قیمت طلا و سکه چقدر است؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ ) تکان شدید قیمت‌ها در بازار خودرو | این خودرو ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شد + جدول برنج ایرانی گران شد | جدول قیمت انواع برنج در اردیبهشت ۱۴۰۴ تفاهم گازی بزرگ ایران و روسیه | واردات سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز از مسیر آذربایجان توصیه رئیس اتحادیه طلا به خریداران | مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند قیمت طلای ۱۸عیار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تغییر ۳۶۴ هزار تومانی قیمت طلا باز هم ریخت | نرخ جدید طلای جهانی امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) تأکید استاندار خراسان رضوی؛ لزوم استفاده حداکثری از برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای توسعه اقتصادی استان بانک طلا در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود | پیش‌بینی جذب حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در «مشهداینوکس» و «مشهدفارکس» احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در کاشمر آغاز شد جزئیات فروش اینترنتی محصولات سایپا از دوشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر نفت: ظرفیت تجارت ایران و روسیه فراتر از ارقام کنونی است ۱۰۰ درصد اراضی ملی و کشاورزی استان حدنگاری شد| شمارش معکوس برای تکمیل حدنگاری ۱۱ میلیون هکتار اراضی خراسان رضوی وزیر نفت وارد مسکو شد | پاک نژاد در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه شرکت می‌کند خاموشی در تابستان ۱۴۰۴ حتمی شد | اعمال سختگیرانه‌ترین تنبیه‌ها برای ادارات پرمصرف استان پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) احتمال سقوط قیمت طلا در پی مذاکرات آمریکا و چین زمان عرضه بنزین سوپر اعلام شد هشدار بانک مرکزی | واریز وجه در معاملات به حساب نفر سوم پولشویی است بهره‌برداری از ۲۹۶ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در خراسان رضوی | چشم‌انداز تولید ۳۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر در استان+ویدئو بررسی شرایط خرید ملک با موجودی ۳ تا ۵ میلیارد تومان در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول تفویض حداکثری اختیارات «ساتبا» به خراسان رضوی وصول بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی خبر داد: وجود ۱۴۰۰ طرح نیمه‌تمام در خراسان رضوی توقف فروش آرد به نانوایان آزادپز بورس وارد فاز احتیاط شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) سهمیه کالای همراه مسافر تا پایان فصل بهار ۱۴۰۴ تعیین شد صدور پروانه بهره‌برداری از ۶ معدن در غرب خراسان رضوی
سرخط خبرها

تحریم ۷۰ درصد هواپیما‌های کشور را زمین‌گیر کرده!

  • کد خبر: ۸۲۴۸۷
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
تحریم ۷۰ درصد هواپیما‌های کشور را زمین‌گیر کرده!
عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه از حدود ۳۵۰هواپیما تنها ۱۰۰هواپیما فعال در اختیار داریم گفت: دولت گذشته به جای تامین قطعه، هواپیمای نو خریداری کرد و این امر موجب زمین گیر شدن حدود ۷۰درصد هواپیما‌های کشور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی یوسفی در رابطه با لزوم نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری، حمل و نقل هوایی بوده و هر کشوری که می‌خواهد در این حوزه موفق باشد، حتما باید الگوی حمل و نقلی خود خود را تغییر داده و به صنعت هوایی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در دهه‌های اخیر شیوه‌های جابه جایی مسافر و بار تغییر کرده است، یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای کشورها، توسعه حمل و نقل هوایی بوده تا به واسطه ناوگان هوایی و جا به جایی مسافر به هاب منطقه تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی مناسب در حوزه حمل و نقل هوایی فرصت‌های بیشماری را از دست دادیم، اضافه کرد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی ظرفیت اتصال کشور‌های شرقی و غربی به یک دیگر را دارد، اما این جایگاه توسط کشور‌های عربی و ترکیه از ما گرفته شده و آن‌ها به هاب منطقه تبدیل شده اند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تاکید کرد: در این شرایط که بسیاری از فرصت‌ها را از دست داریم، برخی از مدیران به جای پذیرفتن کوتاهی هایشان و جبران عملکرد خود، بی برنامه‌گی‌ها و ناکارمدی‌ها را به سیاست خارجی و موضوعاتی نظیر برجام و FATF مرتبط می‌‎کردند، این امر در بسیاری از حوزه‌ها نظیر تامین واکسن کرونا و توسعه و نوسازی صنعت هوایی کشور کاملا مشهود بوده است.

یوسفی ادامه داد: هنگامی که در دولت گذشته فرصت نوسازی ناوگان هوایی کشور فراهم شد، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند علی رغم نیاز به خرید هواپیمای نو، اولویت کشور خرید قطعات مورد نیاز است، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی به این موضوع هم اکنون از حدود ۳۵۰ هواپیما تنها ۱۰۰ هواپیما فعال در اختیار داریم، این آمار نشان دهنده این است که پروازهایمان را تنها با ۳۰ درصد از ظرفیت صنعت هوایی کشور انجام می‌دهیم که خود موجب شده درآمد حاصل از فروش بلیط کفاف هزینه‌های ایرلاین‌ها را نداده و آسیب فراوانی به آن‌ها تحمیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در سازمان هواپیمایی کشوری و تغییر چارت مدیریتی این سازمان، تاکید کرد: در حال حاضر شاهد تصمیم‌های چندگانه در حوزه صنعت هوایی هستیم که این خود ضرورت تغییر ساختار مدیریت این حوزه را نشان می‌دهد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: هنگامی که از توسعه صنعت هوایی دفاع می‌کنیم، بسیاری مدعی می‌شوند که در شرایطی که بسیاری از جاده‌ها و معابر روستایی با مشکل آسفالت رو برو هستند، باید بهسازی جاده‌ها در اولویت قرار بگیرد این درحالی است که یکی از الزامات توسعه، توسعه متوازن است. اگر سرمایه گذار خصوصی در مناطق محروم سرمایه گذاری نکند با همین اعتبارات قطره چکانی دولت‌ها امکان توسعه فراهم نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد مهم برای جذب سرمایه گذار، توسعه حمل و نقل و دسترسی است تا سرمایه گذاران به راحتی رفت و آمد کنند تصریح کرد: در حال حاضر صنعت هوایی تنها به اقشار مرفه جامعه محدود نمی‌شود و یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌های هر کشوری است.

یوسفی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی راهی برای جا به جایی بار است اظهار کرد: در برخی از کشور‌ها با وجود ۵۰۰ هواپیما تنها دو الی سه ایرلاین فعالیت می‌کند در حالی که در کشور ما با وجود ۱۰۰ هواپیما ۱۲ شرکت هواپیمایی وجود داشته و هنوز هم برای تاسیس ایرلاین جدید درخواست داده می‌شود. این امر موجب کوچک شدن شرکت‌ها و آسیب پذیری بیشتر در برابر تکانه‌های اقتصادی می‌شود؛ لذا لازم است دولت در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت صنعت هوایی کشور این موارد نیز مورد توجه قرار بگیرد.

 

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->