مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد
سرخط خبرها

مرغداران مشکلات تنفسی طیور پرورشی خود را جدی بگیرند

  • کد خبر: ۸۴۱۸۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
مرغداران مشکلات تنفسی طیور پرورشی خود را جدی بگیرند
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مرغداران با شروع فصل سرما مشکلات تنفسی طیور پرورشی خود را جدی بگیرند

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شهرام شرقی تصریح کرد: به دلیل مهاجرت پرندگان آزاد پرواز در این فصل، عوامل ویروسی که به طور طبیعی در جمعیت طیور پرورشی یافت نمی‌شوند می‌توانند در اثر عدم رعایت شرایط بهداشتی پرورش، به این گله‌ها راه پیدا کنند مثال بارز این ویروس‌ها، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است پس لازم است توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌های تنفسی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: مرغداران باید با مدیریت صحیح گرمایش سالن‌های مرغداری، تامین رطوبت نسبی سالن‌ها و تهویه کافی، شرایط به وجود آمدن استرس‌های حرارتی را از بین برده و به یاد داشته باشند که بهداشت تردد افراد، وسایل و نهاده‌ها، شرط اصلی جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زاست

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان این که واکسیناسیون طیور بر اساس دستورالعمل‌های دامپزشکی، ایمنی ماکیان پرورشی را در قبال بیماری‌ها افزایش داده و شدت عوارض سندرم‌های تنفسی را کاهش می‌دهد گفت: همچنین امحای صحیح لاشه‌های تلف شده طیور در داخل مرغداری‌ها، از گسترش و پراکنده شدن عوامل بیماری‌زا جلوگیری می‌کند و شست و شو و ضدعفونی مداوم سالن‌های مرغداری در طول دوره‌های پرورشی نیز، میزان اجرام بیماری‌زا را کاهش داده و ضمن کنترل این عوامل، از شدت بیماری ایجاد شده می‌کاهد.

شرقی افزود: قطع دسترسی پرندگان آزاد پرواز به خوراک طیور پرورشی، یکی از راه‌های عمده جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زای حاد تنفسی به داخل گله‌های پرورشی طیور است و استفاده از دان آماده انبار شده در سیلوهای بسته، انتقال بهداشتی دان از سیلوها به داخل سالن‌ها، نصب توری بر روی پنجره‌های سالن‌ها، از جمله تمهیداتی است که دان را از دسترس حشرات، جوندگان و پرندگان آزاد پرواز، دور نگه داشته و ضامن بهداشت دان و نهاده‌های تغذیه‌ای در طول دوره پرورش است.

وی ادامه داد: در صورت بروز بیماری‌های تنفسی در گله‌های طیور پرورشی، مراتب باید بلافاصله به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع داده شود چرا که با اطلاع رسانی به موقع می‌توان از گسترش احتمالی بیماری‌ها جلوگیری کردد و در چنین شرایطی به اخطارهای بهداشتی دامپزشکی باید کاملا توجه و فواصل جوجه‌ریزی را رعایت کرد تا در دوره‌های پرورشی بعدی، از بروز این بیماری‌ها در سالن‌های مرغداری جلوگیری شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به یاد داشته باشیم که مرغداران استان با به کار بردن توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، طی سالیان گذشته، توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی در پیشگیری از بروز این بیماری‌ها به دست آورده و آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن را به حداقل ممکن برسانند.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->