مشکلات ناشی از «شکاف لب» در کودکان مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر در خراسان رضوی مرگ نوجوان ۱۱۰ کیلویی زیر تیغ جراحی زیبایی در تهران غرق‌شدگی در بهار ۱۴۰۳ جان ۲۸۳ ایرانی را گرفت قتل مادربزرگ و عمو به‌خاطر ارثیه در جنوب تهران نجات ۴۵۵۰ فرزند از سقط جنین خودکشی عروس ۲۴ ساله به علت اختلاف بر سر تالار عروسی! افشای شکنجه وحشیانه پسر معلول در اسارتگاه مرد بی‌رحم برادرکشی بیخ گوش مادر و خواهر | جسد برادرم را در باغچه دفن کردم قطع عضو شهروند تهرانی در قدرت‌نمایی اراذل و اوباش| دو شرور سابقه دار دستگیر شدند حریق یک کارگاه بزرگ چندمنظوره در جاده سیمان| یک آتش نشان مصدوم شد (۹ مرداد ۱۴۰۳) تولید پلیمرهای انتقال دارو به سلول‌های سرطانی توسط پژوهشگران مشهدی نتیجه پایه یازدهم اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۹ مرداد ۱۴۰۳) صدور بیش از ۳۸ هزار گذرنامه زیارتی در خراسان رضوی درمان جدید برای طاسی سر مردان گشت‌های ویژه پلیس آگاهی ۱۴۵۱ خودروی مسروقه در سراسر کشور را کشف کردند حجامت یا اهدای خون | حجامت کنیم یا خون هدیه کنیم؟ عوارض استفاده از ماهی‌تابه‌های نچسب | «تب دود» چیست؟ وزش باد‌های غبارآلود ۱۲۰ روزه در خراسان رضوی و استان‌های شرقی کشور کمبود گروه‌های خونی A مثبت و منفی در خراسان رضوی
سرخط خبرها

خودکشی تلخ یک معلم باسابقه در ایلام

  • کد خبر: ۸۷۹۴۰
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
خودکشی تلخ یک معلم باسابقه در ایلام
عصر روز گذشته (یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰) یک معلم باسابقه و خوشنام ایلام به دلایل نامعلومی به زندگی خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی‌های صورت گرفته بیانگر این است که این معلم باسابقه از حیث اقتصادی دارای وضعیت مطلوبی بوده و اعضای خانواده اش نیز شاغل می‌باشند، چرایی این رویداد تلخ به واکاوی بیشتری نیازمند است.

این نکته را نباید از یاد برد که خودکشی در استان ما تقریبا در شخصیت یکایک ما ایلامی‌ها نهادینه شده است، به گونه‌ای که در مواجهه با حداقل مشکلات پدیدار شده در زندگی، تنها راه برون رفت از آن در پایان دادن به زندگی جستجو می‌کنیم.

به هر تقدیر واکاوی چرایی وقوع این پدیده شوم در استان که این سال‌ها نام آن را در صدر استان‌های کشور قرار داده است، نشان می‌دهد که فاکتور‌های متعددی در وقوع آن نقش آفرینی می‌کند بگونه‌ای که موضوع مشکلات اقتصادی در انتهای جدول فاکتور‌های چرایی وقوع این پدیده شوم در استان قرار دارد.

از سویی نیز باید اذعان کرد که خودکشی صورت گرفته توسط یک فرهنگی باسابقه، زنگ خطر این آسیب اجتماعی را در استان ما به صدا در آورده است.

به این معنا که با پیشی گرفتن ضعف فرهنگی از دیگر مولفه‌های تشدید کننده بروز این پدیده در استان ایلام، عمده واکاوی‌ها برای ریشه یابی این آسیب اجتماعی بر فاکتور فرهنگی متمرکز شده بود.

حال که این رویداد تلخ از سوی یک فرهنگی با سابقه روی داده است، باید این موضوع به صورت ویژه در دستور کار نهاد‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته وبا تجدید نظر در شیوه نامه‌ها، مسیر دیگری را در بررسی‌های علمی روی خود بگشایند.

چرا که ورود این پدیده به جامعه فرهنگیان و عبور از مسایل و گرفتاری‌های اقتصادی بعنوان زمینه ساز رفتار‌های آنی برای پایان بخشی به گرفتاری‌ها به میزان قابل توجهی پیچیدگی چرایی تعمیق این آسیب مهم اجتماعی در جامعه ایلام را در معرض نمایش قرار داده است.

منبع: تابناک‌ایلام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->