آماده‌باش شهرداری برای مواجهه با سیلاب احتمالی در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴٠۴) وضعیت قرمز آلودگی هوا در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم مسیرهای ویژه گردشگری در مشهد راه‌اندازی می‌شود شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد رتبه سوم هوشمندسازی را در منطقه غرب آسیا و اوراسیا دارد + فیلم تنش ترافیکی در خیابان شهدای سلامت مشهد | اینجا پارک دوبله ظاهراً ممنوع نیست! تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری مشهد برای اتمام ۵ کلان‌پروژه شاخص شهر سامان‌دهی املاک قولنامه‌ای در مشهد، گامی حیاتی در توسعه متوازن شهر اجرای آزمایشی طرح پیشگیری از بیماری با فناوری هوش مصنوعی در مشهد | افزایش پوشش بیمه ناباروری تا ۷۰ درصد در خراسان رضوی به نام مادر، به یاد پسر | روایتی از دیدار صمیمانه بانوان رسانه‌ای مشهد با مادر شهید آیت‌الله رئیسی واکنش پلیس به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی کیفیت هوای مشهد همچنان در آستانه وضعیت هشدار (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد جزئیات تعریض بزرگراه آزادی مشهد، حدفاصل بولوار سجاد تا میدان استقلال (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد
سرخط خبرها

برداشت آب در حریم فرودگاه ها مدیریت شود

  • کد خبر: ۸۴۳۰۲
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
برداشت آب در حریم فرودگاه ها مدیریت شود
براساس نتایج به‌دست‌آمده فرونشست در محدوده فرودگاه‌های کشور ازجمله فرودگاه مشهد به مرحله هشدار رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته پیش نتایج مطالعات مربوط به فرونشست زمین در ۱۰ فرودگاه کشور ازجمله فرودگاه مشهد به وزارت راه‌وشهرسازی ارسال شد. براساس نتایج این مطالعات، اکنون وضعیت فرونشست فرودگاه مشهد نگران‌کننده نیست، اما آن‌طور که رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرده است، درمجموع و براساس نتایج به‌دست‌آمده فرونشست در محدوده فرودگاه‌های کشور ازجمله فرودگاه مشهد به مرحله هشدار رسیده است و باید درباره برداشت آب‌های زیرزمینی در حریم فرودگاه‌ها تجدید‌نظر شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، محمد شکرچی‌زاده با بیان اینکه فرونشست زمین در کشور به مرحله هشدار رسیده است، گفت: با توجه به اینکه یک‌سوم دشت‌های کشور تحت‌تأثیر فرونشست زمین قرار دارند، حل این مشکل یا کندکردن روند آن باید در برنامه‌ها و سیاست‌های دولتمردان قرار بگیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به انجام مطالعات فرونشست به شکل ویژه در ۱۰ فرودگاه اصفهان، مشهد، تبریز، اردبیل، یزد، ایلام، شیراز، کرمان، کرمانشاه و بم و ارسال نتایج آن به وزارت راه‌وشهرسازی، افزود: بر اساس بررسی‌های مرکز تحقیقات، هم‌اکنون وضعیت بیشتر این فرودگاه‌ها نگران‌کننده نیست، اما از آنجا که محدوده فرونشستی رو به گسترش است و می‌تواند به فضای فرودگاهی نزدیک شود، لازم است برای فرودگاه‌ها حریم‌هایی را قائل شویم و برداشت آب‌های زیرزمینی و کشاورزی در حریم فرودگاهی باید مدیریت هوشمندانه شود تا بتوان موضوع فرونشست را تا حد امکان به تأخیر انداخت یا روند آن را کند کرد.

وی از تدوین و تنظیم درخواستی برای مدیریت برداشت آب‌های زیرزمینی و کشاورزی در حریم فرودگاهی خبر داد و افزود: مقرر شد تا شرکت فرودگاه‌ها با همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، درخواستی را تهیه و تنظیم کند و به وزیر راه ارائه دهد و این درخواست با تصویب در هیئت‌وزیران و سازمان مدیریت بحران کشور عملیاتی و اجرایی شود؛ بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، سازمان آب و وزارت نیرو محدودیت‌هایی را برای برداشت آب‌های زیرزمینی در پهنه فرودگاه‌ها و در حریم فرودگاه‌ها انجام خواهند داد؛ هنوز الزام نشده است، اما در تلاش هستیم تا با تصویب هیئت‌وزیران و همکاری سازمان مدیریت بحران این‌کار الزامی شود، زیرا با توجه به برداشت‌های بی‌رویه، این معضل مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

شکرچی‌زاده گفت: در مرکز تحقیقات وزارت راه، مطالعاتی درباره راه‌آهن تهران‌مشهد انجام و توصیه‌هایی برای کاهش مخاطرات فرونشست در خطوط راه‌آهن برای شرکت راه‌آهن ارسال شده است.
وی تأکید کرد: شرکت راه‌آهن نیز به کاهش مخاطرات فرونشست در خطوط ریلی توجه دارد و امیدواریم با تعامل مشکلات حل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->