سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

ماسک‌های اهدایی به سفارت کُره پس داده شد + عکس

  • کد خبر: ۸۶۵۹۵
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
ماسک‌های اهدایی به سفارت کُره پس داده شد + عکس
جهادگران کانون خدمت‌رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در واکنش به اقدام تامل‌انگیز سفارت کُره در اهدای ۲ هزار ماسک به یک بیمارستان تهرانی ۲ هزار ماسک به سفارت کره‌جنوبی هدیه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عجیب ترین تصویری که سفارت کره جنوبی در تهران از خود در صفحه رسمی توئیترش به نمایش گذاشت یک جعبه ماسک مهروموم شده است که پرچم دو کشور رویش نقش بسته و آن را «کمک به مردم ایران برای غلبه بر کووید19» بیان کرده است.

ضمن اینکه برای همه ما ایرانی ها «شادی و سلامتی» آرزو کردند. حالا این دیدار و این اظهار دوستی و محبت برای کدام هدیه گران بهاست؟ دوهزارتا (نه دوهزار جعبه که دوهزار عدد!) ماسکِ کی اف94 که آقای سفیر منت گذاشتند و شخصا آن را به بیمارستان آتیه تهران بردند و ضمن بازدید، آن را تقدیم مدیران بیمارستان کردند و گزارش کارشان را هم به صورت توئیتی غرورآمیز به سمع و نظر عموم مردم ایران رساندند.

آقای سفیر احتمالا با خودش فکر کرده پول های بلوکه شده ایرانی ها را که نمی توانیم بدهیم، یعنی هنوز اجازه اش را از طرف آمریکایی، از کدخدا، نگرفته اند، ولی برای شروع می توانیم حُسن نیت خودمان را نشان بدهیم و دوهزار ماسک ببریم بیمارستان و بگوییم یک جور کمک به «مردم ایران» است. بعدش هم خیال کنیم وضع طوری پیش می رود که بعد از انتشار این خبر غرورآمیز همه ما ایرانی ها برایشان سرودست می شکنیم و هورا می کشیم و از این همه لطف و محبت تا کمر خم می شویم و ازشان می خواهیم بیشتر برایمان سریال کره ای بفرستند.

اما اگر اقدام آن ها را عامدانه ندانیم دست کم باید به قدرت تحلیل و شناخت مردم ایران به وسیله سفیر و مشاورانش در سفارت کره جنوبی شک کرد. حجم و محتوای اظهارنظرهای پایین این توئیت سفارت همه چیز را آشکار می کند و کاربران ایرانی توئیتر به خوبی از خجالت دوستان کره ای درآمدند. مثلا یکی از کاربران نوشته: «با توجه به اینکه بیش از 9میلیارد دلار از حجم دارایی های ایران را مسدود کردید، می شود گفت هر ماسک را 4.6 میلیارد دلار حساب کردید.»

پس از این اظهارنظرها، سفارت کره خیلی زود واکنش نشان داد و در توئیت جداگانه ای نوشت: «دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلار، از ایران در مبارزه با کووید حمایت کرد که شامل یک میلیون واکسن آسترازنکا، یک میلیون ماسک و کیت های پی سی آر می باشد.» البته خیلی ها هم یادآوری کردند که هر بسته صد عددی ماسک کی اف ۹۴ بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار وون کره یعنی ۱۰ تا ۱۳ دلار است که ۲ هزار ماسک حدود ۲۰۰ تا ۲۶۰ دلار می شود. به نظر می رسد هزینه پذیرایی از سفیر کره جنوبی بیش از این مبلغ شده باشد.
در ادامه خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم به این هدیه سفارت کره جنوبی واکنش نشان داد و گفت: «این را فعلا در حد طنز نگه می داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان دادند با آنچه دولت کره در قبال ایران نشان داده، شاید به نوعی نارضایتی دارند و این را در موضوع های مختلف احساس می کنیم.»

ماسک‌های اهدایی به سفارت کُره پس داده شد + عکس

حالا جهادگران کانون خدمت‌رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در واکنش به اقدام تامل‌انگیز سفارت کُره در اهدای ۲ هزار ماسک به یک بیمارستان تهرانی ۲ هزار ماسک به سفارت کره‌جنوبی هدیه کردند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->