جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

همایون اسعدیان، کارگردان سینما، خبر داده که بازیگران مشهور با بیت کوین قرارداد می‌بندند

  • کد خبر: ۸۰۸۷۴
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
همایون اسعدیان، کارگردان سینما، خبر داده که بازیگران مشهور با بیت کوین قرارداد می‌بندند
اسعدیان گفته قانون گرفتن مالیات از بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون باعث شده تا برخی با بیت کوین قرارداد ببندند و بیت کوین به حسابشان در کشور‌های دیگر واریز می‌شود.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ رمزارز‌هایی که برای یک عده‌ای قطعی برق به همراه دارد و برای دیگران هم سود‌ها و زیان‌های کلان. در چند کشور بزرگ دنیا دستگاه پرداخت و برداشت رمز ارز را در شهر‌ها جای گذاری کردند. از آن طرف هنوز روشن نیست این رمزارز‌ها چه پشتوانه‌ای دارند، واقعا این بازار به معادلات بین المللی وابسته است یا یک توئیت ایلان ماسک می‌تواند همه چیز را از این رو به آن رو کند. با این حال بعد از اینکه بازار بورس ایران افت شدیدی پیدا کرد برخی از سرمایه گذاران خرد و کلان ترجیح دادند به آن کوچ کنند.

حالا هم شنیده می‌شود که برخی شرکت‌ها و حتی برخی تولیدکنندگان جوایز تبلیغاتی بزرگ داخلی خریدار بیت کوین هستند، اما این خرید وفروش‌ها حالا دارد وارد مرحله دیگری می‌شود و از آن برای دور زدن قانون آن هم در سینمای ایران استفاده می‌کنند. در ظاهر این اتفاق برای همان معدود سلبریتی‌های مشهوری می‌افتد که بیشتر بودجه یک فیلم به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند و طبیعتا برای فرار از مالیات این کار را می‌کنند.

 

بیت‌کوین یا اتریوم؟ کدام ارزش سرمایه گذاری دارد و چرا؟


چندوقت پیش حسن کیهانی کیا (دستیار فیلم بردار) در گفت وگویی با خبرگزاری «مهر» گفته بود با توجه به قرارداد‌های جدید سینمایی، اگر یکی از عوامل تولید به کرونا مبتلا شود، دستمزدی بابت دوره درمان دریافت نمی‌کند. با اینکه پرداخت ۲ هفته حقوق فردی که به کرونا مبتلا می‌شود، هزینه چندان سنگینی نیست، اما مثل همیشه این تهیه کنندگان هستند که می‌توانند برای هرچیزی تعیین تکلیف کنند و احتمالا زورشان هم نه به بازیگران که به عوامل فیلم می‌رسد. این اتفاق حداقل یک نقض آشکار قوانین اخلاقی و انسانی است که یک کارفرما در قبال کسانی دارد که به شکل پیمانکاری با آن‌ها فعالیت می‌کنند. کسانی که ناچارند برای تأمین معاش زندگی شان به طور دائم سر صحنه تصویر برداری فیلم یا سریالی حضور داشته باشند.

اما این متر و معیار فقط برای عوامل سینماست و بازیگران مشهورش از این قائده مستثنا هستند. حالا هم همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون، در نشست سینماگران با رئیس مجلس شورای اسلامی، ادعا کرد که برخی از بازیگران برای فرار از پرداخت مالیات با بیت کوین قرارداد‌ می‌بندند.

اسعدیان گفته قانون گرفتن مالیات از بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون باعث شده تا برخی با بیت کوین قرارداد ببندند و بیت کوین به حسابشان در کشور‌های دیگر واریز می‌شود. او گفته: «آن‌ها بلدند چه کار کنند، اما دیگر اهالی سینما در وضعیت فعلی دارند با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند. صحبت از ما نیست. صحبت از افراد آبرومندی است که بابت ۲۰۰ هزار تومان به خانه سینما می‌آیند و این کمک باید به آن‌ها بشود.»

با اینکه در جلسه مجلس شورای اسلامی وضعیت استخراج رمزارز‌ها در دستورکار مجلس قرار گرفت، اما هنوز معلوم نیست آیا برای چنین قرارداد‌هایی قوانین مشخص و مدوّنی وجود دارد یا نه؟

 


با انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال آشنا شوید


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->