جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

افتتاح موزه قلب پرفسور صادقی در نیشابور

  • کد خبر: ۸۴۹۳
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
افتتاح موزه قلب پرفسور صادقی در نیشابور
موزه قلب پروفسور صادقی در مجموعه افلاک نمای حکیم عمر خیام نیشابوری افتتاح شد.
به گزارش شهرآرا نیوز، گردشگری وصنایع دستی خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار نیشابور در مراسم افتتاح موزه قلب پروفسور حسین صادقی با بیان این مطلب گفت: «احداث افلاک نمای خیام و در کنار آن ایجاد موزه قلب پروفسور صادقی موقعیت ویژه‌ای را برای نیشابور به ارمغان آورده که حاصل تلاش‌ها و همکاری‌های بی دریغ خیران، مسئولان و شهروندان است».

سعید شیبانی افزود: «پروفسور صادقی از چهره‌های ماندگار نیشابور و میراث گران بهای علمی و فرهنگی در سطح جهان است و ایجاد این موزه در جهت تقدیر و تجلیل از چند دهه تلاش‌های ارزشمند این شخصیت جهانی است».

شیبانی اظهار کرد: «ایجاد این مجموعه فرهنگی و اقتصادی در راستای حرکت نیشابور به سمت یک شهر پایدار و تاریخی است و گذر زمان عظمت این تلاش‌ها را بیش از پیش روشن خواهد کرد».
در ادامه مدیر افلاک نمای خیام نیز گفت: «موزه قلب گنجینه‌ای علمی شامل تجهیزات، عکس‌ها و اسناد متنوعی است که می‌تواند مورد استفاده دانشجویان و محققان قرار گیرد و به مرور زمان بر این‌مجموعه افزوده خواهد شد».

محمد چوپانکاره افزود: بازدیدکنندگان از افلاک نما پس از مکاشفه در افلاک قدم به جهان موزه قلب می‌گذارند برای جویندگان حقیقت به همان اندازه که تماشای کیهان جذاب است موزه قلب نیز جالب است و به سهولت دوره کوتاهی از هستی‌شناسی را طی می‌کنند و درس معرفت‌شناسی می‌گیرند.

هم چنین پروفسور حسین صادقی نیز در این مراسم گفت: «۸۰ درصد مرگ‌های ناگهانی مربوط به قلب است که علت عمده آن مصرف غذا‌های چرب و فست فودی و کم تحرکی است».

او افزود: «هدف از ایجاد این موزه در کنار افلاک نما آشنایی مردم با این عضو حیاتی است تا پس از دیدن مجموعه افلاک و صورت‌های فلکی در موزه قلب با کارکرد این عضو شگفت‌انگیز و پیچیده بیشتر آشنا شوند».
هم چنین فرماندار اسبق نیشابور که در این مراسم حضور داشت گفت: «در آن زمان که احداث این مجموعه کلید خورد کل اعتبار پژوهشی کشور ۳۰ میلیارد ریال بود در حالی که برای احداث این مجموعه ۳۲ میلیارد ریال جذب شد و در طی سفر استانی ریاست جمهوری نیز یکصد میلیارد ریال اعتبار به این مجموعه اختصاص یافت».

غلامحسین مظفری افزود: «تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات از شرکت زایس آلمان برای این‌مجموعه شده و از محل کمک‌های مردمی ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث این مجموعه جمع‌آوری شده است».
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->