طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده + جزئیات

  • کد خبر: ۷۹۳۷۹
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده + جزئیات
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده واکسیناسیون دانشجویان در کشور آغاز می‌شود تا آرام آرام بازگشایی دانشگاه‌ها را شاهد باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون اساتید دانشگاه‌ها به انجام رسیده و با واکسینه کردن دانشجویان امیدواریم بازگشایی دانشگاه‌ها به روش ترکیبی از مهرماه اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: به تناسب واکسیناسیونی که در استان‌ها انجام می‌شود دانشگاه‌ها در مورد حضور دانشجویان در کلاس‌های درس تصمیم گیری خواهند کرد، ولی عمدتا سال تحصیلی آینده به روش ترکیبی خواهد بود تا هم آموزش حضوری و هم مجازی به انجام برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اساتید و معلمان با دایر کردن کلاس‌ها دانشجویان و دانش آموزان را برای برپایی کلاس‌های حضوری ترغیب می‌کنند و در کنار آن برای برخی دانشجویان نیز تحصیل مجازی در نظر گرفته شده است.

عین اللهی گفت: در کنار معلمان واکسیناسیون والدین در اولویت قرار گرفته و در هفته‌های آینده این کار آغاز می‌شود و امیدواریم با واردات واکسن مربوط به گروه سنی زیر ۱۸ سال که در دنیا به تائید می‌رسد دانش آموزان را نیز در برابر این بیماری واکسینه کنیم.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدارس نه تنها آموزش و تحصیل آن‌ها را به همراه دارد بلکه زمینه تقویت روابط اجتماعی و تعاملات فراگیر را به وجود می‌آورد که امروز دانش آموزان با دور شدن از فضای مدرسه دچار رخوت و حتی نوعی چاقی زمینه‌ای شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تولید واکسن داخلی تصریح کرد: بهترین واکسن ضدکرونا در کشور واکسن داخلی است که حتی مقام معظم رهبری و مسئولان از واکسن داخلی استفاده می‌کنند.

عین اللهی اظهار کرد: علاوه بر برکت مجوز تولید واکسن به سه شرکت انستیتو پاستور، سیناژن و رازی داده شده است تا تولید خود را انجام دهند.

وی ناکافی بودن تولید داخلی را یادآور شد و بیان کرد: ما نیازمند واردات واکسن هستیم، ولی در کنار آن از تولید داخلی حمایت می‌کنیم چرا که معتقدیم در آینده برای کنترل بیماری نیاز به واکسن داخلی داریم.

 

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->