برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

تجهیز مسجدالحرام به ربات های راهنما + عکس

  • کد خبر: ۸۸۲۷۵
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
تجهیز مسجدالحرام به ربات های راهنما + عکس
مسجدالحرام از سیستم هوشمند جدید مبتنی بر ربات‌ها برای راهنمایی افراد استفاده می‌کند. در این سیستم، ربات‌هایی حضور دارند که به ۱۱ زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، ریاست اماکن مقدس عربستان گفت که دستیاران الکترونیکی جدید به دنبال افزایش دسترسی برای همه هستند.

تجهیز مسجدالحرام به ربات های راهنما + عکس

زائرانی که از مسجد جامع مکه بازدید می‌کنند اکنون می‌توانند از راهنما‌های جدید و ربات‌های چهار چرخ راهنمایی دریافت کنند.

این ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با صفحه‌نمایش لمسی ۲۱ اینچی، در اطراف مسجد حرکت می‌کنند و به سؤالات پاسخ می‌دهند یا در مورد مراسم اجباری متفاوتی که نمازگزاران باید انجام دهند راهنمایی می‌کنند. افزون بر این ها، یک سیستم توقف هوشمند از برخورد آن‌ها با افراد یا اشیاء جلوگیری می‌کند.

تجهیز مسجدالحرام به ربات های راهنما + عکس

برای سهولت ارتباط، ربات‌ها به ۱۱ زبان از جمله چینی، روسی، انگلیسی، فرانسوی، فارسی و ترکی صحبت می‌کنند. حتی می‌تواند به ارتباط مردم با شیوخ و علمای مذهبی به زبان‌های مختلف کمک کند.

تجهیز مسجدالحرام به ربات های راهنما + عکس

رسانه‌های دولتی عربستان گزارش دادند که ریاست کل امور مذهبی عربستان، هدف از استفاده این ربات‌ها را توسعه و تحول در سطح و سهولت خدمات ارائه شده به مؤمنان در سفر به مکه دانست.

اما این راهنما‌های رباتیک و جدید تنها کمک کننده‌های خودکار در مسجد الحرام در مکه نیستند. همچنین ربات‌های تمیزکننده خودکاری وجود دارد که محل را استریل کرده و در نتیجه به جلوگیری از گسترش همه‌گیری کرونا کمک می‌کند. ربات‌های دیگر بین ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر در محل پرسه می‌زنند تا آب مقدس زمزم را، توزیع کنند. هر دو نوع ربات، بدون دخالت انسان با استفاده از سیستم‌های هوشمند کار می‌کنند.

تجهیز مسجدالحرام به ربات های راهنما + عکس

ربات هوشمند با وزن ۳۰۰ کیلوگرم می‌تواند ۶۸.۱۴ لیتر آب را برای تمیز کردن حمل کند. می‌تواند تا سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند، از دوربین‌ها و سنسور‌های بالای سر برای شناسایی طرح‌ها و جلوگیری از برخورد با افراد و موانع استفاده می‌کند.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->