سرخط خبرها

میهمانی به صرف انتقاد!

  • کد خبر: ۸۴۶
  • ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
میهمانی به صرف انتقاد!
در جلسات هم‌اندیشی شهرآرامحله از ما برای خودمان می گویید

سیده نعیمه زینبی - «در کنار دوستانی هستیم که ساعاتی از یک بعدازظهر گرم در آخرین روزهای خرداد میهمان ما بودند تا شهرآرا را نقد کنیم و نقاط ضعف و قوتمان را بشناسیم تا در آینده بهتر در خدمتشان باشیم».
این جمله آغازین رضا سلیمان‌نوری، سردبیر شهرآرامحله است که به منطقه 7 آمده تا در کنار کورش باوندی، شهردار منطقه و ناصر خجسته، معاون فرهنگی منطقه و با همراهی مخاطبان خوبمان از «شهرآرا» و البته «شهرآرامحله» بیشتر بشنویم. «شهرآرامحله»‌ای که خودش را جزئی از مردم می‌داند، این‌بار میزبان است. مخاطبان با دعوت ما آمده‌اند تا این‌بار از ما به خودمان بگویند. از اینکه چقدر از عملکرد‌مان رضایت دارند و کدام توقعاتشان برآورده نشده است. هرچه نباشد، آن‌ها انگیزه تپش قلب مجموعه‌ای هستند که به امیدشان تلاش می‌کند. نبض بودن ما به حضور مستمر کسانی می‌زند که مطالب را می‌خوانند، گاهی دوست دارند و گاهی نقد می‌کنند؛ اما همین نفس بودن و حضورشان دلگرمی‌مان است. این گزارش با حذف تشکرات و اظهار لطف خوانندگان، خلاصه‌ای است از آنچه گفتیم و از آنچه شنیدیم.

 

چه انتظاری دارید؟
روزنامه شهرآرا ده‌ساله شد. معمول است که تولد را جشن بگیرند اما این‌بار به جای سور و سات جشن، بساط نقد برپاست. سردبیر شهرآرامحله در این‌باره گفت: ما در ده‌سالگی، سلسله نشست‌هایی را برگزار کردیم تا مخاطبان به ما بگویند که چه انتظاراتی از شهرآرا دارند؟ چه ضمائمی باید اضافه یا کم شود؟ باید در چه حوزه‌هایی ورود پیدا کنیم تا مثمرثمر باشد؟ و ماجراهایی از این دست که به ما کمک می‌کند نشریه‌ای را چاپ کنیم که مردم بیشتر دوست داشته باشند. ما مسائلی را که مطرح می‌کنید، پیگیر خواهیم بود.


از انتقاد استقبال می‌کنیم
کورش باوندی، شهردار منطقه هم با تبریک ده‌سالگی روزنامه شهرآرا گفت: امیدوارم این روزنامه مسیر تکامل خودش را ادامه بدهد و هرچه زودتر به آن کمالی که شهروندان می‌خواهند، برسد. روزنامه شهرآرا نقطه ارتباط شهروندان با مسئولان است و در چهارچوب وظایفش سعی می‌کند که دوطرفه نقطه نظرات را به مردم و مسئولان منتقل کند. نقطه عطف این روزنامه در این ارتباط دوسویه، شهرآرامحله است.
کسانی که در هر منطقه ساکن هستند، با این ضمیمه مخاطب روزنامه شهرآرا و خبرنگارانش قرار می‌گیرند و مسائل خود را مطرح می‌کنند یا به گذشته برمی‌گردند.خاطراتی را که نسل گذشته بیان می‌کنند و نسل جدید با آن آشنا نیست، اینجا می‌خوانیم. شهرآرامحله فرصت خوبی است تا با گذشته‌مان پیوند برقرار کنیم و به آنچه بودیم و هستیم، بیشتر از گذشته افتخار کنیم. ما در مجموعه شهرداری خودمان را جدا از شهرآرا نمی‌دانیم و اگر گاهی انتقادی می‌کنیم، به منزله ضعف نیست، بلکه برای رفع مشکل است تا رضایتمندی میان شهروندان بیشتر شود.
از همه‌ انتقاداتی که از مجموعه شهرداری صورت می‌گیرد، چه از طریق رسانه و چه از طریق مردم، استقبال می‌کنیم تا با کمک همه مجموعه‌هایی که می‌خواهند همراه مدیریت‌شهری باشند، خدمات مناسب‌تری به مردم ارائه کنیم تا در نهایت ارتقای زندگی و به‌ویژه محیط زندگی شهروندان را فراهم کنیم. ما از انتقاد استقبال می‌کنیم تا با کمک یکدیگر مشکلات را رفع کنیم.

 

جایی برای دیده‌نشدگان!
ناصر خجسته، معاون فرهنگی منطقه نیز در ادامه این نشست از ضمائم شهرآرا یاد کرد و گفت: ما از نزدیک شاهد هستیم که خبرنگاران شهرآرامحله چه تلاش‌هایی می‌کنند تا اخبار و گزارش‌های منطقه به‌موقع به دست مخاطب برسد. ما در مشهد روزنامه‌ای نداریم که این‌قدر ضمائم داشته باشد. ضمائمی که در دوره جدید اضافه شد، هم هزینه دارد و هم انرژی صرف آن می‌شود تا روزنامه خواندنی‌تر شود.
وی که سابقه حضور چندین‌ساله در معاونت فرهنگی شهرداری را دارد، از خاطره نحوه هفتگی شدن شهرآرامحله گفت و افزود: زمانی که قرار بود شهرآرامحله هفتگی شود، با خودم می‌گفتم آیا امکانش هست که 8 صفحه روزنامه را با یک منطقه پر کرد و آیا این‌قدر خبر در یک منطقه هست که بخواهد به مردم برسد؟ اما الان به جایی رسیده‌ایم که می‌بینیم اطلاعات بیش از این 8 صفحه است و گاهی نمی‌شود همه آن اخبار چاپ شود.
خجسته سپس با اشاره به نقش شهرآرامحله در شناساندن چهره‌های محلی عنوان کرد: بیشتر چهره‌هایی را که اینجا می‌بینیم، قبل از این در شهرآرامحله دیده‌ایم. وقتی که عکس یک نوجوان یا جوانی را که مقام کسب کرده و در جای دیگری دیده نمی‌شود، در شهرآرامحله می‌بینیم لذت می‌بریم. این حُسن شهرآراست. البته انتقاداتی هم هست. شما فکر نکنید این روزنامه برای شهرداری است و هرچه ما بخواهیم، در آن منعکس می‌شود. گاهی ما مطالبی را پیگیر هستیم که چاپ نمی‌شود و البته می‌دانیم که بیشتر سعی می‌کنند مطالبی را درج کنند که جنبه مردمی دارد و سوژه‌های خاص را به سختی پیدا می‌کنند و از این بابت از همه همکارانم در حوزه شهرآرامحله منطقه 7 تشکر می‌کنم.

 

روزنامه در بوستان!
محمد درودی که به‌عنوان مربی پرورشی خلاق در شهرآرامحله معرفی شده و امام جماعت و فعال فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله پروین است، نیز در این نشست گفت: مردم از روزنامه‌خوانی فاصله گرفته‌اند؛ به‌خصوص از زمانی که فضای مجازی گریبان همه را گرفته است. شهرآرامترو یکی از کارهای خوبی است که انجام شده و مردم را با نشریه کاغذی آشتی می‌دهد. در همین راستا می‌توانیم زمانی که مردم برای تفریح به بوستان‌ها می‌آیند و ساعتی را با خانواده در آنجا هستند، یک مکان برای ایستگاه روزنامه‌خوانی داشته باشیم. مردم از این طرح استقبال می‌کنند؛ به‌خصوص وقتی که می‌بینند عکس هم‌محلی‌شان روی جلد چاپ شده است، بیشتر رغبت می‌کنند. گاهی بعضی از اماکن یا مساجد کارهای ابتکاری می‌کنند که باید آن‌ها را شناسایی کنیم. گاهی اگر نقدی به انفعال سازمانی داریم، می‌توانیم الگوهای فعال معرفی کنیم تا از آن سرمشق بگیرند. پس شهرآرامحله می‌تواند برای دیگران الگوساز هم باشد.


شهرآرا تابلو اعلانات شود
مرتضی فدائی، امام جماعت مسجد نیز گفت: شهرآرامحله توانسته است تابلو اعلانات خوبی برای محله باشد. نمی‌توانیم بگوییم صددرصد ولی در مجموع خوب عمل کرده است. اگر در محله روزنامه را به تابلو نیازمندی تبدیل کنیم، چه می‌شود؟ اگر به کار یا کارگر نیاز داریم در اینجا درج شود ، همچنین کارهای تولیدی مسجد خودمان که قریب به 16 خانوار در آن فعالیت می‌کنند. خانم تولیدکننده می‌داند که اگر در شهرآرا معرفی شود، می‌تواند محصولش را بفروشد. کلاس‌های تابستانی هم همین‌طور. خیلی از افراد اطلاع ندارند که کجا کلاس هست. اگر مساجد و مغازه‌دارهای فعال نیازمندی‌هایشان را اعلام کنند، مراجعه مردم به روزنامه بیشتر می‌شود.
نوآوران، دبیر پیشگیری از جرم منطقه 7 نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: متأسفانه شوراهای اجتماعی این منطقه که بیشترین تعداد محلات را دارد، فعالیت خوبی ندارند تاشهرآرا بخواهد از آن خبر تهیه کند. اگر شورا جایگاه خودش را پیدا کند، می‌تواند خبرهای خوبی را انتقال دهد. من ندیدم که روزنامه شهرآرا از معضلات و مشکلات محله چیزی بگوید. گاهی ما معضلات اجتماعی داریم که باید به آن پرداخته شود؛ مثلا کافه سنتی‌ها را جمع‌آوری کردیم یا زنان بی‌سرپرست را به‌کارگیری کردیم اما جایی درج نشد.


درخواست پیگیری از شهرآرا
مجید حبیب، نماینده تشکل‌های مردمی محله المهدی هم 2 پیشنهاد با انگیزه بهبود کارکرد شهرآرامحله ارائه کرد: ما توقعمان از شهرآرامحله این است که اخبارش در قالب محله قرار بگیرد. بهتر است بیشتر درخواست‌ها و مشکلات مردمی منعکس شود. با این ستون ریز و کوچک زردرنگ «حرف مردم» با فونت کوچک، رغبتی برای ارائه درخواستم ندارم. خواست مردم از شهرآرا پیگیری کارهاست. همچنین انعکاس فعالیت‌های سمن‌ها و تشکل‌های محلی در شهرآرامحله کم‌رنگ است. شهرآرامحله باید تریبون این تشکل‌ها باشد که برنامه‌هایشان را اطلاع‌رسانی کنند. اگر این‌گونه شود، مخاطب‌های آن مجموعه‌ها مخاطب شهرآرامحله می‌شوند و در کنار آن استقبال خواننده‌ها از شهرآرامحله بیشتر می‌شود.
قاسم فتحی که یکی از سوژه‌های شهرآرامحله در قالب گزارشی با عنوان مجسمه‌ساز رب‌فروش بود نیز ضمن تقدیر از عوامل روزنامه گفت: از کسانی که می‌گردند و سوژه‌هایشان را از طبقه محروم جامعه انتخاب می‌کنند، تشکر می‌کنم.


شهرآرا صدای ماست
سیدعلی حسینی از اهالی شهرک طرق و استاد دانشگاه رضوی نیز در نشست هم‌اندیشی «ما و محله ما» گفت: یکی از مسائلی که پیش از این انجام می‌شد، محله‌گردی با مسئولان بود که محله‌ را به صورت کاوشگرانه بررسی و مشکلات آن را یادداشت می‌کردند و مطالبه‌گری تا حصول نتیجه ادامه داشت. جاده محمد‌آباد از این موارد بود.
او درباره تأثیر معرفی شخصیت‌های محلی هر منطقه در شهرآرامحله هم افزود: افرادی هستند که موفقیتی داشته‌اند یا کاری کرده‌اند. معرفی این افراد می‌تواند روحیه مردم را به سمت کارهای مثبت هدایت کند.
آخرین مسئله‌ای که حسینی درخواست پیگیری آن را از شهرآرامحله داشت، توسعه فضاهای آموزشی در منطقه بود. وی گفت: ما به عنوان شهروندان فعال منطقه، شهرآرامحله را جایی می‌دانیم که صدای ما در آن شنیده می‌شود. حرف‌های دلمان را می‌زنیم و پیگیری می‌شود. دوست دارم اینجا یک‌بار دیگر بگویم کلاس‌های چهل‌نفره در مناطق پیرامونی و فضای نامناسب آموزشی می‌تواند مشکلات این مناطق را چندبرابر کند. اگر امروز بیش از 600 دانش‌آموز مهاجر داریم و هیچ فضایی برای آن‌ها تهیه نشده است، از کوتاهی مسئولان است که ما باید مطالبه‌گری کنیم.


توزیع خوب نیست
وحید اکبرپور که طی 5 سال اخیر نشریه طریق را در طرق با همراهی دوستانش به راه انداخته است، از دیگر شرکت‌کنندگان در بحث بود. او گفت: شهرآرامحله گفت‌وگوی افرادی را که هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌شناسد، چاپ می‌کند. کسانی که مثمرثمر هستند ولی دیده نشده‌اند.
اکبرپور افزود: در طرح قبلی محلات تعداد اخبار کم بود اما در گرید جدید تعدادش بیشتر شده است. ستون حرف مردم هم اضافه شده که اگر همراه با پیگیری باشد، خیلی خوب است. همیشه یک یا دو خبر در روزنامه مربوط به طرق است ولی موضوع ناراحت‌کننده این است که توزیع در منطقه صفر است. وقتی مطلبی از ما در روزنامه چاپ می‌شود، نمی‌توانیم آن را در طرق تهیه کنیم. اگر این نشریه در سوپرمارکت‌ها یا جاهایی که رفت‌وآمد مردم بیشتر است، توزیع شود، با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود. ما 4000 نسخه نشریه طریق را به وسیله سوپرها توزیع می‌کنیم و هیچ نسخه‌ای برگشت نمی‌خورد.وی ادامه داد: شهرآرا در بعضی حوزه‌ها وارد نمی‌شود. مثلا در موضوع قول‌نامه‌ای بودن خانه‌های طرق ورود نکرد. گاهی هم محله‌ها را خوب‌تر از آنچه که هست، جلوه می‌دهد. شهرآرامحله باید پیگیر مشکلات باشد، مطالبه‌گری کند و آن را به سرانجام برساند. موضوع درج نام عکاسان محلی هم هست. چه خوب است که اسم کسانی که عکس می‌فرستند هم درج شود.


خبرنگار افتخاری داشته باشیم
نوبت به سبزعلی که رسید، درباره ضمائم روزنامه گفت: امکانات شهری در مناطق کم‌برخوردار یکسان تقسیم نشده است. انتظار داریم روزنامه به این مسائل بپردازد. پیشنهاد می‌دهم در هر منطقه خبرنگار افتخاری داشته باشیم که با شهرآرا همکاری کند تا از طریق آن خبرنگار اتفاقات و مسائل منطقه بازگو شود. بحث دیگر، توزیع روزنامه است که مساجد به‌عنوان پایگاه‌هایی که مردم به آن مراجعه می‌کنند، جای خوبی است که نباید در گسترش فرهنگ روزنامه‌خوانی و توزیع از آن غافل شد. غلامی، از اعضای فعال محله ایمان، نیز گفت: شهرآرامحله به وظایف خودش عمل نکرده است و کاستی‌هایی دارد. چون باید فعالیت‌ها و همچنین مشکلات منطقه به گوش مسئولان شهری برسد. چه بهتر که روزنامه پل ارتباطی باشد که مسائل و مشکلات را شفاف به مسئولان بگویند.
سلامی، از هنرمندان محله پروین، نیز به اهمیت هنر موسیقی محلی در بین مردم خراسان پرداخت و از شهرآرامحله خواست که در این زمینه فعال باشد. او همچنین خواست هنرمندانی که در این زمینه فراموش شده‌اند، از طریق شهرآرامحله به مردم معرفی شوند.


هیئت‌ها را تبلیغ کنید
حامد رحمانی، شاعر جوان طرقی، به مسئله خبرنگاران افتخاری محلات اشاره کرد و گفت: ما می‌خواهیم که بیشتر به کودکان و نوجوانان توجه شود. نکته مثبت شهرآرا این است که افراد ساکن محله رغبت بیشتری به خواندن روزنامه محل خودشان دارند. شاید بیشتر افراد محله روزنامه را بخوانند، چون یا به خودشان ربط دارد یا به محله‌شان. در روزنامه‌های کثیرالانتشار این‌طور نیست؛ مطالب کلی است و مصداق‌های عینی در محلات ندارد.
جمال مقدم، کارشناس ارشد حوزه و مداح هم گفت: خود این جلسه که برگزار شده، بسیار عالی است. شهرآرامحله شوق خاصی دارد. از گزارش‌های این مجله بازخورد می‌گیریم اما متأسفانه رنگ مذهب در محله کم‌رنگ است. مسجدها و هیئت‌ها خیلی طرح نمی‌شوند. تعداد هیئت‌ها و جلسات این محله خیلی بیشتر از محلات دیگر است ولی تبلیغات آن کم است.


در کتابخانه شهرآرا داشته باشیم
موضوع توزیع که از نکات مطرح‌شده بیشتر مخاطبان بود، از سوی باغستانی نیز مطرح شد. وی گفت: روزنامه‌ای که به دستم می‌رسد، برخی اوقات شهرآرامحله را ندارد.
متحدی، مسئول کتابخانه شهید مطهری، نیز گفت: شهرآرامحله می‌تواند ظرفیت خیلی خوبی برای شناساندن مراکز فرهنگی هر محله باشد. حدود 90درصد اخباری که از کتابخانه ارسال می‌شود، در نشریه انعکاس داده شده است. من پیشنهاد می‌کنم که ستونی را هم برای مراکز فرهنگی این محله اختصاص بدهند. ما کلاس خوش‌نویسی و هنری و نشست داریم. انعکاس این اخبار برای بالابردن ظرفیت کتاب‌خوانی هم می‌تواند مؤثر باشد. اگر یک نسخه شهرآرا به کتابخانه ارسال شود، در بخش مطالعه نشریات قرار داده خواهد شد. ما از صبح تا شب در کتابخانه هستیم و والدینی که همراه کودکان به آنجا می‌آیند، می‌توانند مطبوعات را مطالعه کنند. سیدزاده، کارشناس آموزش مرکز بهداشت شماره 5 مشهد، نیز پیشنهاد معارفه اعضای کانون سلامت محلات را داد. وی همچنین خواستار برگزاری مسابقه در نشریه برای جذب مخاطب شد.


به مهاجران هم فرصت بدهیم
جلائیان، فعال فرهنگی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، نیز ضمن اشاره به فعالیت‌هایی که در محل زندگی‌اش داشته، به نقش شهرآرامحله برای گسترش اشتغال خانگی که به راه انداخته بود، اشاره کرد و گفت: شهرآرا فقط انعکاس ندهد و پیگیر مشکلات باشد تا فعالیت‌های نوپا حمایت شوند.امید منیژه، از قهرمان‌های ورزشی محله، هم حرف‌ها و گلایه‌های خودش را داشت.
او از اهمیت ندادن به ورزش باستانی گفت و ادامه داد: در منطقه به این وسعت، یک زورخانه نداریم و در مراسمات از ورزش باستانی استفاده نمی‌شود.
عبداللهی، از مهاجران محله، که در خیریه سیدالشهدا به امور مهاجران در سرتاسر شهر رسیدگی می‌کند هم در ابتدا مختصری از کارهای خیر مؤسسه گفت و از اینکه این نشست از معدود مواردی است که برای مهاجران هم فرصتی برای گفت‌وگو فراهم شده، تشکر کرد. میرزاده، دیگر عضو جامعه مهاجر نیز نظرات خود را که بیشتر با نحوه چاپ نشریه و ویراستاری آن مرتبط بود، بیان کرد.
یوسف‌زاده، آخرین نفری بود که در این نشست به نمایندگی از اهالی منطقه 7 صحبت کرد. وی گفت: راهکارهایی برای تنش‌های زندگی امروز داشته باشید. درخواست دارم که جلسات دوام ثامن و موضوعاتی که آموزش داده می‌شود در روزنامه درج شود.

 

طرح شهروندخبرنگار در دست بررسی!
پس از شنیدن صحبت‌های افراد حاضر در نشست، دوباره تریبون در اختیار سردبیر شهرآرامحله قرار گرفت تا درباره مسائل مرتبط با حوزه فعالیتش توضیحاتی ارائه کند. سلیمان‌نوری درباره توزیع روزنامه گفت: ما قراردادی با اداره شورای اجتماعی محلات شهرداری داریم که با توجه به تغییرات در حال انجام در شورای اجتماعی محلات دست نگه داشته‌ایم تا فهرست اعضای جدید از سوی این اداره در اختیار ما قرار داده شود. در بحث کلیت توزیع، واقعیت این است که از نظر قانونی نشریات باید در باجه‌ها توزیع شود و ما در بیشتر مناطق شهر حتی مناطق برخوردار مانند مناطق 9، 10 و 11 نیز به دلیل کمبود باجه مطبوعات با این مشکل مواجه هستیم. این مسئله را به هیئت‌مدیره منتقل می‌کنیم تا شاید بتوان گامی در جهت رفع این مسئله برداشت.وی همچنین درباره گرید جدید شهرآرامحله گفت: در طرح جدید نشریه، 3 قسمت را به مردم محله اختصاص داده‌ایم. یادداشت صفحه2 و مردمک صفحه8 و ستون حرف مردم همین صفحه باید به کمک شما عزیزان تکمیل شود. در صفحه 3 فضایی را برای گفت‌وگو با مدیران منطقه گذاشتیم. صفحه 6 به تشکل‌ها، افراد و اماکن برتر هر منطقه اختصاص دارد. ما افراد قابلی در مناطق مختلف داریم که از این کانال معرفی می‌شوند. می‌خواهیم الگوسازی کنیم تا افراد ساکن هر منطقه به مناطق دیگر غبطه نخورند و خودبه‌خود محله‌ برایشان مهم شود. منطقه 7 مهاجرپذیر است و باید پیوند بین‌ ساکنان آن را مستحکم‌تر کرد که معرفی انسان‌های نمونه منطقه یکی از راه‌هایش است. همچنین 3 خبر 150کلمه‌ای در صفحه 7 در نظر گرفته‌ایم که انتظار داریم دوستانمان در مناطق آن را پر کنند.سلیمان‌نوری درباره توزیع روزنامه در کتابخانه‌ها و شورای اجتماعی محلات نیز عنوان کرد: ما قبلا روزنامه را برای کتابخانه به‌صورت رایگان می‌فرستادیم که با پیشنهاد تفاهم‌نامه مدیر کتابخانه‌ها تا انعقاد آن قطع شد. همچنین اعضای شورای اجتماعی در حال تغییر هستند و ما اکنون تنها پوشش جلسات را داریم.
سردبیر شهرآرامحله درباره طرح شهروندخبرنگار نیز گفت: ما طرحی را در آینده نزدیک به اجرا خواهیم گذاشت که بحث شهروندخبرنگار است تا دیگران هر خبری دارند، در اختیار ما قرار بدهند تا همه مناطق و محلات پوشش داده شود. الان 2 نفر در منطقه 3 روز را درگیر بستن شهرآرامحله و 3 روز دیگر هفته هم درگیر گرفتن گزارش‌ها و جمع‌آوری مطالب هستند و فرصت ندارند به تمام اتفاقات منطقه در طول هفته اشراف داشته باشند. اگر شهروندخبرنگار داشته باشیم، می‌شود انتظار داشت که اخبار همه محلات پوشش داده شود.
وی همچنین افزود: پارسال تبلیغ برای هیئت‌ها را رایگان اعلام کردیم که در این منطقه استقبال نشد. همچنین پیشنهاد ایجاد ایستگاه‌های روزنامه‌خوانی در بوستان‌ها را به مسئولان روزنامه منتقل می‌کنیم.

 

نگاه مردم مترقی است
شهردار منطقه نیز در پایان این نشست با اشاره به صحبت‌هایی که در حین آن مطرح شد، گفت: ما اگر ادعا کنیم که محلات منطقه‌مان هیچ مشکلی ندارند، دروغ گفته‌ایم. در محله‌گردی‌ها هم گفتیم که حق با مردم است ولی اینکه توقع داشته باشند موضوعات چهل‌ساله را در این مدت کوتاه حل و فصل کنیم، اشتباه است و بر همین اساس قول می‌دهیم که بر اساس بودجه ابلاغی و برنامه مصوب عمل کنیم. ما اگر به بولوار جمهوری بیشتر از شهرک ابوذر رسیدگی می‌کنیم، به این دلیل است که تعداد کسانی که از بولوار فرودگاه استفاده می‌کنند، بیشتر است. پس برایمان در اولویت قرار می‌گیرد، اما در کل با توجه به اتفاقات و سرمایه‌گذاری منابع مالی و انسانی که در محلات ما رخ داده است، من به محلات خودمان افتخار می‌کنم.
وی با تأکید به ورود جدی شهرداری در مناسبت‌های مذهبی، درباره ارتباط نداشتن بعضی درخواست‌ها با شهرداری افزود: مردم نشان دادند که از مسئولان یک گام جلوتر هستند. آن‌ها توقع دارند شهرداری به‌عنوان مدیریت‌شهری تمام مشکلات را حل کند، چون نگاهشان این است که باید یک مدیریت‌شهری واحد وجود داشته باشد. اینکه از ما می‌خواهند برای مدارس و مساجد و بیمارستان‌ها و مجموعه‌های ورزشی اقدام کنیم، به دلیل نگاه مترقی مردم است، اما شهرداری متولی واحد شهری و تصمیم‌گیرنده و اقدام‌کننده در تمام موارد نیست. امیدوارم این اتفاق خوب در آینده بیفتد که یک تصمیم‌گیری واحد شهری وجود داشته باشد که بخش‌های مختلف را با هم هماهنگ کند تا این مشکلات را نداشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->