برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟
سرخط خبرها

برزیل - ایتالیا در تهران

  • کد خبر: ۸۳۲۸
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
برزیل - ایتالیا در تهران
ادامه هفته دهم لیگ برتر فوتبال با جدال امروز استقلال و صنعت نفت
هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور امروز با ۲ بازی حساس دنبال می‌شود. در تهران استقلال اوج‌گرفته باید از ساعت ۱۵:۳۰ به‌مصاف صنعت‌نفت آبادانی برود که این فصل فراتر از انتظار کار کرده و تا اینجا نتایج خوبی کسب کرده است. در حساس‌ترین بازی امروز هم تیم‌های سپاهان و تراکتور هم‌زمان با بازی استقلال، مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد؛ جدال جذاب تیم‌های اول و دوم جدول تا پایان هفته گذشته لیگ برتر که در اصفهان این‌بار برای فاصله‌گرفتن با سایر مدعیان مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

نبرد برای صدر
برنده این بازی می‌تواند صدرنشین لیگ در پایان هفته دهم باشد. سپاهان و تراکتور ۲ تیمی بودند که فصل را فوق‌العاده آغاز کردند و رتبه اول و دوم را به خود اختصاص دادند؛ ولی این ۲ تیم در ۲ هفته اخیر دچار لغزش شدند. سپاهان در ۲ بازی گذشته موفق به پیروزی نشده و در هفته قبل برای اولین‌بار دروازه این تیم باز شد. البته همچنان این تیم بدون شکست است. تراکتور که تا پایان هفته هفتم نه‌تن‌ها شکست نخورده، بلکه گلی هم دریافت نکرده بود، در ۲ هفته اخیر متحمل ۲ باخت پیاپی شد و ۶ گل دریافت کرد تا شرایط این تیم چندان مساعد نباشد. البته ۲ تیم باوجود نتیجه‌نگرفتن در هفته‌های هشتم و نهم، همچنان در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. روند نتایج ۲ هفته اخیر به حساسیت بازی افزوده است؛ به‌نحوی‌که تیم پیروز می‌تواند صدرنشین باشد و تیم مغلوب همچنان در مسیر نتیجه‌نگرفتن باقی می‌ماند. تراکتور در لیگ برتر ۱۰ بار مغلوب سپاهان شده که این بیشترین تعداد شکستی است که نماینده تبریز مقابل تیمی تجربه کرده است؛ اما سپاهان در ۲۰ بازی قبلی خود تنها متحمل ۲ شکست شده که یکی از این ۲ شکست برابر تراکتور بوده است. یکی دیگر از جذابیت‌های این بازی تقابل مصطفی دنیزلی و امیر قلعه‌نویی است. این ۲ مربی ازجمله مربیان مطرح تاریخ لیگ برتر هستند که در ۴ تقابل این ۲ سرمربی یک برد برای دنیزلی، ۲ پیروزی برای قلعه‌نویی و یک تساوی ثبت شده است. دنیزلی سنگین‌ترین شکست دوران حضور خود در ایران را برابر قلعه‌نویی و زمانی‌که این مربی سرمربی تراکتور بود، متحمل شد. هرچند که نام سپاهان برای دنیزلی یادآور خاطرات تلخی در جام حذفی و ازدست‌رفتن ۲ جام است؛ ولی دنیزلی در لیگ مقابل سپاهان هیچ وقت باخت نداشته است. تراکتور همیشه حریف قدرتمندی برای قلعه‌نویی بوده و این مربی در ۸ تقابل اخیر تنها به یک پیروزی دست یافته است. در این بازی چندین بازیکن به‌مصاف تیم سابق خود می‌روند. احسان حاج‌صفی، اکبر ایمانی و ساسان انصاری ازجمله بازیکنان تراکتور هستند که قبلا برای سپاهان بازی کرده‌اند. سعید آقایی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی و محمدرضا مهدی‌زاده بازیکنان سپاهان هستند که سابقه عضویت در تراکتور را دارند.

جدال برزیلی‌های ایران با مرد ایتالیایی
تیم استقلال عصر امروز میزبان برزیلی‌های آبادان است؛ مسابقه‌ای که برای هر ۲ تیم حساسیت‌های خاصی دارد. استقلال هفته‌هاست روی دور برد افتاده و از طرفی نفت آبادان هم یکی از شگفتی‌سازان مسابقات بوده است. ازاین‌رو تقابل دراگان اسکوچیچ با استقلالی‌ها شایان‌توجه خواهد بود. دراگان اسکوچیچ تاکنون ۱۰ بار مقابل استقلال تهران قرار گرفته است. او ۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا، ۶ بار در لیگ برتر و ۲ بار در جام حذفی با استقلال رودررو شده که حاصل این مسابقات ۴ برد و ۶ باخت بوده است. جالب اینکه آخرین برد دراگان اسکوچیچ مقابل استقلال به ۴ سال و ۷ ماه پیش برمی‌گردد که توانست استقلال امیر قلعه‌نویی را در اهواز با گل‌های اسماعیل شریفات و ماتیاس چاگو شکست دهد. همچنین آخرین برد صنعت‌نفت آبادان در مقابل استقلال در استادیوم آزادی، ۳ سال‌و ۲ ماه پیش بود؛ جایی که شاگردان نادر دست‌نشان توانستند با ۲ گل دقایق پایانی رضا نوروزی و حسین بغلانی، استقلال علیرضا منصوریان را شکست دهند. تک‌گل استقلال را در آن مسابقه علی قربانی به ثمر رساند. درحالی‌که بعد از ۴ برد متوالی، استراماچونی چشم به پنجمین برد در لیگ دوخته است، از اردوی این تیم خبر می‌رسد برای بازی مقابل برزیلی‌های ایران، مرد ایتالیایی بدون اینکه تغییری در ترکیب اصلی ایجاد کند، قصد دارد با همان نفرات بازی با تراکتور و با سیستم تهاجمی ۳-۳-۴ شاگردانش را به‌مصاف صنعت‌نفت بفرستد. آماده‌نبودن روزبه چشمی و فرشید باقری همین‌طور عملکرد خوبی که بازیکنان اصلی بازی با تراکتور از خود نشان دادند باعث شد تا استراماچونی با استراتژی جدید برای دومین هفته متوالی از یک ترکیب دست‌نخورده در لیگ برتر بهره ببرد تا به‌این‌ترتیب هم شانس خود برای پنجمین برد متوالی را امتحان کند و هم اینکه رفته‌رفته به ترکیبی که مدت‌ها به‌دنبال ساخت آن بود، برسد. روزبه چشمی و فرشید باقری همچنان به‌دلیل مصدومیتی که داشتند، حضورشان در میدان مبهم است؛ ازهمین‌رو خط دفاع و میانی استقلال دست‌نخورده باقی خواهد ماند، ضمن اینکه در خط حمله نیز مثلث دیاباته، اسماعیلی و قائدی کاملا انتظارات سرمربی ایتالیایی را برآورده کرده و برای بازی حساس فردا با صنعت نفت نیز نگاه‌ها به این ۳ نفر دوخته شده است تا بار گل‌زنی را به دوش بکشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->