آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

چهار خاصیت بی‌نظیر سویا را بشناسید

  • کد خبر: ۸۴۰۶۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
چهار خاصیت بی‌نظیر سویا را بشناسید
سویا سرشار از مواد مغذی است و به همین دلیل می‌تواند فواید زیادی مانند کاهش قند خون، بهبود سلامت قلب و حتی کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را به همراه داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سویا و مشتقات آن معمولاً سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. رژیم‌های غذایی غنی از سویا، مزایای بسیاری برای سلامتی دارند که در این مطلب به چهار مورد از آنها اشاره می‌شود:

ارتقای سلامت قلب
سویا از خانواده حبوبات است و رژیم‌های غذایی غنی از حبوبات، می‌توانند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کنند. اینطور به نظر می‌رسد که ایزوفلاون‌های موجود در سویا باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی و بهبود قابلیت ارتجاعی آن‌ها می‌شوند. این دو عامل تأثیر بسزایی در حفظ و بهبود سلامت قلب دارند. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از سویا، خطر مرگ ناشی از ناراحتی‌های قلبی را تا ۱۵٪ کاهش می‌دهند.

تنظیم و کاهش فشار خون
سویا سرشار از آرژنین است؛ آرژنین نوعی آمینواسید است که می‌تواند به تنظیم سطح فشار خون کمک کند. همچنین ایزوفلاون‌های موجود در سویا تأثیرات مثبتی در کاهش فشار خون دارند.
طی یک تحقیق مشخص شد که مصرف روزانه دانه سویا به اندازه نصف فنجان (چیزی حدود ۴۳ گرم) باعث کاهش ۸ درصدی فشار خون دیاستولیک در برخی افراد می‌شود.

تقویت استخوان‌ها
کمبود هورمون استروژن که معمولاً در دوران یائسگی ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث کاهش کلسیم در استخوان‌ها شود. این کاهش کلسیم هم باعث ضعف و شکنندگی استخوان، یا پوکی استخوان می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهند که مصرف روزانه ۴۰-۱۱۰ میلی‌گرم ایزوفلاون سویا می‌تواند روند تحلیل استخوان را کندتر کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان 
رژیم‌های غذایی سرشار از سویا به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان کمک می‌کنند. طبق آخرین مطالعات، مصرف زیاد ایزوفلاون‌های موجود در سویا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان آندومتر (مخاط رحم) را حدود ۱۹ درصد کاهش دهد. همچنین، داشتن رژیم‌های غذایی سرشار از سویا با کاهش ۷ درصدی خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و کاهش ۸-۱۲ درصدی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، به ویژه در زنان همراه است. 
علاوه بر اینها، مصرف سویا باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان نیز می‌شود.

منبع:خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->