سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد
سرخط خبرها

سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده به افراد مسن که واکسن سینوفارم زده‌اند، دوز سوم تزریق شود

  • کد خبر: ۸۳۸۸۶
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده به افراد مسن که واکسن سینوفارم زده‌اند، دوز سوم تزریق شود
سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده است افراد با سیستم ایمنی ضعیف و بالای ۶۰ سال که دو دوز واکسن سینوفارم و سینوواک را دریافت کرده‌اند، یک تا سه ماه بعد از دریافت دوز دوم، با دوز تقویتی واکسینه شوند.

به گزارش شهرآرانیوز - سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند افراد با سیستم ایمنی ضعیف و بالای ۶۰ سال که دو دوز واکسن چینی سینوفارم و سینوواک را دریافت کرده‌اند، یک تا سه ماه بعد از دریافت دوز دوم، بهتر است با دوز تقویتی واکسینه شوند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید با توجه به اینکه این افراد با سطح ایمنی پایین‌تر در معرض ابتلا به عفونت شدید قرار دارند، بهتر است دوز تقویتی را دریافت کنند.

گروه مشاوره راهبردی متخصصان در مورد ایمن‌سازی می‌گوید دوز سوم واکسن کرونا باید به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون در نظر گرفته شود و خصوصا این موضوع برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کرونا هستند، توصیه می‌شود.

کیت اوبراین، مدیر بخش واکسن WHO با اشاره به افراد دارای ایمنی پایین به دلیل شرایطی که دارند، می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که برای داشتن سطح ایمنی بالاتر لازم است تزریق دوز سوم در برنامه واکسیناسیون چنین گروه‌هایی درنظر گرفته شود.

این هیئت همچنین به افراد بالای ۶۰ سال توصیه می‌کند که یک تا سه ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا چینی سینوفارم و سینوواک، دوز تقویتی را دریافت کنند. مستندات مربوط به مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که کارایی این واکسن در طول زمان کاهش پیدا می‌کند و باید به این طریق به اثربخشی بالاتر آن کمک کرد.

یواخیم هومباخ، دبیر هیئت مستقل متخصصان در جلسه پنج روزه‌ای که پشت در‌های بسته برگزار شد اعلام کرد:

«داده‌های آماری براساس مشاهدات میدانی نشان می‌دهند که واکسن‌های سینوفارم و سینوواک پس از دوز دوم و با گذشت زمان اثربخشی کمتری خواهند داشت. با توجه به اینکه تزریق دوز سوم می‌تواند پاسخ ایمنی قوی‌تری ایجاد کند، بنابراین توصیه می‌کنیم برای حفاظت بیشتر این کار انجام شود.»

در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیارد دوز واکسن کرونا در جهان تزریق شده است. ماهانه حدود ۱.۵ میلیارد دوز واکسن در سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد که برای واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان سال کافیست، اما توزیع نابرابر است.

منبع: دیجیاتو

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->