آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
سرخط خبرها

سفر بین ۲ کشور در چند ثانیه

  • کد خبر: ۷۹۲۸۷
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
سفر بین ۲ کشور در چند ثانیه
این هتل دقیقا در خط مرزی بین دو کشور اروپایی سرسبز سوئیس و فرانسه قرار دارد. یک قرن قبل اینجا مکانی پر از درد و رنج جنگ زده‌هایی بود که به آن پناه آورده بودند و سپس شد سوپرمارکت در قسمت سوئیس و کافه در قسمت فرانسه، ولی با گذشت زمان به هتل تغییر کاربری داد.

غفاری | شهرآرانیوز؛ اگر این تیتر را بخوانید شاید سردرنیاورید که موضوع از چه قرار است، اما همین تیتر یکی از جاذبه‌های گردشگری است که مردم بسیاری از اقصی نقاط جهان برای دیدن آن ساعت‌ها به خودشان زحمت طی کردن مسیری طولانی را می‌دهند تا به دهکده کوچک کیور (cure) برسند.


شاید برایتان جالب باشد که بدانید هتلی وجود دارد که اگر شما از یک اتاق به اتاق دیگر جابه جا شوید، سفری به کشور همسایه خواهید داشت. نکته جالب اینجاست که این مرز‌ها حتی از میان اتاق‌های هتل نیز می‌گذرد. شنیده اید که می‌گویند فلانی یک پایش در فلان کشور و پای دیگرش در بهمان کشور است؟
این ضرب المثل دقیقا مصداق بیدار شدن در یکی از اتاق‌های این هتل است.


در سال ۱۹۲۱ فردی به نام جولیوس جین آربیزی که تاجر بود، هتلی ۲ ستاره ساخت. هتلی که پس از جنگ جهانی دوم به محلی برای اردوگاه پناهندگان فرانسوی تبدیل شده بود، اما هم اکنون این مکان به جایی برای تفریح و اردو تبدیل شده است.

هتلی که نامش arbez است. (بخوانید آربز) که از دیوار‌ها و سقف‌های کاذب چوبی ساخته شده است. هتلی که ۲ آدرس فرانسوی و سوئیسی دارد، یعنی از یک آدرس به کشور فرانسه ختم می‌شود و از نشانی دوم به سوئیس. کشوری که شعارش این است «یکی برای همه، همه برای یکی.»

 

سفر بین ۲ کشور در چند ثانیه

 

این هتل دقیقا در خط مرزی بین دو کشور اروپایی سرسبز سوئیس و فرانسه قرار دارد. یک قرن قبل اینجا مکانی پر از درد و رنج جنگ زده‌هایی بود که به آن پناه آورده بودند و سپس شد سوپرمارکت در قسمت سوئیس و کافه در قسمت فرانسه، ولی با گذشت زمان به هتل تغییر کاربری داد و توانست توجه زیادی را به خودش جلب کند. آنچه که به نظرم جالب توجه است این است که این هتل می‌تواند سمبلی از آشتی و صلح باشد. مردم دو فرهنگ و کشور متفاوت چه زیبا کنارهم جمع شده و مرز‌های سیاسی کشورشان را با رفتار انسانی و روزمره شان نادیده گرفته اند. کنار هم هستند بدون آنکه زبان دو کشور یکی باشد.


آنچه که زیبایی هتل را دو چندان می‌کند جا دادن مردمان دو سرزمین در دل خودش و پذیرش و عشق دادن به آن هاست. اگر می‌خواستم شعاری تبلیغاتی برای این هتل بنویسم نه از امکاناتش می‌نوشتم و نه از سرسبزی مناظر اطرافش، بلکه می‌نوشتم آرام چشم هایتان را روی هم بگذارید اینجا مردمان جنگ زده در کنار هم هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->