قیمت انواع لاستیک ایرانی در بازار امروز ۶ مهرماه ۱۴۰۰ + جدول قیمت ارز‌های دیجیتالی امروز ۶ مهرماه ۱۴۰۰؛ بیت کوین جانی برای صعود ندارد مراقب صرافی‌های خارجی باشید؛ سرمایه مردم در بازار ارز‌های دیجیتال در حال تهدید است خودرو ارزان می‌شود؟ | آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو (۶ مهرماه ۱۴۰۰) گرانی؛ باز هم داد کارگران و بازنشستگان را درآورد | سفره کارگران و بازنشستگان هر روز خالی‌تر از دیروز قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز سه‌شنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۰ + جدول قبض‌های برق را قسطی پرداخت کنید + جزئیات ۶ هزار واحد مسکن مهر پردیس از ۱۵ مهر امسال تحویل می شود ۱۴ فرودگاه کشور برای استقبال از زائران حسینی آماده هستند افزایش دام لاغر در دامداری ها! ادعای اتمام اعتبار وام ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها مورد تأیید نیست ثبت نام خانه‌اولی‌ها در طرح جهش مسکن پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی شد ارزش سهام عدالت امروز ۴ مهرماه ۱۴۰۰+ جدول وام مسکن از محل اوراق افزایش یافت + جزئیات شاخص کل بورس امروز ۴ مهرماه ۱۴۰۰ | رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس
خبر فوری
ساندرو بهتر است یا کوییک؟ | پیشنهاد سایپا به خریداران ساندرو
ساندرو استپ‌وی در بازار آزاد ۵۷۰ میلیون تومان است و قیمت کوییک ۱۷۳ میلیون تومان. پس خریداران باید سه دستگاه کوییک تحویل بگیرند که معادل قیمت یک دستگاه ساندرو باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سال ۹۷ سایپا حدود ۵۳ هزار خودروی ساندرو پیش‌فروش کردهمدت‌ها از زمان تحویل این خودروها گذشته و این شرکت همچنان می‌گوید نمی‌تواند خودروی ثبت‌نامی را تحویل دهد و مردم باید به جای این خودرو، کوییک تحویل بگیرند

 

سایپا گفته تحریم‌ها مانع تحویل خودروی ساندرو استاما برخی معتقدند که آن زمان که سایپا اقدام به پیش‌فروش ساندرو کرد می‌دانست که تحریم‌ها در حال اوج گرفتن است و تامین قطعات مورد نیاز برای تحویل این همه خودرو دشوار استاما همچنان طرح پیش‌فروش را پیش برد

 

حالا مدتی است که این شرکت اعلام می‌کند که مردم به جای ساندرو، کوییک ببرندالبته طرح جایگزینی ساندرو با کوییک مورد استقبال همه قرار نگرفته استبرخی پدیرفته‌اند که به جای ساندرو کوییک بگیرند اما برخی دیگر همچنان امیدوارند که صاحب ساندرو شوند.

 

خودرویی که سال ۹۷ مبلغ پیش‌پرداخت آن ۲۴ میلیون تومان بود و شهریور امسال قیمت آن از مرز ۵۰۰ میلیون تومان هم گذشته است. ساندرو استپ‌وی در بازار آزاد ۵۷۰ میلیون تومان است و قیمت کوییک ۱۷۳ میلیون تومان. پس خریداران باید سه دستگاه کوییک تحویل بگیرند که معادل قیمت یک دستگاه ساندرو باشد.

 

طرح جایگزینی ساندرو با کوییک و پراید

سایپا می‌گوید متقاضیانی که حاضر نیستند به جای ساندرو، کوییک تحویل بگیرند برای ما چالش ایجاد کرده‌اند و باید هرچه سریع‌تر تکلیف این موضوع را مشخص کننداما مردم می‌گویند همان خودروی ثبت‌نامی را می‌خواهندچون اگر پراید یا کوییک می‌خواستند همان زمان آن را در بازار آزاد می‌خریدند و یا ثبت‌نام می‌کردندنه اینکه به جای یک خودروی رنو، سه دستگاه پراید و کوییک تحویل بگیرند

 

اما این اولین باری نیست که خودروسازان طرح پیش‌فروش می‌گذارند اما یا در تحویل خودرو تعویق چند ماهه دارند و یا اینکه اعلام می‌کنند مردم به جای خودروی ثبت‌نامی، باید خودروی دیگری جایگزین کنند

 

از طرف دیگر ایران خودرو و سایپا سال گذشته و امسال طرح‌های پیش‌فروش متعددی داشته‌اند. آن هم برای برخی از خودروهایی که حالا خبر می‌رسد خط تولید آنها متوقف شده است و یا برخی از قطعات آن به دلیل تحریم موجود نیست. به همین دلیل انتظار می‌رود طرح جایگزینی خودروهای جدید با خودروهای پیش‌فروش شده تکرار شود.

 

از طرف دیگر، در طرح پیش‌فروش قیمت نهایی خودرو مشخص نیست و موقع تحویل تعیین می‌شودآن هم در اقتصادی که تورم دو رقمی آن مدام در حال افزایش است و قیمت خودرو در بازار مدام تغییر می‌کندبرخی معتقدند تاخیر خودروسازان در انجام تعهداتشان تعمدی است تا خودرو مدام گرانتر شود و آنها درآمد بیشتری کسب کنند.

 

هفته قبل بود که شورای رقابت از مصوبه‌ای رونمایی کرد که بر اساس آن تورم، شامل مبلغ پیش‌پرداخت خرید خودرو نمی‌شدمصوبه‌ای که بسیاری می‌گویند به نفع مصرف‌کننده است و به تاخیرهای مداوم خودروسازان در تحویل خودرو پایان می‌دهد

 

اما حالا گروه خودروسازی سایپا رسما اعلام کرده که به دلیل این مصوبه شورای رقابت، تمام طرح‌های پیش‌فروش خود در سال ۱۴۰۰ را متوقف می‌کند

 

ساندرو بهتر است یا کوییک؟ | پیشنهاد سایپا به خریداران ساندرو

 

مقایسه فنی ساندرو و کوییک سایپا

 

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده رنو سایپا
کشور تولید کننده ایران ایران
نام و مدل خودرو ساندرو استپ وی دنده ای کوییک
نمایندگی فروش در ایران سایپا سایپا

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه هاچ بک B Segment
کلاس اتومبیل B segment هاچ بک
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر   ۳۹۸۹*۱۶۸۸*۱۵۲۴
فاصله دو محور   ۲۴۱۲
وزن ۱۱۹۳ کیلوگرم ۱۱۰۵
تعداد فضای سرنشینان ۵ ۵
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو ۱۸۵/۶۵ R 15 ۱۸۵/۶۵ R 14
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب ۱۸۵/۶۵ R 15 ۱۸۵/۶۵ R 14

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور ۱۵۹۸ cc ۱۵۰۳ سی سی
نوع موتور بنزین سوز بنزین سوز
تعداد سیلندرها ۴ ۴
تعداد سوپاپ ها ۱۶ ۸
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم خطی
محل قرار گیری موتور موتور جلو جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتور چند نقطه ای انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۴۱
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه ۸۷
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه ۱۲۸

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده دستی CVT
تعداد دنده (جلو) ۵ ۵
محور محرک دیفرانسیل جلو جلو

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق    
تعلیق جلو مستقل مک فرسون با بازوی جناقی مک فرسون
تعلیق عقب مدل پیچشی با مقطع H و فنر مارپیچ نیمه مستقل
کمک فنرهای جلو   هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب   هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان دنده شانه ای ، تقویت کننده هیدرولیکی برقی

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز   سیستم ترمز ABS + EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای کاسه ی

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت  
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه) ۱۱.۵ ثانیه  
مصرف سوخت شهری ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر  
مصرف سوخت جاده ایی ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر  
سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۲
استاندارد آلایندگی یورو۴ یورو ۴
استاندارد ایمنی    
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP    

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) کیسه هوای راننده – کیسه هوای سرنشین جلو بهمراه سوئیچ غیرفعال نمودن ۲ عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک راننده ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز سیستم ضد سرقت (Immoblizer)، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، سیستم استارت دکمه ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت (Immobilizer) – کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشین های ردیف عقب سیستم ضد سرقت (Immoblizer)، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، سیستم استارت دکمه ای
سیستم فرمان و هدایت پذیری   برقی
نوع غربیلک   ۳ شاخه، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو) مجهز به رادیو + CD Player + USB، مجهز به ۴ بلندگو در جلو و عقب،
سیستمهای مولتی مدیا کامپیوتر اطلاعات سفر نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB، مجهز به مسیریاب (Navigation)، مجهز به Bluetooth و دوربین دید عقب
سیستم صندلیهای جلو پشت سری بالشتی ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع تنظیم دستی، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقب   صندلی های عقب با قابلیت تاشو
سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی مجهز بهمراه گرمکن آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی جلو و عقب – برف پاک کن و شیشه شور عقب به همراه مه زدا شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، شیشه های دودی عقب، دارای برف پاک کن عقب
سیستم های سقف   فلزی
سیستم روشنایی جلو چراغ مه شکن جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ مه شکن جلو، چراغهای روشنایی در روز (DRL)، چراغ های همراهی تا درب منزل
سیستم روشنایی عقب   دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال   بازکردن قفل صندوق عقب با ریموت کنترل
سیستم های کمک رانندگی   کامپیوتر سفری، نمایش دمای محیط بیرون
سایر تجهیزات    

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی ۲ سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر

 

مقایسه ایمنی ساندرو کوییک سایپا

مقایسه رنو ساندرو و کوییک ازنظر ایمنی نشان می‌دهد که با خودروهای ایمنی سروکار نداریم. ساندرو موفق شده تنها ۳ ستاره ایمنی بزرگ‌سال و فقط ۱ ستاره ایمنی کودکان را کسب کند (که عملکرد ضعیفی به‌ویژه برای حفظ جان کودکان محسوب می‌شود). درحالی‌که کوئیک فقط دارای سیستم ترمز و کیسه هواهای معدودی است و مورد هیچ‌گونه آزمایش جدی قرار نگرفته است.

 

تجهیزات ایمنی و حفاظتی کوئیک ساندرو
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هواهای راننده و سرنشین جلو
سیستم ترمز سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، ترمزهای جلو دیسکی، ترمزهای عقب کاسه‌ای

منبع: تجارت‌نیوز/کارستان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
ساندرو ما را که ندادند ولی چرا بجای ساندرو ثبت نامی خودروی شاهین نمیدهند . که میخواهند سه تا کوئیک
( بهتر است بگویم جارو برقی ) جایگزین کنند .‌
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}