شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴
سرخط خبرها

ابلاغ برنامه‌های مدیریت برداشت آب در حریم فرودگاه مشهد تا یک ماه آینده

  • کد خبر: ۸۴۴۲۷
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
ابلاغ برنامه‌های مدیریت برداشت آب در حریم فرودگاه مشهد تا یک ماه آینده
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی: موضوع نگران‌کننده‌ای برای این فرودگاه وجود ندارد و هیچ گزارشی مبنی بر فرونشست در این محدوده به دست ما نرسیده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ هفته پیش مرکز تحقیقات وزارت راه‌وشهرسازی نتایج مطالعات فرونشست ۱۰ فرودگاه کشور ازجمله فرودگاه مشهد را به این وزارتخانه اعلام کرد تا این سند برنامه‌ای برای تدوین اقدامات عملی در موضوع برداشت آب‌های زیرزمینی و مدیریت این برداشت در حریم فرودگاه‌ها باشد.

دیروز محمد شکر‌چی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرده بود که بر اساس نتایج مطالعات، وضعیت فرونشست در فرودگاه‌هایی که درباره آن‌ها تحقیق شده، ازجمله فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد مشهد نگران‌کننده نیست، اما درمجموع وضعیت فرونشست زمین وضعیتی نگران‌کننده است و برای اینکه در آینده شاهد فرونشست فرودگاه‌ها نباشیم؛ باید از هم‌اکنون مدل برداشت آب در حریم فرودگاه‌ها مدیریت شود.

در این راستا مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مطالعات انجام‌شده درباره وضعیت فرونشست فرودگاه مشهد، گفت: براساس نتایج این تحقیقات، موضوع نگران‌کننده‌ای برای این فرودگاه وجود ندارد و هیچ گزارشی مبنی بر فرونشست در این محدوده به دست ما نرسیده است.

محمود امانی‌بنی با تأکید بر اینکه سازمان‌های متولی ازجمله سازمان‌های حوزه آب درباره برداشت آب‌های زیرزمینی نگران‌تر از ما هستند، تصریح کرد: چندی پیش درباره گسترش شهر‌ها به نزدیک فرودگاه‌ها، نامه‌نگاری‌هایی با استاندار خراسان‌رضوی انجام شد و در موضوع فرونشست و تحقیقات انجام‌شده نیز امروز در تهران نشستی داریم تا این نتایج به ما تحویل داده شود.

احتمال تغییر مدل برداشت آب در نزدیکی فرودگاه

وی افزود: پس از اینکه نتایج مطالعات فرونشست فرودگاه‌های کشور ازجمله فرودگاه مشهد به اطلاع ما رسید، ما نیز اقداماتمان برای تدوین مدل برداشت آب از حریم فرودگاه مشهد را آغاز خواهیم کرد تا اگر نیاز به کاهش چاه‌ها و برداشت آب در حریم فرودگاه باشد، براساس شیب زمین و شعاع‌های جنوبی، شرقی، غربی و شمالی فرودگاه این اقدامات و مدل برداشت مشخص شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی ادامه داد: سعی ما این است که پس از ابلاغ نتایج مطالعات، حداکثر تا یک‌ماه آینده تمهیدات لازمی که برای مدیریت برداشت آب در حریم فرودگاه مشهد لازم است، تدوین و آماده شود و نتایج آن برای ابلاغ به دستگاه‌های متولی به استاندار خراسان‌رضوی ارسال شود تا بتوانیم پس از آن نشست‌های هماهنگی با دستگاه‌های مجری و متولی را برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در بالادست فرودگاه مشهد کوه‌های خلج وجود دارد و پایین‌دست این فرودگاه نیز نیروی هوایی است و پیرامون فرودگاه زمین‌های کشاورزی زیادی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به وضعیت جغرافیایی فرودگاه مشهد، باید براساس مطالعات انجام‌شده به نتایج دقیقی برای برنامه اجرایی برسیم تا ببینیم که برنامه‌های ما در چه سطحی و چگونه و در چه محلی اجرا شود.

امانی‌بنی درباره آخرین وضعیت پرواز‌های فرودگاه مشهد پس از زردشدن وضعیت کرونایی این شهر، گفت: اکنون تعداد پرواز‌های روزانه فرودگاه مشهد به میزان ۵۵ درصد پرواز‌های قبل از شیوع ویروس کروناست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->