تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

با خواص بی‌نظیر «اشکنه بنه» آشنا شوید+ طرز تهیه

  • کد خبر: ۸۳۲۵۲
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
  • ۱
با خواص بی‌نظیر «اشکنه بنه» آشنا شوید+ طرز تهیه
اشکنه، یکی از غذا‌های اصیل، لذیذ و بدون گوشت ایرانی است که معمولا همراه با نان سرو می‌شود. از مواد اولیه این غذای سوپ مانند، می‌توان به روغن، پیاز، نمک، زردچوبه و ادویه‌های دیگر اشاره کرد. اشکنه، پیش‌غذایی است که به سرعت و به‌سادگی در آشپزخانه طبخ می‌شود و شما می‌توانید انواع آن را برای مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه درست کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، بنه یا پسته کوهی گیاهی دارویی و بسیار خوشمزه است که میوه‌ای به اندازه یک نخود با پوسته بسیار سخت و دم‌بلند دارد. این گیاه در خراسان‌جنوبی بیشتر دیده می‌شود. از این رو، ساکنان این مناطق علاقه خاصی به درست‌کردن غذا با این میوه پرخاصیت دارند، مانند اشکنه بنه که بسیار هم معروف است و امروز می‌خواهیم طرز تهیه آن را آموزش بدهیم. امیدواریم آن را بپزید و از خوردنش در جمع خانواده لذت ببرید.

راستی بد نیست بدانید مصرف میوه بنه نفخ معده را کاهش می‌دهد و بر درمان سرفه، لقوه، فلج، یرقان، درد مفاصل و سردرد و تقویت اعصاب بسیار مؤثر است. برگ آن نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد.

مواد لازم برای تهیه اشکنه بنه

بنه: ۲۰۰ گرم
آب: ۲ لیوان
روغن حیوانی: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز: متوسط ۲ عدد
نمک: به میزان لازم
زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری
گردوی کوبیده: دو سه قاشق غذاخوری

روش تهیه

بنه‌ها را در هاون بریزید و خوب بکوبید. برای اینکه پوست بنه‌ها به طور کامل جدا شود، آن‌ها را داخل خردکن بریزید و دوباره آسیابشان کنید.

پیاز‌ها را ریز خرد کنید و در روغن تفت بدهید تا طلایی‌رنگ شوند. بعد زردچوبه را به آن بیفزایید و تفت بدهید تا طعم خامی‌اش گرفته شود.

بنه‌های خردشده را داخل آبی که از قبل جوش آورده‌اید بریزد و خوب هم بزنید تا پوست سفت آن‌ها از مغزشان جدا و ته‌نشین شود.

آب حاوی میوه بنه را همراه پیازداغ و مقداری نمک درون قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت کم بگذارید تا نیم ساعتی بجوشد و غذا جا بیفتد. پیش از سرو، گردوی کوبیده را به آن اضافه کنید.

فوت آشپزی

*در صورت تمایل، می‌توانید چهار پنج قاشق غذاخوری کشک ساییده هم در آخرین مرحله پخت، یعنی قبل از جوش‌آمدن اشکنه، به آن اضافه کنید.

*اهالی خراسان جنوبی معمولا این غذا را با رب انار و سبزی صرف می‌کنند.

*بنه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید.

 

اشکنه بنه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
0
اگر بنه زیاد قل خورد بوی سقز گرفته خوش طعم نمی شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->