بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

تورم چین به صفر خواهد رسید؟

  • کد خبر: ۸۴۰۷۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
تورم چین به صفر خواهد رسید؟
نرخ تورم چین در ادامه مسیر نزولی خود به ۰.۷ درصد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم چین در ١٢ ماه منتهی به سپتامبر به مثبت ۰.۷ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از  تورم ماه قبل و ۰.۲ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر کاهش قیمت گوشت خوک قرار گرفته که تورم آن به منفی ۴۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده است. این کمترین تورم ثبت شده ۶ ماه اخیر در چین بوده است.  

مواد غذایی با تورم منفی ۵.۲ درصدی و مراقبت های درمانی با تورم ۰.۴ درصدی از بخش های مهم کاهنده تورم بوده اند. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش فرهنگ و آموزش ۳.۲ درصد و آب و برق ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۰.۶ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۱ معادل ۴.۹۵ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در این ماه به صفر درصد رسیده است که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه قبل به حساب می رود.

با کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب و کارها در چین شدت یافته است. یی گانگ- رئیس بانک مرکزی چین با برشمردن برخی از اقدامات این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی این کشور گفته است که تلاش ها برای حمایت بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت هر چند که به لطف زیرساخت های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است.  

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->