قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پر درد بازنشستگان تامین اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

پارسال چند نفر دنبال کار بودند؟

  • کد خبر: ۸۳۱۸۴
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
پارسال چند نفر دنبال کار بودند؟
آمارها نشان می‌دهد که در سال گذشته بیش از ۳۰۲ هزار و ۴۰۰ نفر برای پیدا کردن شغل در کاریابی ها ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر شاغل شده و به بازار کار راه پیدا کرده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، برابر آمارها بیش از ۵۰ درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط کاریابی ها جذب می شود، در حالی که این میزان در کشور ما بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است، با این حال کاریابی ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند.

مراکز خدمات اشتغال (کاریابی های دولتی) واحدی سازمانی به شمار می روند که تحت پوشش وزارت کار هستند و خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و کاریابی را به صورت رایگان به جویندگان کار ارائه می‌کنند.

دفتر کاریابی (کاریابی های خصوصی) کارگزاری خصوصی هستند که با مجوز از وزارت کار در ازای دریافت حق‌الزحمه از جوینده کار، خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی ارائه می‌کنند.

فرآیند ثبت‌نام به این شکل است که افراد جویای کار با مراجعه به مرکز خدمات اشتغال یا دفتر کاریابی برابر نیاز کارفرما به هم معرفی می‌شوند و چنانچه با هم به توافق برسند، مشغول به کار می‌شوند.

بر اساس گزارش مرکز ‌آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، تعداد کل جویندگان کار ثبت نام شده در سال ۱۳۹۹ برابر با ۳۰۲ هزار و ۴۶۱ نفر بوده که از این تعداد ۶۶ هزار و ۷۳۳ نفر در کاریابی های دولتی و مراکز خدمات اشتغال ثبت نام کرده که با احتساب جویندگان کار سال‌های قبل بیش از ۶۸ هزار و ۳۶۰ نفر جذب بازار کار شده اند.

همچنین از کل جویندگان کار، ۲۳۵ هزار و ۷۲۸ نفر در کاریابی های خصوصی ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر به کار گمارده شده‌اند.

در بین استان‌های کشور، تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد کارجویان و بیشترین تعداد جویندگان کار جذب بازار شده را به خود اختصاص داده اند.

نکته قابل تامل، مقایسه تعداد جویندگان کار طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ است که از تعداد جویندگان کار در سال ۱۳۹۸ کاسته شده به نحوی که تعداد جویندگان در سال ۱۳۹۷ از ۵۴ هزار نفر به ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته و پس از آن طی سال ۱۳۹۹ مجدد روند افزایشی خود را از سر گرفته و به رقم ۶۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسیده است که البته به نظر می رسد عواملی همچون رشد اقتصادی و برخی مولفه ها در این زمینه تاثیرگذار بوده است. یادآور می شود که رشد اقتصادی کشور طبق گزارش بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ منفی ۶.۵ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۱۰۸۴ واحد کاریابی در کشور فعال بودند که از این تعداد ۸۸ واحد دولتی و مابقی خصوصی بوده اند. بیشترین تعداد مراکز خدمات اشتغال و کاریابی های خصوصی نیز متعلق به استان تهران بوده است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان با تاکید بر لزوم تخصصی شدن کاریابی ها معتقدند با توجه به ظرفیت‌های بالای موسسات کاریابی باید در بخش‌های مختلف از جمله واگذاری بسیاری از امور از توان و ظرفیت آنها به شکل مطلوب استفاده کرد.

پارسال چند نفر دنبال کار بودند؟

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->