پلمب ۲ سوپرمارکت به دلیل فروش قرص‌های غیرمجاز در مشهد یارانه نقدی مهرماه واریز شد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) با پول رهن پنت‌هاوس‌های لاکچری در مشهد چند آپارتمان می‌توان خرید؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | قیمت خودرو‌ها در بلاتکلیفی قیمت زعفران روی دور گرانی | افزایش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت گل تازه زعفران در تربت حیدریه (۲۴ مهر ۱۴۰۴) تولید روزانه نفت ایران ۴۳۰۰ بشکه افزایش یافت (۲۴ مهر ۱۴۰۴) شمش نقره ایرانی امروز چقدر قیمت دارد؟ (۲۴ مهر ۱۴۰۴) رشد ۸.۶ درصدی ساخت مسکن در کشور | فاصله ۴۲ درصدی تا تحقق هدف ساخت یک میلیون مسکن قیمت امروز مرغ، گوشت و ماهی در مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | ران گوسفندی ۸۹۰ هزار تومان شد وام اشتغال‌زایی افزایش یافت + جزئیات (۲۴ مهر ۱۴۰۴) توضیحات وزیر کار درخصوص عدم افزایش حق مسکن کارگران (۲۴ مهرماه ۱۴۰۴) دلار در مشهد چند قیمت خورد؟ (۲۴ مهر ۱۴۰۴) قیمت مسکن در حومه تهران ارزان شد | فروشندگان واقعی باید به کاهش قیمت تن بدهند کمبود نیروی ماهر در صنعت چرم مشهد پیگیری ایجاد مرکز جذب سرمایه مالی در  خراسان رضوی کشف ۱۴۰ تن برنج احتکارشده در مشهد رشد تقلب در بازار سکه و طلای آب‌شده | توصیه‌های مهم اتحادیه طلا برای خرید سکه و طلا قیمت طلای جهانی امروز (۲۴ مهرماه ۱۴۰۴) | طلای جهانی از ۴۲۰۰ دلار عبور کرد رشد ۵ درصدی قیمت دینار عراق در یک روز در بازار ارز مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | افغانی افغانستان، درهم امارات و لیر ترکیه چند؟ پیش فروش محصولات MVM از روز شنبه (۲۶ مهرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + جدول خودرو‌ها قیمت طلای جهانی چگونه تعیین می‌شود؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | رطب مضافتی چند؟ خودرو‌های قدیمی دارای پلاک ملی شماره‌گذاری می‌شوند نرخ طلا امروز در مشهد اعلام شد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) خودروهایی که موعد تحویلشان برای امسال نیست، مشمول افزایش قیمت نمی شوند پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه در روز پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

تحریم ۷۰ درصد هواپیما‌های کشور را زمین‌گیر کرده!

  • کد خبر: ۸۲۴۸۷
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
تحریم ۷۰ درصد هواپیما‌های کشور را زمین‌گیر کرده!
عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه از حدود ۳۵۰هواپیما تنها ۱۰۰هواپیما فعال در اختیار داریم گفت: دولت گذشته به جای تامین قطعه، هواپیمای نو خریداری کرد و این امر موجب زمین گیر شدن حدود ۷۰درصد هواپیما‌های کشور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی یوسفی در رابطه با لزوم نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری، حمل و نقل هوایی بوده و هر کشوری که می‌خواهد در این حوزه موفق باشد، حتما باید الگوی حمل و نقلی خود خود را تغییر داده و به صنعت هوایی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در دهه‌های اخیر شیوه‌های جابه جایی مسافر و بار تغییر کرده است، یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای کشورها، توسعه حمل و نقل هوایی بوده تا به واسطه ناوگان هوایی و جا به جایی مسافر به هاب منطقه تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی مناسب در حوزه حمل و نقل هوایی فرصت‌های بیشماری را از دست دادیم، اضافه کرد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی ظرفیت اتصال کشور‌های شرقی و غربی به یک دیگر را دارد، اما این جایگاه توسط کشور‌های عربی و ترکیه از ما گرفته شده و آن‌ها به هاب منطقه تبدیل شده اند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تاکید کرد: در این شرایط که بسیاری از فرصت‌ها را از دست داریم، برخی از مدیران به جای پذیرفتن کوتاهی هایشان و جبران عملکرد خود، بی برنامه‌گی‌ها و ناکارمدی‌ها را به سیاست خارجی و موضوعاتی نظیر برجام و FATF مرتبط می‌‎کردند، این امر در بسیاری از حوزه‌ها نظیر تامین واکسن کرونا و توسعه و نوسازی صنعت هوایی کشور کاملا مشهود بوده است.

یوسفی ادامه داد: هنگامی که در دولت گذشته فرصت نوسازی ناوگان هوایی کشور فراهم شد، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند علی رغم نیاز به خرید هواپیمای نو، اولویت کشور خرید قطعات مورد نیاز است، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی به این موضوع هم اکنون از حدود ۳۵۰ هواپیما تنها ۱۰۰ هواپیما فعال در اختیار داریم، این آمار نشان دهنده این است که پروازهایمان را تنها با ۳۰ درصد از ظرفیت صنعت هوایی کشور انجام می‌دهیم که خود موجب شده درآمد حاصل از فروش بلیط کفاف هزینه‌های ایرلاین‌ها را نداده و آسیب فراوانی به آن‌ها تحمیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در سازمان هواپیمایی کشوری و تغییر چارت مدیریتی این سازمان، تاکید کرد: در حال حاضر شاهد تصمیم‌های چندگانه در حوزه صنعت هوایی هستیم که این خود ضرورت تغییر ساختار مدیریت این حوزه را نشان می‌دهد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: هنگامی که از توسعه صنعت هوایی دفاع می‌کنیم، بسیاری مدعی می‌شوند که در شرایطی که بسیاری از جاده‌ها و معابر روستایی با مشکل آسفالت رو برو هستند، باید بهسازی جاده‌ها در اولویت قرار بگیرد این درحالی است که یکی از الزامات توسعه، توسعه متوازن است. اگر سرمایه گذار خصوصی در مناطق محروم سرمایه گذاری نکند با همین اعتبارات قطره چکانی دولت‌ها امکان توسعه فراهم نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد مهم برای جذب سرمایه گذار، توسعه حمل و نقل و دسترسی است تا سرمایه گذاران به راحتی رفت و آمد کنند تصریح کرد: در حال حاضر صنعت هوایی تنها به اقشار مرفه جامعه محدود نمی‌شود و یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌های هر کشوری است.

یوسفی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی راهی برای جا به جایی بار است اظهار کرد: در برخی از کشور‌ها با وجود ۵۰۰ هواپیما تنها دو الی سه ایرلاین فعالیت می‌کند در حالی که در کشور ما با وجود ۱۰۰ هواپیما ۱۲ شرکت هواپیمایی وجود داشته و هنوز هم برای تاسیس ایرلاین جدید درخواست داده می‌شود. این امر موجب کوچک شدن شرکت‌ها و آسیب پذیری بیشتر در برابر تکانه‌های اقتصادی می‌شود؛ لذا لازم است دولت در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت صنعت هوایی کشور این موارد نیز مورد توجه قرار بگیرد.

 

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->