستگان زیادی دغدغه مشکلات محله خود را دارند و دریافته‌اند که باید به عنوان رابط عمل کرده و مسائل را به گوش مسئولان برسانند.
صابر مقدم گفت: وقتی افراد با تخصص‌های مختلف در شورای محله خود حضور داشته باشند می‌توانند خودجوش و با مشارکت اهالی بسیاری از مسائل را در محله خود حل کنند. به گفته صابرمقدم از صبح روز ۳۰ شهریورکه ثبت‌نام این دوره آغاز شده است داوطلبان به محل دبیرخانه مراجعه کرده‌اند.  حتی داوطلبانی داشته‌ایم که از گام اول پیگیر بوده‌اند تا نوبت به محله آن‌ها برسد. در این دوره با اعلام فراخوان در اولین روز محمدسروش املوک‌منش، کارشناس‌ارشد حقوق از محله لادن، ساعت ۸ صبح با مراجعه به محل دبیرخانه اولین نفری بود که در این دوره ثبت‌نام کرد.

ساکن محله لادن، اولین داوطلب
در ادامه محمدسروش املوک‌منش متولد ۱۳۷۲ که ۲۴ سال است در محله لادن ساکن است به شهرآرامحله منطقه ۹ از دلایل اشتیاق خود برای حضور در شورای اجتماعی محلات گفت.
این جوان ۲۶ ساله که عنوان اولین داوطلب گام سوم را به خود اختصاص داده است، خود را این‌طور معرفی کرد: کارشناسی کامپیوتر و کارشناسی‌ارشد حقوق جزا دارم. در برگزاری همایش‌های دانشجویی همیشه فعال بوده‌ام و عضو اصلی شورای کنفرانس بین‌المللی حمایت و حاکمیت قانون در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد نیز بوده‌ام. برای انجام فعالیت‌های اجتماعی همیشه جزو داوطلبان بوده‌ام، زیرا معتقدم که هر فرد از فضای پیرامون خود باید تغییر و رشد را آغاز کند.
وی ادامه داد: شورای اجتماعی محلات بستر مناسبی برای بررسی و رفع مشکلات خرد محلی است که می‌تواند زمینه‌ساز طرح و یافتن راهکار برای مسائل بزرگ شهری باشد.

محلی‌ها مشکلات را بهتر می‌دانند
املوک‌منش که بیشترین سال‌های عمر خود را در محله لادن ساکن بوده بیان کرد: من از کودکی روز‌های عمرم را در کوچه‌پس‌کوچه‌های محله لادن گذرانده‌ام پس بهتر از هر مدیر و مسئولی از مشکلات ریز و درشت آن اطلاع دارم. وقتی افراد محلی با داشتن اطلاعات کافی از مسائل پیرامون خود به عنوان رابط شهرداری در شورای اجتماعی محلات حضور داشته باشند، روند پروژه‌های اجرایی شهرداری نیز تسریع شده و پروژه‌های عمرانی در مسیر صحیح خود قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: از دیگر مسائلی که می‌توانم به‌عنوان انگیزه حضور به آن اشاره کنم، استفاده از تخصص و دانش اعضای شورا به عنوان پتانسیل نهفته محلات است. بدین صورت که اعضایی با توانمندی‌های مختلف در شورای اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و با هم‌فکری می‌توانند هم‌افزایی در کارایی را در محله خود به وجود آورند. به اعتقاد من اگر تمام افراد توانمند محلات دست به دست هم دهند و ظرفیت‌های محلی را در یک راستا به کار گیرند، سطح رضایتمندی افراد از محیط زندگی افزایش یافته و این امر موجب بالارفتن امید و نشاط در شهر می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های محلی
املوک‌منش با اشاره به حوزه تخصصی خود در زمینه حقوق و آشنایی با قوانین ادامه داد: در محله‌ای مانند لادن، ساکنان قدیمی با شناخت کامل از یکدیگر زندگی می‌کردند، اما با گسترش ساخت‌وساز‌ها و ایجاد آپارتمان‌نشینی در این محله دیگر شناخت کافی میان همسایه‌ها و هم‌محلی‌ها وجود ندارد که همین امر باعث کاهش حس امنیت و صمیمیت در محله شده است. اگر افراد محلی در شورا حضور یابند و از تخصص یکدیگر بهره‌مند شوند مسائلی مانند قوانین آپارتمان‌نشینی یا قوانین همسایه‌داری در کوچه‌پس‌کوچه‌ها زمینه‌ساز بروز اختلافات محلی نمی‌شود و بسیاری از مسائل در دل محله رفع و رجوع خواهد شد. از همین رو حضور در انتخابات شورای اجتماعی محله را یکی از وظایف خود دانستم و امیدوارم افراد باصلاحیت و توانمند بتوانند به این شورا راه یابند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->