نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دیدار وزیر ورزش با مراجع تقلید

  • کد خبر: ۸۴۱۰۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
دیدار وزیر ورزش با مراجع تقلید
آیت‌ا... نوری همدانی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت: ۸۰سال است ورزش را ترک نکرده‌ام.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزیر ورزش‌وجوانان در سفر به استان قم با مراجع عظام و علما دیدار و گفتگو کرد. حمید سجادی با سفر به قم پس از حضور در مراسم خطبه‌خوانی حرم حضرت فاطمه‌معصومه (س) و زیارت حرم کریمه اهل‌بیت (ع) با مراجع و علما دیدار و گفتگو کرد و در ادامه از مراحل ساخت متوقف‌شده ورزشگاه ۴۵۰۰نفری شهر پردیسان بازدید و در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای استان قم شرکت کرد.

‌کوهنوردی را اولویت ورزش خود می‌دانم

آیت‌ا... حسین نوری‌همدانی در دیدار وزیر ورزش‌وجوانان گفت: بنده به‌دلیل پایبندی و استمرار بر ورزش هم‌اکنون نشاط را در خودم احساس می‌کنم. وی با اشاره به ضرورت تغذیه سالم بین جوانان اظهار کرد: بنده ورزش کوهنوردی را اولویت ورزش خودم می‌دانم. این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم همگانی‌شدن ورزش بین مردم، ادامه داد: ورزش اگر مستمر و مداوم باشد، سبب قدرت جسمانی انسان می‌شود و اگر استمرار در آن نباشد، سبب خسارت و سستی بدن می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اعتماد پیامبر گرامی اسلام (ص) به جوانان، بیان کرد: وزارت ورزش‌وجوانان باید به مشکلات جوانان توجه و سعی کند چالش‌های پیش‌روی آن‌ها را از میان بردارد.

مراکز اختصاصی ورزش بانوان راه‌اندازی شود

آیت‌ا... سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی، از مراجع تقلید، نیز در دیدار با وزیر ورزش گفت: ورزش زنان در کشور نباید به‌نحوی باشد که موجب اختلاط با نامحرم باشد و وزارت ورزش‌وجوانان باید مراکز اختصاصی برای ورزش بانوان احداث کند. وی افزود: این وزارتخانه باید اقداماتی انجام دهد که ورزش وسیله توجه به خداوند باشد و برخی رفتار‌های احتمالی موجب سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد. ایشان افزود: از مهم‌ترین توصیه‌های معارف دینی خدمت به مردم است، به‌نحوی‌که خداوند رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است.

به مطالبات جوانان پاسخ می‌دهیم

‌سیدحمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان، نیز در دیدار آیت‌ا... نوری همدانی، از مراجع تقلید، گفت: جمهوری‌اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد. وی ادامه داد: از ورزش‌های بومی‌محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش‌وجوانان حمایت خواهد شد.

سجادی با تأکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است. حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است. وزیر ورزش‌وجوانان یادآور شد: کمان‌گیری با اسب از ورزش‌ها و سنت‌های دیرینه ایرانیان است که امروز در جهان به آن توجه شده و خودش را در سطح یک ورزش حرفه‌ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت‌های سنت‌های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته‌های بومی و محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته‌های مهیج به کشور‌های دیگر صادر شده است. وزیر ورزش‌وجوانان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌شود مطالبه و چالش‌های جوانان از نظام و قسمت‌های مختلف کشور به‌نحو شایسته‌ای پاسخ داده شود. وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای دردست‌گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیریتی را داشته باشند.

وزیر ورزش‌وجوانان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در دوره جدید به ورزش بانوان با حفظ ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی توجه خواهد شد. سجادی ادامه داد: وزارت ورزش در تلاش است نوجوانان را از سنین کم با ورزش آشنا کند و این علاقه تا پایان عمر همراه آن‌ها باشد. به‌گفته وی، ورزش همگانی تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های بیماری در جوامع مختلف دارد و توسعه ورزش همگانی در کشور‌های پیشرفته به‌عنوان یک رویکرد مهم در دستورکار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->