جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

قدرت الله انتظامی، نوازنده ویولن، درگذشت + علت مرگ

  • کد خبر: ۸۰۲۷۶
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
قدرت الله انتظامی، نوازنده ویولن، درگذشت + علت مرگ
قدرت‌الله انتظامی، نوزانده ویولن، بازیگر و برادر عزت‌الله انتظامی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز - قدرت الله انتظامی نوازنده پیشکسوت ویولن بر اثر سکته قلبی، ۱۸ شهریور دار فانی را وداع گفت. خانواده زنده یاد قدرت الله انتظامی با تایید این خبر اعلام کردند هفته گذشته این هنرمند پیشکسوت دچار شکستگی ناحیه لگن شد که پس از عمل جراحی بر اثر عوارض ناشی از آن دچار سکته قلبی شد و دارفانی را وداع گفت.

 

قدرت‌الله انتظامی، سال ۱۳۰۸ در تهران و محله سنگلج متولد شد. او پنج سال از برادرش عزت‌الله انتظامی کوچکتر بود و در سن چهارده سالگی با تهیه یک سنتور دور از چشم خانواده شروع به فراگیری موسیقی می‌کند. بعدها در تئاتر بنگاه تئاترآل نوشته علی نصیریان فعالیت بازیگری را در کنار موسیقی و ساز ویولن آغاز نمود. انتظامی در موسیقی از شاگردان ابوالحسن صبا و حسین یاحقی بود.

 

این هنرمند در تلویزیون با هنرمندانی چون حسن لشکری، محمد لشکری و محمود آقا گلیان همکاری خود را آغاز می‌کند؛ و به واسطه حسین دهلوی در ارکستر این اداره مشغول همکاری می‌شود که هنرمندانی نظیر مصطفی پورتراب، نادر گلچین، حسن و حسین یوسف زمانی، رضا شفیعیان، اعرابی، فریدون حافظی، حسین فرهادپور، نصرت اللَّه سپهری، سرلک، ظهیرالدینی در این ارکستر حضور داشته‌اند.

 

قدرت الله انتظامی همچنین فعالیت های زیادی در حوزه بازیگری داشت. وی بعد از سالها تدریس و آموزش در سال ۹۱ تصمیم به تشکیل یک گروه کر گرفت و در همین سال نیز خانه هنرمندان ایران بزرگداشتی را به پاس خدمات هنری او برگزار کرد.

 

زنده یاد قدرت الله انتظامی همواره در نشست های ماهیانه خانه موسیقی ایران حضور داشت و در زمستان سال ۹۵ نیز در یکی از نشست های خانه موسیقی به همراه گروه کر به سرپرستی خودش به اجرای برنامه پرداخت.

 

منبع: مهر

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->