ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

دیپلماسی فعال تهران در نیویورک

  • کد خبر: ۸۱۷۹۰
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
دیپلماسی فعال تهران در نیویورک
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از فرصت پیش آمده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خوبی استفاده کرد و دیدار‌های فشرده‌ای با مقامات مختلف کشورهای منطقه و جهان داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در ادامه دیدار‌های دوجانبه‌اش، پنجشنبه یکم مهر، با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، دیدار و درباره همکاری‌ها با سازمان ملل و وضعیت منطقه گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار گفت که ایران از ابتکارات سازمان ملل متحد حمایت و از مواضع بی طرفانه و منصفانه سازمان ملل استقبال می‌کند.

او بیان کرد: از فلسطین تا سوریه، یمن و افغانستان، همه جا به حضور منصفانه و مسئولانه سازمان ملل نیاز است. متأسفانه سازمان ملل در گذشته منفعلانه عمل کرده است و امیدواریم در دوره اخیر، این رویه تغییر کند.

وزیر خارجه ادامه داد: آمریکا از تحریم و تروریسم علیه ملت‌ها و اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند که بارزترین نمونه آن، ترور بزدلانه سردار سلیمانی بود. امیرعبداللهیان افزود: ایران در سطح ملی و بین المللی، پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد تا آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی و همراهان را به دست عدالت بسپارد.

از نظر سازمان ملل خروج آمریکا از برجام مردود است

گوترش نیز در این دیدار، با اشاره‌به موضع اصولی سازمان ملل در مردود‌شمردن خروج آمریکا از برجام، گفت همواره حامی توافق هسته‌ای بوده است.

دبیرکل سازمان ملل با یادآوری اینکه رایزنی‌ها و همکاری‌های سازمان ملل متحد با ایران در موضوعات منطقه‌ای مانند یمن همواره در جریان بوده است، افزود: سازمان ملل از همکاری‌های گسترده‌تر با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان همچنین در دیدار با عبدا... شهید، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، بر اهمیت نقش سازمان ملل متحد در حمایت جمهوری اسلامی ایران از مأموریت‌های این سازمان تأکید کرد. وزیر خارجه کشورمان همچنین در دیدار با پیتر ماورر، رئیس صلیب سرخ جهانی، از سکوت نهاد‌های حقوق بشری در‌مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا انتقاد کرد.

دیدار‌های دوجانبه امیرعبداللهیان با همتایان خود از کشور‌های مختلف در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، همچنان ادامه داشت.

وزیر خارجه کشورمان با توجه‌ به اولویت «سیاست همسایگی» در سیاست خارجی دولت سیزدهم، با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، روسلان قزاق بایف، وزیر خارجه قرقیزستان، جیحون بایرامف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، و فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه، دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار‌ها با اشاره‌به اینکه سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، اولویت‌بخشی به همسایگان و مناطق مجاور است، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های ایران و کشور‌های همسایه در زمینه‌های مختلف توسعه پیدا کند.

امیرعبداللهیان همچنین با مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، دیدار و درباره موضوعات دوجانبه‌ای و منطقه‌ای به‌ویژه تحولات افغانستان و سوریه گفتگو و تبادل نظر کرد. دو طرف توافق کردند نشست سه‌جانبه ایران، آذربایجان، و ترکیه در تهران برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین با‌توجه‌به اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا در دولت سیزدهم، با الیزابت تراس، وزیر خارجه انگلیس، نیکولا سلاکوویچ، وزیر خارجه صربستان، جپ کوفود، وزیر خارجه دانمارک، پیتر سیارتو، وزیر خارجه و تجارت مجارستان، ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس، سایمون کاونی، وزیر خارجه ایرلند و خوسه مانوئل آلبارز، وزیر خارجه اسپانیا دیدار و تبادل نظر کرد. امیرعبداللهیان گفت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->