مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

کاشت نهال به یاد شهدای شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۸۱۷۷۸
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کاشت نهال به یاد شهدای شهرداری مشهد
با حضور شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد ۳۶ اصله نهال در باغ خاطره کاشته شد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ در سومین روز از هفته دفاع مقدس مراسم کاشت درخت با پلاکی به نام شهیدان شهرداری و برای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری و خانواده معزز این شهدا در باغ خاطره در بوستان بهار برگزار شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این گردهمایی به خبرنگار ما گفت: در سومین روز از هفته دفاع مقدس برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرداری، ۳۶ اصله درخت با حضور خانواده این شهیدان در باغ خاطره کاشته شد.

مهدی ناصحی یکی از رویکرد‌های شورای ششم را افزایش سرانه فضای سبز در همه مناطق شهر به ویژه محلات حاشیه شهر دانست و افزود: متأسفانه به علت کمبود فضای لازم برای ساخت بوستان، سرانه فضای سبز در حاشیه شهر مشهد وضعیت خوبی ندارد، اما امیدواریم با برنامه ضربتی این سرانه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تحقق موضوع مهم تأمین سرانه فضای سبز در حاشیه شهر نیازمند کمک دیگر دستگاه هاست، ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف شهر درباره افزایش سرانه‌های فضای سبز ازجمله ایجاد کوه پارک، پارک ۷۲ هکتاری و پارک ۵ هکتاری در منطقه ۶ انجام شده است. امیدواریم با تداوم این حرکت، مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و زیست پذیری افزایش پیدا کند.

ناصحی با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای تملک اراضی مناسب در راستای احداث فضای سبز در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به رویکرد مثبت تولیت آستان قدس رضوی، می‌توانیم با ارتقای سرانه‌های فضای سبز در مناطق حاشیه شهر وضعیت بهتری برای زیست شهری مهیا کنیم.

نایب رئیس شورای شهر با اشاره به باغ موضوعی خاطره و زندگی افزود: از همه شهروندان دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت شهرداری استفاده کنند و علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در شهر، یادبودی برای زنده نگه داشتن یاد درگذشتگانشان ایجاد کنند.

ناصحی در این مراسم با بیان اینکه شهیدان با اهدای خونشان امکان حیات را برای ما مهیا کردند، گفت: انقلاب اسلامی بسیاری از واژه‌های جدید را در ادبیات و حوزه‌های مختلف احیا کرده که یکی از این واژه‌ها «ایثار» است. وی افزود: شاید قبل از انقلاب ایثارگری داشتیم، اما به این اندازه عملی نبود. زیرا امروز برای هر عرصه و عملی می‌توانیم واژه ایثار را به کار ببریم و یکی از آن‌ها که اکنون با آن روبه رو هستیم، ایثارگری در حوزه سلامت مردم است.

نایب رئیس شورای شهر با تأکید بر اینکه باید فضای محیط زیست شهری را برای سلامت جسمی و روحی مردم ارتقا دهیم، ادامه داد: باغ خاطره یکی از مصداق‌های این موضوع محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه باید برای هر نوزادی، یک درخت در شهر بکاریم، گفت: هم اکنون به واسطه تلاش‌های صورت گرفته به لحاظ سرانه فضای سبز در کشور وضعیت خوبی داریم و تلاش خواهیم کرد این سرانه را به ویژه در مناطق کم برخوردار شهر توسعه دهیم.

باغ خاطره و زندگی در همه پارک‌های شهر

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهدنیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد شهدای شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری به این جمع بندی رسید که باغ‌های موضوعی با عنوان پارک خاطره و زندگی در شهر ایجاد کند تا شهروندان بتوانند به یاد درگذشتگان یا فرزندان تازه متولدشده شان نهالی در این مجموعه هابکارند.

احمدرضا سلامی با اشاره به همکاری سازمان فاوا در ایجاد پلاک‌های هوشمند برای درختان کاشته شده در باغ زندگی و خاطره افزود: انتخاب نوع درخت و محل کاشت آن برعهده شهروندان است و آن‌ها می‌توانند درخت کاشته شده را از منزلشان رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه پارک بهار و ارتفاعات جنوبی شهر برای کاشت درخت در قالب این طرح پیش بینی شده است، اظهار کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی گسترده و استقبال شهروندان بتوانیم براساس تأکید اعضای شورای شهر این طرح را در همه پارک‌های شهر اجرا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->