سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

شهربازی به نفع ملت ارزان شد

  • کد خبر: ۸۷۷
  • ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
شهربازی به نفع ملت ارزان شد
با پیگیری رسانه و مدیران شهری بلیت ورودی شهربازی بوستان ملت ۷۰۰۰ تومان شد

با پیگیری رسانه‌ها و مدیران شهری و با ورود نهادهای نظارتی، از روز گذشته قیمت بلیت ورودی شهربازی پارک ملت مشهد که در روزهای اخیر حاشیه‌ساز شده بود، کاهش یافت.
از ابتدای امسال بهره‌بردار، قیمت بلیت ورودی شهربازی پارک ملت را از 7000 تومان به 30 هزار تومان افزایش داده بود. شهروندان با پرداختن این مبلغ می‌توانستند از تمامی وسایل پارک استفاده کنند. با‌این‌حال به دلیل اینکه این نوع نرخ‌گذاری هزینه استفاده از این شهربازی را افزایش داده بود، شهروندان از این مسئله گله داشتند. همین موضوع باعث ورود مدیران شهری و اعضای شورای شهر به تعیین قیمت بلیت شهربازی شد.
در همین راستا احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که بعضی از شهروندان نسبت به وجه ورودی شهر بازی پارک ملت معترض هستند. موضوع را برای بررسی بیشتر در دستور کار اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا قرار دادیم. نمی‌شود از یک‌سو راهبرد ما افزایش نشاط باشد و از سوی دیگر در تقابل با این راهبرد عمل شود. البته این اولین واکنش مدیران شهری مشهد به این مسئله نبود. محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد، در فروردین امسال به تسنیم گفته بود که قرار است این مسئله بررسی شود اما شکل کار این است که شهروندان و مراجعه‌کنندگان، 30 هزار تومان پرداخت کرده‌اند و می‌توانند از تمامی دستگاه‌های تعبیه شده و موجود در شهربازی پارک ملت مشهد استفاده کند. او تأکید کرده بود که مشکلی وجود دارد این است که برای مثال شهروندان مراجعه‌کننده اگر فرد مسن و میان‌سالی را نیز همراه خود داشته باشند باید برای وی نیز ورودی پرداخت کنند، در‌حالی‌که این فرد ممکن است نتواند از وسایل استفاده کند.


کاهش قیمت بلیت ورودی
این مسئله باعث شد عصر دیروز مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد و مدیربازاریابی و بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد سری به شهربازی پارک ملت بزند . مهدی حاتمی در حاشیه این بازدید از تغییر سیستم دریافت هزینه بلیت خبر داد و گفت: طرح ورودی سی‌هزار‌تومانی شهربازی مجوز لازم از دستگاه‌های ناظر شامل شهرداری و سازمان صنعت و معدن را دریافت نکرده، بااین‌حال پیمانکارِ بهره‌بردار طرح را اجرایی کرده بود. در این راستا مکاتبات متعددی در اعتراض به این موضوع داشتیم. حاتمی در ادامه با بیان اینکه امروز(دیروز) جلساتی در دستگاه قضایی با حضور نماینده پیمانکار بهره‌بردار پارک ملت برگزار شد، به خبرنگار شهرآرا گفت: بر این اساس تصمیم بر این شد که سیستم اخذ ورودی شهربازی به سیستم سال 97 بازگردد و مبلغ 7000 تومان بابت ورودی و به طور متوسط 10 هزار تومان هم برای هر دستگاه دریافت شود. او ضمن ابراز امیدواری درباره رفع دغدغه‌های هفته اخیر در خصوص شهربازی پارک ملت، گفت: به پیمانکار بهره‌بردار شهربازی پارک ملت توصیه کردیم تا هردو روش پرداخت را فعال نگه دارد تا همشهریان بتوانند در این زمینه حق انتخاب داشته باشند اما با توجه به اینکه این تصمیم خیلی سریع به پیمانکار بهره‌بردار ابلاغ شده است، روش اخذ ورودی 7000 تومان را در دستور شهربازی قرار داده‌اند، با‌این‌حال امیدواریم با فراهم آمدن امکانات و زیرساخت‌های اجرایی هر‌دو روش فعال شود. حاتمی افزود: دستگاه های مورد استفاده در پارک ملت دارای قیمت مصوب از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت بوده و بهره بردار ملزم به رعایت این نرخ نامه است.

 

تشکیل پرونده 5 /4 میلیاردتومانی
علاوه بر این، روز گذشته بهره‌بردار در تعزیرات حکومتی حاضر شد و مستندات خود را درباره قیمت بلیت ارائه داد. با این حال، این مستندات پذیرفته نشد و مشخص شد ‌افزایش قیمت بلیت ورودی شهربازی مجوز قانونی نداشته است. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در این باره به شهرآرا گفت: با محرز شدن غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت ورودی شهربازی پارک ملت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری موظف شد قیمت ورودی را به 7000 تومان کاهش دهد و روش‌های قانونی دیگری برای دریافت وجوه در پیش گیرد و این ساز و کار را برای بررسی به تعزیرات ارائه دهد. حمیدرضا کریم افزود: همچنین به علت تخلف این مجموعه در افزایش قیمت ورودی از 7000 تومان به 30 هزار تومان، پرونده‌ای به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در تعزیرات تشکیل و پرونده برای بررسی‌های بیشتر و صدور رأی به شعبات تخصصی سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارجاع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->