دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

مردم مشهد به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند

  • کد خبر: ۸۴۰۹۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
مردم مشهد به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند
حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد: ما در محرم و صفر با خواسته مردم مؤمن و انقلابی برای تغییر در مدیریت شهری روبه رو شدیم و آن‌ها پای صندوق رأی آمدند و به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به خواست مردم برای تغییر رویه در مدیریت شهری، گفت: ما در محرم و صفر با خواسته مردم مؤمن و انقلابی برای تغییر در مدیریت شهری روبه رو شدیم و آن‌ها پای صندوق رأی آمدند و به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند.

حجت الاسلام حسن منصوریان در مراسم تجلیل از نوجوانان حسینی، یکی از جلوه‌های محرم را حضور پرشور نوجوانان در عرصه خدمت به عزاداران حسینی است و گفت: این رویداد‌ها جلوه‌های ویژه‌ای دارند و یکی از آن‌ها حضور نوجوانانی بود که نقش آفرینی کردند و توانستند چشم ناظران را به خود خیره کنند. این نوجوانان با پاکی طینتشان وارد اقامه عزای امام‌حسین (ع) شدند و بدون غرور و تکبر روی کفش عزاداران سیدالشهدا (ع) خم می‌شدند و واکس می‌زدند و خدمت می‌کردند.

سیدالشهدا (ع) بدهکار هیچ کس نیست

وی ادامه داد: خواسته مردم مراسم‌های مذهبی و ترویج فرهنگ ایثار است. در این زمینه همکاران من در معاونت فرهنگی گل کاشتند و در دهه اول محرم همه سازه‌ها را زیر بار سیاهی عزای سیدالشهدا (ع) بردند.
وی تصریح کرد: تجربه هزارساله بشر هم این را ثابت کرده است که اربابی بهتر از سیدالشهدا (ع) وجود ندارد. ایشان در این عالم به کسی بدهکار نیست.

از آن روزی که وارد نینوا شدند و آن زمین را خریدند که بدهکار اهالی آنجا نباشند، تا امروز هرکسی خرج و هزینه مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را داده است، چندین برابرش را در زندگی اش دیده است. بسیار خوش حالم در شهری هستم که بزرگان این شهر فرزندانشان را سیدالشهدایی تربیت می‌کنند و مسئولان این شهر همه هیئتی‌های حسینی هستند.

ضرورت استفاده بیشتر از جوانان در برنامه‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی نیز با تأکید بر اینکه در همه برنامه‌ها باید از ظرفیت نوجوانان و جوانان بیشتر استفاده کرد، گفت: در بازدید‌هایی که در این ۲ ماه از هیئت‌های مذهبی داشتم، به توانایی این قشر پی بردم. آن‌ها در همه حوزه‌ها توانمند هستند.

سیدامیر‌مرتضوی در ادامه افزود: واگذاری مسئولیت به قشر جوان و نوجوان باید از امروز آغاز شود. چون آینده انقلاب و مملکت در دست این هاست و بیانیه گام دوم انقلاب را باید رعایت کنیم و با حضور این جوانان و نوجوانان امیدواریم که ذخیره سازی خوبی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->