ایران اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه تهران را رد کرد آیا جیمی کارتر فوت کرد؟ جدیدترین نظرسنجی نتایج انتخابات آمریکا منتشر شد + جزئیات بایدن پس از ابتلا به کرونا آفتابی شد + فیلم حمله شدید هریس به ترامپ | او به دنبال بازگرداندن آمریکا به گذشته است جنجال در دیدار نتانیاهو و خانواده اسیران صهیونیست در آمریکا شهادت ورزشکاری دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه پزشکیان: آنهایی که پای صندوق رای هم نیامدند، مردم ما هستند حمله موشکی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (۲ مرداد ۱۴۰۳) تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟
سرخط خبرها

طالبان: قانون اساسی دوره «ظاهرشاه» را به‌صورت موقت اجرا می‌کند

  • کد خبر: ۸۲۱۳۴
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
طالبان: قانون اساسی دوره «ظاهرشاه» را به‌صورت موقت اجرا می‌کند
سرپرست وزارت دادگستری دولت موقت طالبان، از نافذ بودن قوانین دوره ظاهرشاه بجز مواردی که مغایر با شریعت اسلام است، نافذ و اجرایی اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «عبدالحکیم شرعی»، سرپرست وزارت دادگستری دولت موقت طالبان، در دیدار با «وانگ یو»، سفیر چین در کابل، گفت که طالبان قانون اساسی دوره محمدظاهر شاه را بدون مواردی که با اسلام در تضاد است، برای دوره موقت اجرایی خواهد کرد.

طبق اعلام طالبان، این دیدار روز دوشنبه، پنجم مهر، صورت گرفته است.

سرپرست وزارت دادگستری دولت موقت طالبان در این نشست گفت که طالبان به قوانین و اسناد بین‌المللی را که با اصول اسلام در تضاد نباشد، احترام می‌گذارد.

در آغاز این دیدار، سرپرست وزارت دادگستری طالبان از کمک‌های چین به مردم و کشور افغانستان قدردانی کرد.

عبدالحکیم شرعی گفت که طالبان خواستار دوستی با همه کشورها است و اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود.

قانون اساسی مورد نظر طالبان در سال ۱۳۴۳ نافذ شد. در دوره انتقالی حامد کرزی نیز این قانون اساسی تا زمان تسوید و تصویت قانون اساسی جدید، موقتاً نافذ شده بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->