اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مقاومت در برابر ارزانی ۳ محصول لبنی

  • کد خبر: ۸۳۵۰۶
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
مقاومت در برابر ارزانی ۳ محصول لبنی
هم زمان با اجرای کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه محصول لبنی(شیر، ماست و پنیر)، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی از مقاومت برخی فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی دربرابر اجرایی شدن این طرح خبر می‌دهد

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ پنجشنبه هفته قبل سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی، از کاهش ۱۰درصدی قیمت سه محصول اصلی گروه لبنیات یعنی شیر، پنیر و ماست خبر داد؛ وعده‌ای که به گفته محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، از دیروز محقق شده است، اما برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند که این افزایش قیمت از هفته آینده اعمال می‌شود.

کارخانه‌های لبنی معتقدند که سه محصول پنیر ۴۰۰گرمی، شیر نایلونی و ماست ۲/۵ کیلوگرمی مورداستفاده دهک‌های پایین جامعه است و با توافق‌هایی که با دولت انجام گرفته است، ترجیح داده اند این تخفیف‌ها برای دهک محروم جامعه اعمال شود.

هم زمان با اجرای کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه محصول لبنی، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا، از مقاومت برخی فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی دربرابر اجرایی شدن این طرح خبر می‌دهد و می‌گوید: باتوجه به اینکه در این طرح میزان حاشیه سود این سه محصول برای واحد‌های صنفی از ۱۵ درصد به پنج درصد کاهش می‌یابد، در بازار برخی‌ها تمایلی به عرضه محصولات به صورت ارزان ندارند و در برابر این موضوع مقاومت می‌کنند.

مهدی هدایت نیا می‌افزاید: بدیهی است که مغازه دار‌ها در فروش اجناس به دنبال حاشیه سود بیشتری باشند و کالا‌هایی را عرضه کنند که بتوانند درآمد بیشتری از آن‌ها به دست آورند. کاهش حاشیه سود مغازه دار‌ها سبب کاهش تمایل آن‌ها برای مشارکت در طرح ارزانی لبنیات شده است. علاوه بر این باید توجه کرد که طرح کاهش قیمت سه محصول لبنی به صورت تشویقی و نه اجباری برای واحد‌های لبنی درحال اجراست.

همین مسئله سبب می‌شود برخی واحد‌های تولیدکننده، محصول خود را با همان حاشیه سود ۱۵ درصد مغازه دار به آن‌ها تحویل دهند که موجب می‌شود اجرای طرح کاهش قیمت لبنیات آن گونه که انتظار می‌رود، با اقبال و موفقیت مواجه نشود. همچنین پیش بینی می‌شود فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز از این طرح استقبال نکنند. وی بیان می‌کند: وقتی واحد صنفی می‌تواند از خارج استان لبنیات تهیه کند و با حاشیه سود بیشتری بفروشد، مشخص است که به سمت عرضه چنین محصولاتی متمایل می‌شود.

چندگانگی قیمت لبنیات

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز درباره وضعیت بازار به ایرنا گفت: چندگانگی قیمت لبنیات در بازار استان و نبود مبنایی برای کنترل قیمت اقلام لبنی، نظارت بر این بخش را مشکل کرده است. عباس اخوان افزود: وزارت جهادکشاورزی تعیین قیمت مصوب برای ۱۰قلم مواد لبنی را به سه قلم تقلیل و نوید کاهش ۱۰درصدی قیمت این سه قلم را داده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هنوز قیمت مصوب سه قلم محصول لبنی را اعلام نکرده اند، لذا معیاری برای مقابله با گران فروشی و کنترل قیمت لبنیات در بازار وجود ندارد. وی گفت: هم اینک هر قلم از محصولات لبنی چند قیمت دارد و اگر قرار بر کاهش ۱۰درصدی سه قلم کالای لبنی است، باید ابتدا دولت قیمت مصوب این سه قلم کالا را اعلام و ابلاغ کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->