تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم
سرخط خبرها

بایدها و نبایدهای نصب و استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی

  • کد خبر: ۸۷۶۶۷
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
بایدها و نبایدهای نصب و استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی
نکات ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی در فصول سرد سال بسیار مهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درباره  رعایت اصول نکات ایمنی در نصب وسایل گرمایشی در فصول سرد سال اظهار کرد: رعایت اصول ایمنی برای جلوگیری از یک پیشامد همیشه مهم است اما با توجه به اینکه در فصول سرد سال هستیم باید برخی نکات را رعایت کنیم.

او افزود: یکی از نکات اساسی که باید به آن توجه شود تخلیه هوای خانه به محیط بیرون از منزل است یعنی  باید روزانه ورود  و خروج هوای داخل منزل بررسی شود زیرا با سوختن بخاری گازسوز به مروز زمان ممکن است اتفاقات خطرآفرین برای افراد به وجود بیاید؛ بنابراین توصیه می‌شود روزنه‌های درب‌ها را با اشیایی همچون پارچه، پتو و ... مسدود نکنید.

مطلق بیان کرد: از تبدیل بخاری و سایر دستگاه هایی که با سوخت‌های غیره کار می کنند جدا خودداری کنید، همچنین  بخاری یا وسیله‌های گاز سوز دیگر را به یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک متصل کنید.

او تاکید کرد: از قراردادن هرگونه وسایل سوختنی از جمله پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیاء قابل اشتعال در مجاورت با بخاری بپرهیزید، همچنین درصورتیکه سوخت بخاری ناقص یا شعله های بخاری به رنگ استاندارد یعنی آبی رنگ نبود یا اگر لوله دودکش بخاری شما سرد بود و محصولات احتراق و گاز‌های سمی از دودکش خارج نمی شد به این موارد بی تفاوت نباشید و سریعا درصدد تکمیل نقایص بکوشید.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرداد: بخاری، آب گرم کن، پکیچ و دستگاه‌های گازسوز که در کف مکان ها نصب می‌شود باید از هر طرف فاصله ۴۵ cm و از بالا فاصله ۷۵ cm را داشته باشند.

فاصله اجاق گاز خانگی از بالا  ۷۵ cm

فاصله بخاری دیواری از اطراف و بالا ۱۰۰ cm 

دودکش و اتصالات باید از جنس مقاوم و بدون هیچ منفذ نشتی در سرتاسر آن باشد

از قرار دادن لوله خروجی بخاری به داخل ظرف آب جدا، خودداری کنید

طول شیلنگ گاز حداکثر یک ونیم متر باشد

در صورت خروج از منزل حتما شیر اصلی گاز بسته شود

از خروج لوله دودکش در داخل شیشه پنجره نیز خودداری کنید

شیلنگ آب برای انتقال گاز به بخاری نیست

در صورتیکه بعد از فصل سرما بخاری را جمع آوری می‌کنید حتما انتهای شیر را با در پوش مسدود کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->