تولیت آستان قدس رضوی: علما و طلاب از حضور در میان مردم غافل نشوند

  • کد خبر: ۸۰۳۴۶
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تولیت آستان قدس رضوی: علما و طلاب از حضور در میان مردم غافل نشوند
حجت‌الاسلام مروی: توجه طلاب به موضوعات دنیوی و ترک ساده زیستی، سکولارکردن حوزه و اینکه حوزه بگوید ما کاری با نظام نداریم، کم رنگ شدن فعالیت‌های علمی به ویژه در ایام کرونا و کم توجهی به تربیت معنوی و اخلاقی طلاب ازجمله تهدید‌ها در این حوزه است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب حوزه علمیه و علما باید در حوزه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و همراه مردم، در کنار مردم و همدل با مردم باشند.
حجت الاسلام احمد مروی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه فعال بودن در حوزه‌های اجتماعی یکی از وظایف طلاب است، اظهار کرد: وقتی یک عالم دینی به خانه فقیری می‌رود و بسته غذایی به او می‌دهد، اثری دوچندان در جامعه دارد؛ بنابراین این سنت حسنه امیرالمؤمنین (ع) و ائمه (ع) باید احیا شود.


وی تأکید کرد: البته در موضوع کرونا شاهد بودیم که طلاب با جان نثاری در عرصه‌های اجتماعی حضور یافتند و نمونه آن را می‌توان در حضور طلاب برای مراسم غسل و کفن اموات در این ایام مشاهده کرد.


حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه ولایت ائمه‌اطهار (ع) علاوه بر اینکه معنای محبت به اهل‌بیت (ع) را دارد معنایی بالاتر نیز دارد بدین‌ترتیب که، ولی اجراکننده احکام الهی در جامعه است، تصریح کرد: در این راستا، حوزه علمیه و علما که وارثان انبیا هستند، شایسته‌ترین‌ها برای اجرای نقش ولایت به‌عنوان اصلی‌ترین موضوع در اسلام هستند.

اقامه دین در جامعه وظیفه حوزه است

وی تأکید کرد: وظیفه حوزه علمیه در کنار اقدامات تبلیغی این است که اقامه کننده و اجراکننده دین و احکام آن در جامعه باشد.
تولیت آستان قدس رضوی به تهدید‌ها و فرصت‌های پیش روی حوزه علمیه و طلاب پرداخت و گفت: فراوان‌بودن مخاطبان حوزه علمیه به ویژه قشر جوان، حضور استادان بزرگ در حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه مشهد و وجود طلاب خوب و دسترسی آسان به مخاطبان و منابع علمی از طریق فضای مجازی ازجمله فرصت‌های پیش رو است که طلاب و حوزه علمیه باید از آن به نحو احسن استفاده کنند.


وی ادامه داد: توجه طلاب به موضوعات دنیوی و ترک ساده زیستی، سکولارکردن حوزه و اینکه حوزه بگوید ما کاری با نظام نداریم، کم رنگ شدن فعالیت‌های علمی به ویژه در ایام کرونا و کم توجهی به تربیت معنوی و اخلاقی طلاب ازجمله تهدید‌ها در این حوزه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->