نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

چرا پاپ به دنبال سفر به کره شمالی است؟

  • کد خبر: ۸۶۰۶۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
چرا پاپ به دنبال سفر به کره شمالی است؟
اسقف اعظم کره جنوبی اعلام کرد رهبر کاتولیک‌های جهان در تلاش است به کره شمالی سفر کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «لازارو یو هیونگ سیک» اسقف اعظم کره جنوبی اعلام کرد پس از اینکه «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور از پاپ درخواست کرد برای برقراری صلح در شبه جزیره کره از همسایه شمالی‌اش بازدید کند پاپ «فرانسیس دوم» رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در تلاش است تا سفر احتمالی خود را به کره شمالی انجام دهد.

اسقف اعظم کره جنوبی در این خصوص گفت: مون در دیدار جمعه گذشته خود با پاپ فرانسیس در واتیکان از پاپ خواست تا به پیونگ یانگ سفر کند. پاپ فرانسیس گفت که در صورت دریافت دعوتنامه از سوی پیونگ یانگ، خوشحال خواهد شد برای کمک به کره شمالی و صلح در آنجا به کره شمالی سفر کند.

شایان ذکر است هیچ مقام واتیکان تاکنون از کره شمالی که روابط دیپلماتیک رسمی با واتیکان ندارد، بازدید نکرده است. پاپ پیش از این نیز خواستار صلح در شبه جزیره شده و قبلا هم تمایل خود را برای دیدار از کره شمالی ابراز کرده بود.

در جریان دیدار پیشین مون با پاپ در سال ۲۰۱۸، او از طرف «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به صورت شفاهی پاپ را به سفر به کره شمالی دعوت کرد. پاپ در آن زمان گفته بود اگر پیونگ‌یانگ برای او دعوتنامه رسمی بفرستد، حاضر است به کره شمالی سفر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->