ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از رکوردشکنی در دوومیدانی تا طلای شطرنج نابینایان در ورزش بانوان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۵۰۲۷
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
از رکوردشکنی در دوومیدانی تا طلای شطرنج نابینایان در ورزش بانوان خراسان رضوی
درخشش ورزش بانوان خراسان رضوی در میادین مختلف چشم‌ها را خیره کرده‌است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بانوان ورزشکار خراسانی همگی روز‌های طلایی و موفقی را پشت‌سر گذاشتند و تنها‌ناکامی پایان هفته به دختران بدمینتون‌باز رسید. دوومیدانی‌کاران استان رکورد‌های کشوری زدند و شطرنج‌بازان نابینا و کم‌بینای استان به‌همراه بسکتبالیست‌های‌با‌ویلچر نیز درخشیدند.

در اولین گام ملی‌پوش‌های مشهدی در قهرمانی کشور شطرنج نابینایان و کم‌بینایان کشور درخشیدند. این مسابقات شطرنج قهرمانی کشور بانوان به میزبانی بابلسر و در اردوگاه شهید عظیمی برگزار شد. این مسابقات به‌عنوان انتخابی تیم ملی در ۵ روز پیگیری شد. در پایان دور هشتم، فینالیست‌ها شناسایی شدند.

در جدول ورزشکاران کلاس «ب ۱» ملیحه صفایی ۱‌بر ۰ بشیری را شکست داد. در جدول «ب‌۲» و «ب ۳» فاطمه رحیمی ۱ بر ۰ مقابل زنده‌بودی پیروز شد و عاطفه نقوی ۱ بر ۰ از گلی شکست خورد. در بازی‌های دور پایانی نیز ملیحه صفایی و فاطمه رحیمی، ورزشکاران مشهدی، به قهرمانی رسیدند و عاطفه نقوی به مدال نقره رسید. شطرنج یکی از ۸ رشته ورزشی ویژه نابینایان است که مشهد و خراسان رضوی توانسته است با پرورش بازیکنان قدرتمند، به یکی از قطب‌های این رشته تبدیل شود.

ادامه ناکامی‌ها در زمین بدمینتون

هفته چهارم لیگ برتر بدمینتون بانوان پیگیری شد. در هفته‌ای که مشهدی‌های لیگ باید خارج‌از‌خانه به میدان می‌رفتند، تیم شهید فخار مشهد راهی کرج شد تا بتواند به اولین برد خود در لیگ امسال دست پیدا کند. تیم پروتئین‌۹۹ البرز نیز شرایطی مشابه تیم فخار داشت و به‌دنبال اولین پیروزی بود. تیم شهید فخار این هفته حتی یک پیروزی هم کسب نکرد و با نتیجه ۵‌بر ۰ مغلوب میزبان خود شد. در بازی دیگر این هفته نویان تهران ۳‌بر‌۲ میلاد تبریز را شکست داد. به‌این‌ترتیب هفته آینده میلاد تبریز، تیم دوم جدول، بعد از یک شکست باید حریف تیم مشهد شود. تیم فخار هم‌اکنون بدون کسب پیروزی تیمی در انتهای جدول پنج‌تیمی لیگ برتر فصل‌۱۴۰۰ است. آن‌ها تنها‌تیم بومی لیگ برتر هستند.

نماینده مشهد در نیمه‌نهایی بسکتبال‌با‌ویلچر

رقابت‌های قهرمانی کشور بسکتبال‌با‌ویلچر بانوان در مشهد در حال برگزاری است. نماینده استان با نام آویژه‌صنعت پارسا در این دوره حاضر شده که در اولین بازی توانست برابر تیم اردبیل با نتیجه قاطع ۵۹‌بر‌۸ به پیروزی برسد. مهری یوسف‌زاده هدایت تیم مشهد را برعهده دارد. او بعد از پیروزی شاگردانش گفت: با توجه به آمادگی بازیکنان، این برد قابل پیش‌بینی بود. بازیکنان هم به‌خوبی برنامه‌های تاکتیکی را در زمین اجرا کردند. سعی کردیم به همه بازیکنان فرصت بازی بدهیم و به‌همین‌خاطر بازیکنان جوان و نوجوان نیز به میدان رفتند.

اما روز جمعه دومین دیدار مشهدی‌ها نیز در سالن شادروان علی حمیدی برگزار شد که تیم آویژه موفق شد دومین پیروزی خود را ثبت کند. در این بازی اصفهان حریف آن‌ها بود که با نتیجه ۵۵‌بر‌۱۴ به سود مشهدی‌ها به پایان رسید. با این پیروزی نماینده مشهد به‌عنوان صدرنشین راهی نیمه‌نهایی شد. امروز از ساعت‌۱۰:۳۰ تیم بانوان آویژه مقابل تیم شیراز به میدان می‌رو‌د و در صورت کسب پیروزی، راهی فینال خواهد شد. فینال این رقابت‌ها نیز عصر امروز شنبه، اول آبان، برگزار می‌شود و در‌نهایت اختتامیه و توزیع جام و مدال‌ها ساعت‌۲۰ انجام خواهد شد.

رکوردشکنی دوومیدانی‌کاران

دختران دوومیدانی‌کار خراسانی نیز رکوردشکنی کردند. مرحله دوم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های دوومیدانی در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزبانی خرم‌آباد برگزار شد. در این دوره نیز دختران خراسانی در قالب تیم‌های استان‌های مختلف در مسابقات شرکت کردند. البته تیم طرقبه‌شاندیز نیز در این دوره حضور داشت.
حدیثه رئوف، دونده خراسانی، رکورد ملی ۳ هزار با‌مانع جوانان را شکست و پیشتاز شد.

این دونده تیم پلیمر خلیج فارس با ثبت زمان ۱۱‌دقیقه‌و ۸‌ثانیه و ۲۷ صدم ثانیه به خط پایان رسید و رکورددار رده جوانان شد. رکورد قبلی این ماده ۱۲‌دقیقه و ۴۸‌ثانیه بود که باز هم در دست رئوف بود. فاطمه سیماشادکام، دونده هم‌استانی رئوف، نیز به‌عنوان نایب‌قهرمانی این ماده رسید.

رکوردشکنی دیگر توسط مهلا محروقی رقم خورد. او در رشته پرتاب‌دیسک توانست رکورد باشگاهی این ماده را جا‌به‌جا کند و با ثبت نتیجه ۴۸‌متر و ۸۳‌سانتی‌متر قهرمان کشور شد و رکورد قبلی این ماده را که ۴۰‌متر و ۷۳ سانتی‌متر و در دستان خودش بود، شکست. همچنین حدیثه رئوف از پلیمر خلیج فارس در ماده استقامت ۳ هزار متر به قهرمانی رسید. او فقط ۲‌ثانیه با رکورد ملی فاصله دارد. در همین ماده، دیگر‌دونده خراسانی، فاطمه‌سیما شادکام، نیز به عنوان دومی رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->