آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریبا تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است
سرخط خبرها

استفاده دوباره از آب کتری و سماور ممنوع!

  • کد خبر: ۸۶۱۲۹
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
استفاده دوباره از آب کتری و سماور ممنوع!
بعضی از کار‌ها را افراد آنقدر انجام می‌دهند که برایشان یک کار عادی شده است در حالی که ممکن است آن کار برایشان مضر باشد. استفاده دوباره از آب کتری و سماور یکی از همین کارهاست که خیلی مضر است.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان می‌گویند آب جوشیده کتری و سماور را به هیچ عنوان نباید دوباره جوشاند و مصرف کرد.

هنگام آماده کردن چای بهتر است آب از قبل مانده در کتری را عوض کنید. آبی که مجدد جوشیده می‌شود حاوی مواد خطرناکی مانند آرسنیک و نیترات خواهد بود که به شدت برای بدن خطرناک است.

عین ا...، ولی زاده، کارشناس تغذیه با هشدار درباره لزوم پرهیز از چنین کاری گفت: «در آب چند بار جوشیده غلظت نیترات بیشتر می‌شود و سلامت مصرف کننده را به خطر می‌اندازد.

زمانی که نیترات در غلظت زیاد و به دفعات، در معرض حرارت بالا قرار گیرد، ترکیبات آن کاملا تغییر  می‌یابد و به نیتروزامین تبدیل می‌شود که می‌تواند سرطان زا باشد. افزون بر این، نیترات می‌تواند در روده به نیتریت تبدیل و در خون با هموگلوبین ترکیب شود و توانایی انتقال اکسیژن خون به بافت‌های بدن به خصوص مغز را کاهش دهد.»

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->