معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

مرتضی صمدی، خبرنگار هراتی از بازداشت طالبان رها شد

  • کد خبر: ۸۲۴۷۴
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
مرتضی صمدی، خبرنگار هراتی از بازداشت طالبان رها شد
رسانه‌های افغانستان خبر دادند که مرتضی صمدی ‌و نوراحمد برزین خطیبی که چندی پیش توسط طالبان بازداشت شده بودند، اکنون آزاد شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برخی رسانه‌های خبری از آزادی مرتضی صمدی ‌و نوراحمد برزین خطیبی از بازداشت طالبان خبر دادند.

روزنامه 8 صبح در کابل در این باره نوشته است: این افراد براساس میانجیگری ریاست جوانان ریاست و اطلاعات فرهنگ، با مقام‌های امنیتی کابل و هرات آزاد شدند.

روز گذشته عمرنصیر مجددی، عضو سابق پارلمان به همراه شماری از فعالان رسانه‌ای هرات، پس از دیدار با رییس اطلاعات و فرهنگ هرات، از نهایی شدن تلاش‌ها برای آزادی صمدی و خطیبی خبر داده بود.

پیش از این نیز، مولوی شیراحمد عمار مهاجر، معاون والی هرات، گفته بود این افراد تا چند روز دیگر رها خواهند شد. گفته می‌شود هم‌زمان سه نفر دیگر نیز از بازداشت رها شده‌اند.

مرتضی صمدی، عکاس هراتی، در جریان برگزاری یک تجمع اعتراضی حدود یک ماه پیش بازداشت شد و چند روز پس از گرفتاری او، نوراحمد برزین خطیبی، از فعالان سیاسی هرات، توسط طالبان بازداشت گردید.

پس از بازداشت این افراد به همراه شمار دیگری از شرکت کنندگان تجمع اعتراضی هرات، کاربران شبکه‌های اجتماعی خواهان آزادی آنان شدند.

در تجمع اعتراضی هرات که حدود یک ماه پیش مقابل ساختمان ولایت برگزار شد، دست‌کم دو‌ نفر از جمله یک معلم کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->