بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

میزان تسهیلات طرح جهش مسکن چقدر است؟

  • کد خبر: ۸۴۰۲۰
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
میزان تسهیلات طرح جهش مسکن چقدر است؟
وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرای قانون جهش تولید مسکن، مشکل مسکن ۴ ساله حل می‌شود او همچنین جزئیاتی را درباره میزان تسهیلات مسکن در این طرح بیان کرد

به گزارش شهرآرانیوز، رستم قاسمی صبح امروز در جمع نمایندگان مردم شیراز با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است تا مشکلات اساسی این حوزه در استان فارس به‌ویژه آزادراه شیراز ـ اصفهان حل شود، گفت: مشکلات بزرگراه کمربندی فارس نیز برطرف می‌شود و باند دوم شیراز ـ عسلویه استارت می‌خورد علاوه بر آن راه‌آهن فارس به بندر و منطقه عسلویه که در سفر بوشهر مطرح شده در این سفر هم جزو مصوبات است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه «از پروژه‌های مسکن به‌ویژه مسکن مهر هم بازدید می‌شود تا مشکلاتی که اشاره شده است برای ساخت مسکن و پروژه‌های مسکن مهر بررسی و نواقص را برطرف کنیم»، اضافه کرد: اقدامی که دولت برای ساخت مسکن در ۴ سال آینده در نظر گرفته است می‌تواند مشکلات کسانی را که مسکن ندارند برطرف کند.

وی در مورد حل مشکل مسکن گفت: قانون جهش تولید مسکن می‌تواند موضوع مسکن را که بخشی از سبد درآمد خانوار است تحت تأثیر قرار دهد و کسانی که مسکن ندارند در این اقدام جدید شرکت کنند چون مزیت‌های این قانون متفاوت‌تر از گذشته است.

وعده ساخت ۲ ساله ۱۰۰ هزار مسکن در فارس

قاسمی با بیان اینکه «شرایط و اصلاحات جدید در حوزه مسکن را در دستور کار قرار دادیم»، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در ۲ سال اول دولت بیش از ۱۰۰هزار واحد مسکن در کل استان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مزیت‌هایی که در قانون جهش تولید پیش‌بینی شده است برای کسانی که مسکن ندارند جذابیت ایجاد می‌کند، گفت: این روند باید ادامه پیدا کند تا مشکل کمبود مسکن نداشته باشیم و نگاه‌های جدید این است که کمتر به‌سمت ارتفاع‌سازی برویم به‌ویژه در روستاها و شهرهای کوچک به‌عنوان یک اقدام اساسی دولت سیزدهم در کل کشور ایجاد شده است و در همه استان‌ها انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی استان فارس را برطرف و شرایط بهتری را برای حل مشکل مسکن ایجاد کنیم.

 
 

پیشنهاد سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن

وی همچنین با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن هفته آینده مشخص می‌شود، گفت: پیشنهاد ما برای سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ است.

قاسمی، در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس بیان کرد: ما تعهد کردیم که سالی یک میلیون مسکن در کشور بسازیم، هرچند کشور به بیش از این مقدار نیاز دارد. خیلی‌ها فکر می‌کنند که این کار شدنی نیست، اما حتما شدنی است.

وی افزود: اکنون سالی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود. این بخشی از نیاز کشور است. بخشی از این نیاز در روستاهای کشور است و بنیاد مسکن برای رفع آن تعهد دارد. بخش باقی مانده را ما باید بسازیم.

زمین مجانی برای ۵ دهک

رستمی گفت: در قانون جهش تولید مسکن برای دهک‌های یک تا ۵ زمین مجانی است و قطعا این مساله اجرا می‌شود. قانون جهش تولید مسکن که قانون بسیار خوبی است، اما الحاقیه ای نیاز است که یا به عنوان متمم قانون یا قانون بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارائه خواهد شد. این قانون امکان مسکن دار شدن مردم را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: نباید برای ساخت مسکن در استان سقف تعیین کنیم. عددی که تعیین می‌شود، نیاز مردم است. هرچه قدر مردم نیاز داشته باشند باید مسکن بسازیم. اگر بخواهیم به برنامه زمانبندی برسیم، باید احداث ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد.

رستمی افزود: حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را مردم می‌سازند و حدود ۱۴۰۰ هزار واحد مسکونی باید از سوی ما ساخته شود. در قانون به ما اجازه داده شده است که از زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی در درون و برون شهرها استفاده کنیم. بنابراین زمین‌هایی که در مجاورت شهرها هستند را الحاق شده در نظر بگیرید و ثبت‌نام برای احداث واحد مسکونی در این زمین‌ها را شروع کنید.

وی گفت: زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی و عمومی نیز باید شناسایی شود. دستگاه‌ها موظفند این زمین‌ها را در اختیار بگذارند و اگر این کار را نکنند ظرف دوماه اداره ثبت مالکیت این زمین‌ها را به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌کند.

میزان تسهیلات هفته آینده مشخص می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بعضی شهرها ۵۰ درصد از قیمت مسکن برای زمین است که در این طر مجانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که جاذبه‌ بسیار بزرگی است. تسهیلات در نظر گرفته شده در سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است و این عدد متناسب با تورم در سال‌های آتی افزایش پیدا می کند.

رستمی افزود: هفته آینده در شورای عالی پول و اعتبار سقف وام تصویب خواهد شد. پیشنهاد ما در شهرها تا ۴۰۰ میلیون تومان و در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت است. این مساله کاملا محاسبه شده و از هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

وزیر راه بیان کرد: برای اقشار ضعیف هم سود کاهش یافته و هر سال بازپرداخت افزایش خواهد یافت. دولت به این اقشار از طریق صندوقی که پیش‌بینی می‌شود، کمک خواهد کرد.

خدمات مجانی به مردم در قانون جهش تولید مسکن

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم بنا بر قانون جهش تولید مسکن خدمات مجانی به مردم ارائه دهیم. از محل منابع خودمان زیرساخت‌ها را ایجاد خواهیم کرد و برای اخذ پروانه و مالیات تخفیف خواهیم داد.

وزیر راه گفت: اکنون ۴۰ میلیون تومان مالیات یک واحد مسکونی است که در این قانون این مالیات یک میلیون تومان پیش‌بینی شده است. هزینه پروانه ساخت را نیز دولت تقبل می‌کند. این بهترین شرایط برای توسعه احداث مسکن در کشور است.

وی افزود: بخش مسکن پیشران اقتصاد نیز هست. با شروع احداث این واحدها همه کارخانه‌ها فعال شده و اشتغال ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، بخش قابل توجهی از هزینه سبد خانوار متعلق به مسکن است. بنابراین این طرح می‌تواند معیشت مردم را نجات دهد. مسکن اولویتدارترین اقدام دولت است و در حال ایجاد ساختار هستیم که به صورت آنلاین احداث مسکن را پایش کنیم.

ضرورت پرهیز از بلندمرتبه‌سازی

قاسمی با اشاره به ضرورت پرهیز از بلندمرتبه سازی در شهرهای کوچک گفت:در شهرهای کوچک به دنبال ایجاد ارتفاع نیسیتم و زمین باید به صورت ویلایی به مردم واگذار شود. در شهرهایی که زمین کم نیست و کوچک است نباید اصلا به سمت ارتفاع سازی برویم که مردم راحت زندگی کنند.

وی افزود: نشانی سامانه جدید ثبت‌نام مسکن هفته آینده پس از تعیین عدد تسهیلات اعلام می‌شود که مردم بتوانند به صورت مشخص در آن ثبت‌نام کنند. نیاز به تغییراتی در فرم ج هست که به دنبال آن تغییرات هستیم. اگر کسی پیشتر خانه داشته و اکنون ندارد و اگر کسی ازدواج نکرده اما قصد ازدواج دارد نیز باید بتواند از تهسلات بهره‌مند شود چراکه هدف ما این است که مردم صاحب خانه شوند. بنابراین باید حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکنونی در استان فارس احداث شود.

احداث بحشی از واحدها به صورت خود مالکی

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث بحشی از واحدهای مسکونی به صورت خود مالکی است که زمین و تسهیلات در اختیاز مردم قرار می‌گیرد تا خود واحدهای مسکونی خود را بسازند. یک بخش از این واحدها نیز توسط پیمانکاران و انبوه‌سازان احداث می‌شود.

رستمی افزود: از این فرصت باید استفاده کرده و دانش و فناوری نوین ساخت مسکن را نیز وارد کشور کنیم. اکنون در رده سوم فناوری قرار داریم و در جهان رده ششم و هفتم فناوری نیز وجود دارد. با برخی کشورها مذاکره کردیم که فناوری جدید ساخت مسکن را وارد کشور کنیم و اکنون نمایندگان این کشورها در تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مشکلات مالکیت واحدهایی که مشکل مالکیت دارند را نیز حل کنیم تا کسانی که چندین سال است در این واحدها زندگی می‌کنند به زندگی در واحدهای خود ادامه دهند و واحدهای آن‌ها تخزیب نشود. ما خادمان مردمیم و باید مشکلات مردم را حل کنیم.

قاسمی گفت: حمل و نقل زیرساخت توسعه کشور است. در برخی کشورها ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را بخش حمل‌ونقل تشکیل می‌دهد. کشور ما که ژئوپلتیک خاص دارد و کریدورهای متعددی در آن قرار دارد باید از این ظرفیت استفاده کند. روش‌های تامین مالی باید متنوع شود تا طرح‌های بزرگ به اجرا در آید و باید از سرمایه خصوصی، چه داخلی و چه خارجی در این زمینه استفاده شود.

 

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->