سرخط خبرها

کاشف جهانبخش: استقلال هنوز بالانس نیست

  • کد خبر: ۸۱۰۳۱
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کاشف جهانبخش: استقلال هنوز بالانس نیست
امیر هاشمی مقدم معتقد است بستن تیم دانش فنی می‌خواهد که تیم مجیدی آن را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر هاشمی‌مقدم، یکی از پیشکسوتان خوش‌نام باشگاه استقلال، که کاشف علیرضا جهانبخش و عامل اصلی انتقال او به فوتبال هلند هم بوده است، دیروز در مصاحبه‌ای مفصل از آخرین وضعیت آبی‌ها صحبت کرد و از نبود علم ترانسفر در این باشگاه انتقاد کرد.

دانش فنی برای یارگیری را نداریم

به نظرم تیم استقلال مقابل الهلال تا حدی بازی قابل‌قبولی را به نمایش گذاشت، اما در کل با توجه به این دیدار معتقدم استقلال برای لیگ داخلی بسته شده است، نه برای قهرمانی آسیا یا بردن تیمی مثل الهلال. ضمن اینکه باید بگویم استقلال هنوز تیم بالانسی نیست، برای مثال در یک پست یک بازیکن و در یک پست دیگر ۳ بازیکن دارد که این به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند اصولی باشد. شاید خیلی‌ها شکست استقلال را به بدشانسی ارتباط دهند، درصورتی‌که من هیچ‌وقت در فوتبال به عامل شانس اعتقادی ندارم.

به نظر من در فوتبال روز دنیا، یا کیفیت دارید یا ندارید. توپ‌هایی که بازیکنان الهلال تبدیل به گل کردند، به‌نوعی نصیب بازیکنان استقلال هم شد؛ اما گلی برای ما در برنداشت. ضمن اینکه ما حدود ۸ بازیکن خروجی داشتیم که متأسفانه مجبوریم بگوییم آن دانش فنی برای یارگیری چند‌سالی است که وجود ندارد، دانشی که بتواند غیبت این ۸ بازیکن را جبران کند.

بستن تیم، مثل چیدن پازل است

من از شما سؤال می‌کنم که استقلال در فصل نقل‌و‌انتقالات چند تا خروجی داشت؟ دست‌کم ۶ بازیکن شاخص را در این فصل از دست دادیم. با توجه به این مسئله، درآمد استقلال از این خروجی‌ها چقدر بود؟ آیا به‌جز قایدی درآمد دیگری از فروش بازیکن به تیم رسید؟

شما حساب کنید اگر قایدی به دبی نمی‌رفت، استقلال حتی نمی‌توانست یک اردوی یک‌هفته‌ای را در دبی برگزار کند و بخشی از طلب بازیکنانش را بپردازد. ازنظر من بزرگ‌ترین اشتباه شما این است که به‌راحتی اجازه دادید که بازیکنانتان بروند و در وهله بعدی، با تمام احترام باید بگویم نباید هرکسی را که از خیابان عبور می‌کند، به استقلال دعوت کنید؛ حتی اگر بازیکن بسیار خوبی باشد. شما باید ببینید تیم به چه بازیکنی احتیاج دارد.

ارنج‌کردن و بستن تیم از جهات بسیار زیادی با کامل‌کردن یک پازل شباهت دارد. شما اگر هر تکه از پازل را سر جایش نگذارید، ۱۰۰‌سال هم زحمت بکشید، نمی‌توانید پازلتان را کامل کنید. پازل، شکل‌ها و رنگ‌ها و ابعاد خودش را دارد و کامل‌کردن یک پازل هم نیاز به حوصله و زمان دارد؛ درست مثل بستن یک تیم فوتبال. ما الان در استقلال بازیکنی با ویژگی‌های وینگر نداریم. یا اینکه در تیم فعلی فاقد یک شماره‌۱۰ هستیم؛ هافبک پشت مهاجمی که تکنیک خوبی داشته باشد و بتواند پاسِ تودَر بدهد و شم گل‌زنی نیز داشته باشد.

چطور اخبار استقلال به بیرون درز پیدا می‌کند؟

من اصلاکاری به اختلافات مدیرعامل و سرمربی وقت استقلال ندارم. مشکل من جایی است که می‌بینم این دعوا و این اختلاف‌ها چرا باید به بیرون درز پیدا کند. آیا تا‌به‌امروز می‌دانستید پس از بازی مقابل الریان و صعودمان به فینال آسیا، به داخل رختکن ما ریختند و ما را به حدی زدند که خون و خون‌ریزی به راه افتاد؟

از تماشاگر بگیرید تا بازیکنان و فیلم‌بردارشان از حرصشان ما را بدجوری زدند، ولی منصورخان همه اعضای تیم را در رختکن دورهم جمع کرد و گفت هر اتفاقی که افتاد، در همین رختکن می‌ماند و هنوز که هنوز است، پس از ۲۴‌سال شما دارید این را از زبان من می‌شنوید. مگر می‌شود سرمربی با مدیرعامل و هیئت‌مدیره، مدیرعامل با سرمربی و بازیکنان در رسانه‌ها دعوا کنند؟ مگر شما عضو یک خانواده بزرگی مثل استقلال نیستید؟ چطور باید از چهارچوب خانواده این مشکلات به بیرون درز پیدا کند؟ چه کسی بیشتر از خودتان دلش برای شما می‌سوزد؟

من ۲۰‌سال است که در هلند به‌عنوان سرمربی فعالیت می‌کنم. شدیدتر از آنچه الان در استقلال است، من با مدیران فنی تیمم مشکل داشتم؛ ولی هیچ‌کسی جز خودمان از این موضوع مطلع نمی‌شد. آن‌ها تلفن می‌زدند، من به باشگاه می‌رفتم، ابتدا در را از داخل قفل می‌کردیم و سپس هر چه می‌خواستیم نثار هم می‌کردیم، بعد هم که کارمان تمام می‌شد، چه مشکل حل‌شده بود چه حل نشده بود، هیچ‌کسی اطلاعی پیدا نمی‌کرد؛ چراکه درز این‌گونه مشکلات به نفع هیچ‌یک از اعضای مجموعه باشگاه نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->